(Bilbon, 2024ko urriaren 21ean).- Bilboko Udalak antolatutako ZINEBI – Bilboko Zine Dokumental eta Film Laburren Nazioarteko Jaialdiak bere 66. edizioari hasiera emango dio azaroaren 8an, ostirala, Arriaga Antzokian 19:30etik aurrera egingo den inaugurazio- galarekin, La Dramática Errantek (Ane Pikaza eta María Goiricelaya) zuzendutako gala batekin.
Egin zure maitasunaz arma bat. Film honek Alexandra Kollontai iraultzaile eta aktibista sexual sobietarrak emakumeen sexualitateari eta emantzipazioari buruz, familiaren abolizioari buruz eta "bihotzak eta buruak aldatzeko" beharrari buruzko egindako idazkiak irakurtzen ditu. Irakurketa honek lotura-sare konplexu bati jarraitzen dio, XX. mendeko feminismo marxista europarraren eta XXI. mendeko transfeminismo latinoamerikarren artean dagoenari, bai eta desengainuaren begirada malenkoniatsuaren eta Iraultzak, azkenean, emandako hitza betetzeko egindako eskaera amorratu, samur eta premiatsuaren artean dagoenari ere.
Christine Angot, eleberrigilea, Estrasburgora itzuli da argazki kamera batekin bere bira literarioa dela eta. Han ezagutu zuen aita, hamahiru urte zituela, eta harekin igaro zituen opor haiek. Aita orduantxe hasi zen bera bortxatzen. Aspaldi hil zen, baina bere familia oraindik leku berean bizi da. Atea jotzea erabaki du.
2011 eta 2013 artean, tuba batzuk lapurtu zituzten Los Angelesko institutu batzuetan. Hau ez da lapurrei edo tuba galduei buruzko istorio bat. Aitzitik, entzutearen esanahiaren inguruan galdetzen du.
Esan nion zinemagilea nintzela… eta ezer ez da aldatu. Bazterretan barrena doa arima erratua, inoiz seguru, inoiz bere buruaz etsita. Gorputza, ordea, gorputza bada: eta da eta da eta da eta ez dauka non.
Ehiza egun batean, Espainiako hegoaldean, aita bat borrokan ari da bere seme heldua atzerrira joango dela onartzeko, bakarrik sentitzearen sentsazioari aurre eginez.
Mexiko Hiriko kale bortitzetan, Joelek bizitza bikoitza darama: egunez autoen motorrak konpontzen ditu eta gauez eskuak zikintzen ditu. Orain, makinarik gogorrena konpondu behar du: bere existentzia txikitu propioa.
Emakume batek itsas izakiez erditzeko duen gaitasuna helburu komertzialekin ustiatzen da.
Neska bat bakarrik esnatzen da gau ilun eta surrealista batean, eta horrek zaintzen zutenen utzikeriaren oroitzapen zatikatuak esnatzen dizkio.
Murtziako Eskualdeko etnografian eta paisaietan zehar egindako saiakera ibilbide bat. Leku horiek desagertzeko bidean daude, gero eta nekazaritza ustiapen gehiago daudelako. Urak inguruko lurraldea eta kultura markatu ditu eta, hura desagertzearekin batera, lau pertsonaiaren oroitzapenak desagertuko dira.
Neska bat noraezean dabil tren geltoki abandonatu batean barrena. Bere ikastetxeko korridoreetan zehar dabil, tokitik deskonektatuta, ezinezko hitzaldi bat idazten saiatzen den bitartean. Denboran izoztutako geltokiaren gainetik oroitzapen bat dabil hegan.
1980an, Montxo Armendarizek egur-ikatza eskuz egiten zuten azken ikazkinen erretratu korala filmatu zuen, Nafarroako mendietan. Gutxieneko aurrekontuarekin, lau lagunez osatutako taldearekin eta muntaketa lan zehatz batekin, bai irudiari zein soinuari dagokionez. Armendarizek topo egin zuen bere ibilbidean mugarria izango zen filmaren gaiarekin; Tasio-ren gaiarekin.
