Sail Ofiziala – Film Laburren Nazioarteko Lehiaketa
ZINEBIko Sari Nagusia
Todas mis cicatrices se desvanecen en el viento (All My Scars Vanish in the Wind)
Angélica Restrepo, Carlos Velandia (Colombia, 2022 | 14′ | ANI)
“Animazio berritzaile bat, harrigarria, ikusleari denboran, espazioan eta oroitzapenen paisaien soinuan zehar bidaiatzeko aukera ematen diona, gure inguruan desegiten diren memoria mingarrietan barrena gidatuz.”Euskal Zinemaren Sari Nagusia
Wild Flowers
Karla Crnčević (Basque Country – Croatia, 2022 | 11′ | DOC)
“Esplorazio ausarta eta zintzoa, artxiboko materialari berari eta irudien egileari galdetzen diena, memoriaren hauskortasuna baliatuz, oroipenean gainjartzen diren geruzak erakutsiz.”Espainiako Zinemaren Sari Nagusia
Olores (Smells)
Alba Esquinas (Spain, 2022 | 10′ | DOC)
“Pieza biribila, non basakeria eta samurtasuna eskutik doazen eta, baliabideen erabilera zehatzari esker, gailentzen den narratiba sakonki sentsorial bat eraikitzen duten.”Fikziozko Film Labur Onenaren Mikeldia
Backflip
Nikita Diakur (Germany – France, 2022 | 12′ | FIC)
“Backflipek amildegi batera garamatza komediaren bidez, eta erabateko errealitate baten fikzioan murgiltzen gaitu: gizaki baten avatar birtuala airean itzulipurdi bat egiten saiatzen da etengabe, mina, porrota, etsipena eta hutsegiteen bidezko ikaskuntza erakutsiz. Ikuslearengan ezinbesteko identifikazioa eragiten duen filma da, komikoa eta, aldi berean, mingarria. Denok gara txotxongilo hori; haren irrigarri geratze hori, haren oinazea eta haren pertseberantzia gureak ere badira.”Film Labur Dokumental Onenaren Mikeldia
Balls (Lopte)
Gorana Jovanović (Serbia – Slovenia, 2022 | 22’| DOC)
“Ballsek, xehetasun txikien bidez, futbolaren, gerraren eta politikaren arteko lotura indartsua erakusten digu. Kamera- eta argiztapen‑lan bikainarekin, ezkutuko tentsioa mantentzen du, zeinak gizonezkoen espazioen indarkeria eta zapalketa ezkutatzen baititu. Filmak azpiko mantu bat du eta haren azpian igar dezakegu zer testuingurutan kokatzen den: patriarkatua eta berarekin arrastaka daraman klaustrofobia ez-autokontzientea.”Animaziozko Film Labur Onenaren Mikeldia
Searching Heleny (Cadê Heleny?)
Esther Vital García (Spain – Brazil, 2022 | 29′ | DOC/ANI)
“Kontatzen duen erresistentziazko istorioari berari estuki lotutako teknika erabiliz, labur metraiak kontrajarri egiten du, batetik, itxuraz errugabeak diren material bigunen eta ukigarrien erabilera eta, bestetik, indarkeriaz eta basakeriaz beteriko egitateen berreraikuntza. Ikerketa eta garapen lan sakon bat da, eta berariazko teknika bat erabiltzen du bestela erakutsi ezin izango zitekeena irakasteko.”Publikoaren EITB Saria
Searching Heleny (Cadê Heleny?)
