2006ko gerran, israeldarren jaurtigaiak Beiruten gupidagabeki erortzen diren bitartean, hamahiru urteko Sariah, bere ahizpa nagusi Nayla eta bere ama mendian bizimodu normala egiten saiatzen ari dira, Libanoko gerra ez aipatzeko ahalegina eginez. Denbora gelditu dela badirudi ere, haietako bakoitza bere erara saiatzen da espazio konfinatu horretatik ihes egiten eta horrek laster sortuko ditu tentsio handiak.
Ehiza egun batean, Espainiako hegoaldean, aita bat borrokan ari da bere seme heldua atzerrira joango dela onartzeko, bakarrik sentitzearen sentsazioari aurre eginez.
Mexiko Hiriko kale bortitzetan, Joelek bizitza bikoitza darama: egunez autoen motorrak konpontzen ditu eta gauez eskuak zikintzen ditu. Orain, makinarik gogorrena konpondu behar du: bere existentzia txikitu propioa.
Heldutasunari buruzko istorio bat da, non bi gaztek beren lehen galera sakonari aurre egiten dioten. Zinemagilearen lagun onenak diren Chun eta Yueh 47 egunez egon ziren harrapatuta Nepalgo haitzulo batean. Chun Yuehren erreskatea baino hiru egun lehenago hil zen. Yi-Shan Lok kamera hartu eta mendian eman zituen urratsei jarraitzea erabaki zuen. Yi-Shan bere lagunak egon ziren haitzulora iristen denean, zer aurkituko du bertan?
Adina dela eta elkarrengandik urrun dauden bi anaiek topo egiten dute lapurtutako objektuen eta literatura-proiektu baten bidez.
Hellfest metal jaialdi erraldoi betean, musika metalheadez jabetzen da pixkanaka.
Emakume batek itsas izakiez erditzeko duen gaitasuna helburu komertzialekin ustiatzen da.
Eguzki kiskalgarri baten azpian, Charlie zeharo aspertuta dago eta itsas ertzera joatearekin amesten du. Baina motel ziztrin bat zaindu behar du aulki tolesgarri batean lur jota dagoen bere lehengusina Jessekin batera. Bi nerabeak ez dira ondo moldatzen eta aukera duten bakoitzean dabiltza ika-mika. Irratian, kolapsologia ikerlari baten ahots monotonoak munduaren amaiera gertu dagoela iragartzen du.
Sexu-trafikoaren biktima nerabe talde bat baso batean ezkutatuta dagoen Ekuadorko aterpe batean bizi da aldi baterako. Gaueko ordutegira ohituta, neskek eguna lotan pasatzen dute. Abigail 14 urteko haurrez betetako gela bat bisitatzen du, jasandako tratu txarren ondorioz; Bereak 5 hilabete ditu eta panpina bat balitz bezala darama. Xehetasun txikiek bizi izan duten izugarrikeria agerian uzten dute, ikusezina baina presente.
Lorearen erreferenteak bere ama eta amona dira. Bi belaunaldi hauetan emakumeek amatasunaren inguruan bizi izan duten lotura behatzen du. Orain berari dagokio ama izan ala ez erabakitzea eta dauden galderei erantzunak bilatzea.
Gerra Hotzaren antzokian, beldur sakonenek Dariénen galdu diren astronautak harrapatzen dituzte indigena batekin topo egiten dutenean. Burua moztuko zietela edo kanibal basati batek jango zituela uste al zuten? Filmetako artxiboen eta biziraupen tropikaleko entrenamendu-propagandaren deseraikuntza batek espazioaren konkistaren baitan dagoen narratiba kolonialari aurre egiten dio.
Álex blokeatuta dago. Munduan duen lekua ulertzen saiatzen ari da, baita bere maskulinitatea, zaintzan duen egitekoa eta bere aitonaren ametsetako zaratak ere. Ikusmen-desgaitasuna duten pertsonentzako filmak deskribatzen egiten du lan. Aitonak ehun urtetik gora ditu eta hilabeteak dira zarata batek ametsetan asaldatzen duela. Jada ez daki ametsak eta errealitatea bereizten. Lucía jaiotzez itsua da. Álexi laguntzen dio, gauzak nola hautematen dituen, nola amesten duen, nola sentitzen duen azalduz. Álexek sentitzeko beharra du.
Errealitatea eta irudimena nahasi egiten dira zuzendaria bere aitarekin egon zen azken lekura, Campolivarreko etxera, itzultzen denean, haurtzarorako jaitsiera bat egiten baitu.
Neska bat bakarrik esnatzen da gau ilun eta surrealista batean, eta horrek zaintzen zutenen utzikeriaren oroitzapen zatikatuak esnatzen dizkio.
Tifoi algoritmikoek zonbien itxurako entitate bihurtzen dituzte irudiak, giza haragia irensten duten eta gizarteak esklabo bihurtutako izakiak sortuz. Hala ere, irudi horiek ez dute matxinatzea bilatzen; erabili eta botatzeko mundu batean betiereko bizitzarekin amets egin nahi dute, besterik ez. Berpizkundeari eta berehalako patuari buruzko saiakera bat da filma.
Langileen eta bizilagun ohien laguntzarekin, Jaéngo San Migel elizan metatu diren memoria-geruzak lurpetik aterako ditugu. Antzinako eliza hau parrokia, bizilagunen bloke eta lantoki izan dela ikusiko dugu, oraina ulertzeko iraganari begiratuz.
Itsaso Baltikoko bordershop-edukiontzi flotatzaile bateko gerenteak itsasertzera lotzen duten kateak askatzen ditu, berak eta bere langileek barruan sortu duten maitasun-unibertsoa salbatzeko.
Mateo Txistu ipuin herrikoiaren prekuela: Euskal Herria, XIX. mende amaiera. Herrixka txiki batean, Mateo erretorea desagertu egin da arrastorik utzi gabe. Bertakoen amen-omenen aurrean, Artzapezpikutzak bi apaiz bidaltzen ditu gertakarien egia iker dezaten.
Murtziako Eskualdeko etnografian eta paisaietan zehar egindako saiakera ibilbide bat. Leku horiek desagertzeko bidean daude, gero eta nekazaritza ustiapen gehiago daudelako. Urak inguruko lurraldea eta kultura markatu ditu eta, hura desagertzearekin batera, lau pertsonaiaren oroitzapenak desagertuko dira.
Oroimenaren hauskortasunaz eta hura babesteko gizakiak sortzen dituen lekuei buruzko film laburra da hori. Pertsonak desagertu egiten dira, bizi izan zireneko eraikinak bezala, lan egin eta zoriontsu izan zireneko tokiak bezala. Aurpegi eta bizitza horiek, noizbait idatzizko oroimenaren parte izandakoak, desagertuko den oroimenarekin batera galduko dira, betiko ezer ez delako.Urak ekartzen duena, urak eramaten du.
Neska bat noraezean dabil tren geltoki abandonatu batean barrena. Bere ikastetxeko korridoreetan zehar dabil, tokitik deskonektatuta, ezinezko hitzaldi bat idazten saiatzen den bitartean. Denboran izoztutako geltokiaren gainetik oroitzapen bat dabil hegan.
Bilboko Arte Ederren Museoko margolan batzuen xehetasun periferiko edo ezkutuetatik abiatuta, emakume narratzaile batek margolan horiei lotutako historiak iraganeko zein egungo artisten baldintza sozial, ekonomiko eta psikologikoekin erlazionatzen ditu.
Sistema burokratikoak eta tradizio kulturalak beti saiatu izan dira niri “nor naizen” esaten; gaur egun, AAren industria, “magia” sortzeko gai bada ere, homogeneizazioaren bidez suntsitzen ari da.
Billie zazpi urteko neskato bat da eta zauritutako gizon bat etxera eraman du gauaren erdian. Goizean, gizona ezin da mugitu. Bera ziur dago barruan zerbait trabatuta duela, eta irteteko beharra duela.