Esther Vital García (Spain – Brazil, 2022 | 29′ | DOC/ANI)
Cineclub FAS Saria
Espera y sedimento (Hold On & Sediment)
Tana Garrido Ruiz (Basque Country, 2022 | 13′ | DOC)
UNICEF Saria
Son of the Sun (Atasinin Balasi)
Dastan Madalbekov (Kyrgyzstan, 2022 | 17′ | FIC)
“UNICEFek erabaki du bere saria Dastan Madalbekov zuzendariaren Son of the Sun film laburrari ematea, bakardadean hazten den haurtzaroaz hitz egiten duelako; familia baten babesa eta maitasuna eduki gabe, eta inolako erreferenterik gabe hazten diren haur horiez.”European Film Awards 2023ko Hautagai Film Laburra
Zoon
Jonatan Schwenk (Germany, 2022 | 4′ | ANI)
“Filma zinemaren magiari egindako kantu bat da, liluratzeko inolako mezurik edo ezerren metafora izateko beharrik ez duen edertasunari egindakoa. Oroigarri batek bezala distiratzen du, ez dezagun ahaztu batzuetan ederra dela enigma eta ulertezina den lilura gailentzea.”ZIFF – ZINEBI
First Film Nazioarteko Lehiaketa
First Film Nazioarteko Lehiaketa
ZIFF Sari Nagusia
Anhell69
Theo Montoya ( Colombia – Romania – France – Germany, 2022 | 72′ | DOC)
“Bere pertsonaia aparta bakoitzaz maitemindu gara; bere egitura poetiko bikainaz maitemindu gara; bere hibridotasun formalaz eta asmamenaz maitemindu gara; baina horretaz guztiaz gain, film bikain honetatik sortzen diren promes artistiko paregabe ugariez ere maitemindu gara. Gora Kolonbiako zinema!”ZIFF Aipamen Berezia
Nuestra película
Diana Bustamante (Colombia – France, 2022 | 74’ | DOC)
“Kolonbiako errealitate historikora egindako hurbilketa ausartagatik. Muntaia bikaina da, eta irudien erabilerak indarkeriaren biktimak gogoratzen eta errespetatzen dituen dimentsio berri batera hurbiltzen gaitu.”ZIFF Gazte Epaimahaiaren Saria (UPV/EHU)
How to Save a Dead Friend
Marusya Syroechkovskaya (Sweden – Norway – France – Germany, 2022 | 103′ | DOC)
“Marusya Syroechkovskaya zuzendariak bere bidelagun Kimirekin duen harremana erretratatzen du filmean. Bere arima bikia ahanzturatik ateratzeko ideia, azkenean, ikuslearen aurrean eguneroko zahar bat bezala irekitzen den obra bihurtzen da. Artxiboko materialaren hamar urte baino gehiago bilduz, eta etxean egindako bideoen estetika duten erregistro pertsonalen bidez, haren istorioa ezagutuko dugu, eta baita belaunaldi oso batena ere. Begien bistakoa da filmak zer nolako begirada sentikorra duen, egunerokotasuneko une itxuraz hutsal horiek denboraren eta heriotzaren distantziatik ikusten ditugunean hartzen duten izari monumentalari dagokionez. Harrigarriak dira irudien kalitatea, soinuarekin egindako lana, eta suizidioa eta drogekiko menpekotasuna bezalako gaiak jorratzeko orduan erabilitako ironia. Joy Division eta Nirvanaren erritmoari jarraituz, filmak denboraren kapsula bat proposatzen du, bizitzaren mamiari buruzko galdera garrantzitsuak planteatzen dituen istorio hunkigarri bat proposatzeko.”NETWORKING
ZINEBI Networking EITB 2022 Saria
Zikuñagako ama
zuzendaria Pello Gutiérrez Peñalba | ekoizlea Iñaki Sagastume | ekoizpena Zazpi T’erdi
“Galdera garrantzitsu bat luzatzen digulako: Zergatik ematen diogu balio handiagoa irudi original bati? Proiekzio unibertsala duen bertako istorio bat delako. Doku‑thriller generoak ikusleria zabalago batera iristea eragin dezakeelako Kontzeptuaren argitasunagatik eta aurkezpen onagatik.”ZINEBI Networking 2022 Saria
Elena dio a luz un hermoso niño
zuzendariak Chiara Marañón, Juan Soto | ekoizleak Ricard Sales, Luis Ferrón, Sandra Tabares-Duque | ekoizpenaLaCima Producciones
“Istorio familiar bat delako baina, aldi berean, unibertsala delako. Espainiaren erretratu bat egiten duelako, ikerketa historiko sakon baten bidez. Interesekoak diren artxiboko irudiak berreskuratzeagatik. Historiak eta istorioak topo egiten dutelako. Epaimahaiak artxiboa eta zinemako edizioa beste modu batera erabili dela ikustea espero du.”