Harreman tirabiratsu bat mapatzeko saiakera bat, zeramika beiraztatuzko baldosetan eta, zianotipia bidez, oihal barrubigunetan egindako piktograma kodetu konplexuak eta abstrakzio eskematikoak erabiliz. Lengoaia arkitektonikoaren estetikaren bidez, nire familiaren etxeko espazioen oroitzapenak berreraikitzen dira, hautsitako etxe baten logika aurkitzeko itxaropenak bultzatuta.
Juan Carlos Pérez gogoeta sakon batean murgilduko da argitaratu gabeko zinta bilduma baten aurkikuntzaren ondorioz. Alde batera utzi nahi izan ditu taldeak momenturik gorenean pop estilora eman zuen aldaketa, eta ostean desegin izana. Itoiz musika taldearen lider izandakoak bidaia katartiko bat hasiko du, iraganarekin adiskidetzeko balioko diona; taldeak 70.hamarkada hasieran Rock progresiboan murgilduta igarotako urteak bergogoratuko ditu bertan.
Mexiko Hiriaren erretratu bat. Kaosaren erdigunea. Ezezagunak gurutzatu egiten dira beren egunerokotasunean eta existentzian bilduta doazela. Bata mugimenduan, bestea paralisian. Biak iraganean bizi dira, oraina saihestuz. Zikloen munduan bizi dira, atxikimendutik eta sufrimendutik askatzen saiatuz. Mugimendua eta paralisia elkarri lotzen zaizkio lurreko existentzia errepikakorraren zikloetan harrapatuta dagoen hiri batean.
Margarita Durasek salba al gaitzake eromenetik? Emakume eroa izan al daiteke arimaz mutua den hura? Casting analogiko baten bidez, filmak hogeigarren eta hogeitahamargarren hamarkadetako film mutuetako eromenaren irudikapenak arakatzen ditu.
Urrun duen aita hiltzen zaionean, Nadiak bere burua behartuta ikusten du, bai iragana, bai txikitan bere ametsei ez jarraitzea eragin zuten arrazoiak aztertzera. Kairotik —eraikuntza fase bortitz batean murgildutako hiritik— joaten da, aitak Helwanen —industria-eremu batean— zuen etxea husteko. Hau doluaren eta lekuak ezagutzen ditugun bezala galtzearen esplorazio bat da, zeina aitaren heriotzean samina adierazteko ezintasuna duen alaba baten istorioaren bidez egiten baita, ez baitu memoriarekin lotzen duen ezer, mango-zuhaitz hauskor bat izan ezik.
Morî-ri aitari buruz geratzen zaion oroitzapen bakarra kontatu zion istorioaren audio-grabazio bat da. Morîk noizean behin entzuten du kontakizun hori. Egun batean, irakasle berri bat iristen da ikastetxera. Morîk, irakaslea ikusten duenean, aita dela uste du. Morî horretan tematzearen ondorioz, lotura emozional bat sortzen da irakaslearen eta Morîren artean.
Farah, irandar emakume bat, bere planeta pribatura emigratzera behartuta dago aske izateko. Beste pertsona batzuen oroitzapenak erosten ditu Super 8 eta 8mm-ko filmetan, eta bereak filmatu eta atxibatzen ditu, Irani buruzko istorio alternatibo bat sortzeko.
Esplorazio espazial bat Miamiri buruz, eta etorkinen mobilizazio masiboko aro batean egiten den amets amerikarraren bilaketa amaigabeari, aberastasunaren nagusitasun zentzugabeari eta mugako segurukraziari buruz. Filmaren mintzagai diren pertsonen antzera, filma bera iritsi eta kide izatearen bilaketaren tarte horrek eragiten duen estasi horretan etenda dago, eta Miami garaikidean mugitzen da, modu asoziatiboan, behaketa-bineta batzuen bidez, 1930eko hamarkadaraino doazen bideo- eta soinu-fitxategien bilduma disruptibo baten ondoan ipiniz, indibidualismo amerikarrarekiko obsesio bat azalduz.
Aurrekaririk gabeko matxinada sozial baten ondoren, Txilek Konstituzio Berria idaztea erabaki du. Kolore ugariko batzar bat arduratuko da herri oso baten duintasun eta justizia sozialeko ametsak paperean jasotzeaz. Zer atera daiteke gaizki?
Errusiako eskualde sekretuenean misterio asko daude. Eraikin abandonatuek eta paisaia huts batek Stalinen agindupean eraikitako objektu bitxi baten oroitzapenak gordetzen dituzte. Harrezkero, gauza arraroak gertatzen dira. Bertakoek "Uraletako estralurtarra" izeneko izaki bitxi bat aurkitu zuten, eta orain bere monumentu propioa du. Baina, zein da izaki horren sekretua? Zergatik da jendea izakiaz hitz egiteko beldur? Eta zergatik ari dira desagertzen herriak?
Neska gazte bat telefono-linea baten itxarote-ilaran harrapatuta dago. Hiriko bizitzaren zentzugabekeriei eta geldialdi baten frustrazioari buruzko atalkako film labur surrealista.
Ixtera doan harri-fabrika bateko emakume langile batek, zeinak, poesiarekiko grinaz gain, ezkutuko harreman bat baitzuen bere ikuskatzailearekin, poesia partekatzeko ekitaldi baten kartel bat aurkitu zuen bere ohiko liburu-dendan. Une horretatik aurrera, inspirazio poetikoko uholdeek bihotza zeharkatzen diote edozein unetan, eta bere poesia eta askatasun espirituala defendatzeko erabaki aparta hartzera bultzatzen dute.
Qi, sei urteko neskato bat, amaren jatorrizko familiarekin bizi da urte osoan zehar, aitak Shenzhengo Gune Ekonomiko Berezian (Txina) lan egiten duelako eta etxera gutxitan etortzen delako. XX. mende amaierako eguerdi bero batean, Qik berak ikusten du helduen irudiak ñir-ñir egiten hasi eta itzalak balira bezala desagertzen direla.
Kinshasa eta bertako biztanleak ilunpetan daude. Argia izateko zain daude eta horren alde borrokatzen ari dira. Itxaropenaren, etsipenaren eta fede erlijiosoaren artean, Tongo Saa herri baten erretratu fin eta zatikatua da, zeina, zailtasunak zailtasun, Kinshasako gauen edertasunak goraipatuta baitago.
Aurkitu berri duen boterea denboraren mugetatik harago arakatzeko nahiak bultzatuta, Jit kanbodiar etorkina Phimaira (Thailandia) doa, Prajit printzearen, bere maite Orapimen eta Phommathat erregearen arteko gatazka epikoa gertatu zela uste den lekura. Tenplu-hiri honetan, Jitek Pim eta Tat ezagutzen ditu, elkarrengandik urruntzen ari den bikote gaztea eta, elkarrekin, hirukoteak legendazko amodiozko triangelua errepikatuko du.
Orri bakarreko miniatura bizidun honetan, marrazkiak bizia hartzen du gure begien aurrean, basurde baten ihesaldia kontatuz; baina pertsonek lehen naturarenak ziren tokiak betetzeko dituzten moduetatik egiten du ihes. Belgikako Ardennetako ibilaldi bateko oroitzapenetatik abiatuta marraztuta dago. Film hau paperezko orri bakar batean marraztu eta animatu zen, performance gisa.
Desamodioagatik lur jota, Prem, maitasun kontuetan aholkuak emateagatik ospetsua den irratiko esatari karismatikoa, kontsolamendu bila dabil mendi malkartsuetan, bere krisialdi emozionalaren aurka egin nahian. Bere erantzunen bilaketa pertsonalaren erdian, maitasunari buruzko aholku bila dabiltzan entzuleen dei etsituak natura lasaian zehar entzuten dira.
1960ko hamarkada hasieran, apaiz misiolari bat desagertu egin da Afrika mendebaldeko portuko hiri batean herrialdea independentziarako prestatzen ari den bitartean. Desagertutako gizona aurkitzeko enkargua duen ofizial gazte bat iristen da Frantziatik. Haren ikerketak talka egiten du badoazen kolonoen sarkasmoarekin, Afrikako mojen mesfidantzarekin eta piraguetako arrantzaleen axolagabetasunarekin. Batzuen eta besteen isiltasunaren aurrean, ofizial gazteak, azkenean, portuko argi itsugarria utzi eta oihaneko iluntasun hezeagatik aldatzen du, egunak eta gauak bat egiten duten lekuagatik.
Zientzialari talde bat desagertutako Testerep uhartea esploratzen ari da, Belgikako kostalde parean. Indusketa tradizionalak teknologia aurreratuekin konbinatzen dira, hala nola ordenagailu bidezko simulazioekin eta soinu-uhinen analisiekin, 5.000 urtetan zehar kostaldean izandako eboluzioaren jarraipena egiteko. Ikertzaileek, misterioak argitu ahala, gizakien, teknologiaren eta gure denbora-paisaiaren arteko erlazio sinbiotikoa behatzen dute, iraganaren, orainaren eta teknologiak mundua ulertzeko dugun moduan duen eragin beti aldakorraren arteko zubiak eraikiz.
Ez du garai hartako gauza handirik gogoratzen. Gauzak desagertu egin dira, argi gehiegi izan ondoren koadro baten koloreekin gertatzen den bezala. Musika hau da gogaitzen duen gauza bakarra. Behin eta berriz agertzen da… Zer esan nahi zuen ahaztu duela uste du. Ziurtasunez dakien gauza bakarra da ezin duela burutik kendu.
Mundu distopiko batean, neska batek bere zeramikazko ontzia hausten du, zeinak sekretu bat baitu barruan gordeta. Ontzia haustearekin batera, unibertso paralelo baten ateak zabaltzen dira eta neska eraldaketa-garai batean sartzen da, non, azkenean, mundu berri bat sortzea posible den.
Oroitzapenez betetako etxe batean, ama baten eta bere bi semeen arteko eguneroko elkarrizketak entzuten dira. Film labur autobiografiko honek, modu hibridoan, Le Ngoc Duy zuzendariaren nerabezaroko oroitzapen pertsonal baten kontakizuna egiten du, eszenografia eta antzezpena erabiliz, bere haurtzaroko etxea berreraikitzeko eta bere amaren ahotsa antzeztaldeko kide gisa aurkeztuz.
Ruth nerabe bat zen amak bere medailoia eman zionean: Nefertitiren urrezko erretratu baten grabatu bat du. Medailoia, artefaktu bat ez ezik, bere amaren egoera zailaren ikur bat ere bazen: Derg erregimen militar komunistak bigarren hezkuntzan harrapatu zuen eta, hainbat urtez, presoentzako eremu batean hazi zuten. Istorio honek Dergeko genozidioaren lehen oroitzapenak kontatzen ditu, eta ihes egin ondoren medailoia nola lortu zuen azaltzen du.
Lau kideko familia bat eta beraien txakurra kostaldeko hotel batera iritsi dira Kui Burin, Thailandian. Opor arruntak izan behar zirenak bere harremanetan zeuden isileko tirabirak agerian uzten dituzten elkarrekintzen multzo bihurtzen dira. Hurrengo egunean, konplexutasunak agertzen dira Budaren estatuak dituen kobazulo batean.
Neska batek jostailuak ikusi ditu Gabonetako zuhaitz baten azpian. Bat-batean, jostailuzko soldadu batek papin baten gona azpian jartzen du eskua. Ondoren datozen zenbait gertaerek helduen munduaren benetako ikuspegia erakusten diote neskatoari.
Ūla izeneko nerabe grinatsua ustekabeko abentura batean murgilduko da igeri egiten ari dela. Abentura horretan, hazi egingo da eta bere gorputza beste modu batera ikusten ikasiko du.
Gizakiak naturaren dohainen aurrean duen erantzukizunari buruzko saiakera-dokumentala. Lubmineko zentral nuklear zaharrean eta gero eta gutxiago diren arrantzaleen gertuko herrixketan dago filmatuta.
Jendea hegalen artean ari da lanean, antzezlana egiten ari diren bitartean.—Alles gut? —Alles gut? Denborak betez jokatzen dute. —Ea ba. Hasteko une egokiaren zain daude. Moin! Istripua gertatzen da.
Bost ekitalditan kontatutako satira sozial honek gure gizartean sakontzen du, baita haren portaera eta akatsetan ere. Osagai bisual arin eta erakargarrien bidez transmititutako narratibak ohartarazpen-istorio gisa balio du, zeinak portaera zentzugabeak, enpatiarik eza eta erantzukizunik eza ez ezabatzeak izan ditzakeen ondorioei buruz hitz egiten baitigu.
Txori-emakume jakintsu batek hiru txori bidaltzen ditu neskato bat bere barne-munduko paisaia ilun ezezagunetara eramateko.
Bideojokoen online munduan, lo egitea arte bihurtzen da. Streamerrek ametsak nahasten dituzte, jokalariak joko erdian lokartzen dira, bizitzaren esentzia bitxia agerian utziz. ASMRan adituek soinu-paisaia bat sortzen dute eta joko-diseinatzaile batek tresna bat ematen die pertsonaiei: denborarekiko sentikortasuna. Ametsa, parte-hartze digitala eta jokoak loa online istorio poetiko bihurtzen dute.
Buenos Aires, 2019. Segurtasun-guardia batek artelan bat lapurtuko dutela susmatzen du. Bere penduluari galdetzean, dolarraren balioa bat-batean igoko dela jakinarazten dio. Ezusteko kaleratze batek eta harengatiko kalte-ordainak truke-etxe bateko langile bat ezagutzera eramango dute.
Gizonak mundu bat irudikatzen du gela ilun baten barruan. Alabak ezkutuko irudiei, irudi posibleei, asmatutakoei buruzko jolas bihurtzen du hori; iluntasuna pairatzeko eta haren baitan ibiltzeko moduei buruzko jolas. Film honek irudien zama intimo eta politikoa aztertzen du, eta horien inguruan pentsatzeko espazio bat irekitzen du erresistentzia-ekintza gisa, bai izugarrikeria jasan arren egiten direlako, bai, agian, horretatik libratuko gaituen irudimenezko ihespuntu bat eskaintzeko existitzen direlako.
Helikoptero batekin hartutako irudiek basamortua, luze iraun duten antzinako formazio naturalak eta gizakion esku-hartzeak aztertzen dituzte. Dinamitak lurraren aurpegia aldatzen du. Nekazariek beren soroak lantzen dituzte. Haurrak ezkutaketan jolasten dira. Artxiboko irudiak erabiliz, Undr-ek sartu-irten kalkulatu bat egiten duen narrazio aztoragarri bat eraikitzen du. Ezin dugu ahaztu Palestina bere paisaiaz jabetu nahi den aireko jagoletzapean dagoen lurraldea dela oraindik ere.
Samuelen arima ezagutzen ez duen mundu digital batean dago. Zeruko ahots arraro batek etxerako bidea erakusten diola dirudi.
Animaziozko dokumental honek 1980ko hamarkadan Spliten izandako haurtzaro baten oroitzapenak kontatzen ditu. Igandeko bazkariaren ondoren kontatutako istorioak dira, denak umoretsu daudenean kontatutakoak, ikusleak bere baitan aurki ditzakeen emozioz beteriko istorioak. Baina, batez ere, filma aiton-amonen maitasunari egindako omenaldi hunkigarri bat da, ahal zuten guztia egin baitzuten bilobak irribarre egiten jarrai zezan.