Esplorazio espazial bat Miamiri buruz, eta etorkinen mobilizazio masiboko aro batean egiten den amets amerikarraren bilaketa amaigabeari, aberastasunaren nagusitasun zentzugabeari eta mugako segurukraziari buruz. Filmaren mintzagai diren pertsonen antzera, filma bera iritsi eta kide izatearen bilaketaren tarte horrek eragiten duen estasi horretan etenda dago, eta Miami garaikidean mugitzen da, modu asoziatiboan, behaketa-bineta batzuen bidez, 1930eko hamarkadaraino doazen bideo- eta soinu-fitxategien bilduma disruptibo baten ondoan ipiniz, indibidualismo amerikarrarekiko obsesio bat azalduz.
Neska gazte bat telefono-linea baten itxarote-ilaran harrapatuta dago. Hiriko bizitzaren zentzugabekeriei eta geldialdi baten frustrazioari buruzko atalkako film labur surrealista.
Qi, sei urteko neskato bat, amaren jatorrizko familiarekin bizi da urte osoan zehar, aitak Shenzhengo Gune Ekonomiko Berezian (Txina) lan egiten duelako eta etxera gutxitan etortzen delako. XX. mende amaierako eguerdi bero batean, Qik berak ikusten du helduen irudiak ñir-ñir egiten hasi eta itzalak balira bezala desagertzen direla.
Desamodioagatik lur jota, Prem, maitasun kontuetan aholkuak emateagatik ospetsua den irratiko esatari karismatikoa, kontsolamendu bila dabil mendi malkartsuetan, bere krisialdi emozionalaren aurka egin nahian. Bere erantzunen bilaketa pertsonalaren erdian, maitasunari buruzko aholku bila dabiltzan entzuleen dei etsituak natura lasaian zehar entzuten dira.
Zientzialari talde bat desagertutako Testerep uhartea esploratzen ari da, Belgikako kostalde parean. Indusketa tradizionalak teknologia aurreratuekin konbinatzen dira, hala nola ordenagailu bidezko simulazioekin eta soinu-uhinen analisiekin, 5.000 urtetan zehar kostaldean izandako eboluzioaren jarraipena egiteko. Ikertzaileek, misterioak argitu ahala, gizakien, teknologiaren eta gure denbora-paisaiaren arteko erlazio sinbiotikoa behatzen dute, iraganaren, orainaren eta teknologiak mundua ulertzeko dugun moduan duen eragin beti aldakorraren arteko zubiak eraikiz.
Ez du garai hartako gauza handirik gogoratzen. Gauzak desagertu egin dira, argi gehiegi izan ondoren koadro baten koloreekin gertatzen den bezala. Musika hau da gogaitzen duen gauza bakarra. Behin eta berriz agertzen da… Zer esan nahi zuen ahaztu duela uste du. Ziurtasunez dakien gauza bakarra da ezin duela burutik kendu.
Urrezko Lehoia irabazi duen film hau Nan Goldin artista eta aktibistari buruzko istorio epiko bat da, bere argazkigintza berritzailearen eta Sackler familia gaindosien krisiaren erantzule egiteko bere borrokaren irudi argitaragabeen bidez kontatutakoa. Filmak Goldinen iragana eta oraina uztartzen ditu, bere alderdi pertsonal sakonak eta premiaz politikoak, arte erakunde entzutetsuetan P.A.I.N. bere erakundearen zuzeneko ekintzetatik hasi eta Goldinek bere lagun eta adiskideei egindako argazkietaraino, The Ballad of Sexual Dependency epikoan eta 1989ko HIESari buruzko Witnesses: Against Our Vanishing erakusketan, NEAk zentsuratu zuenean.
Langilea egunero joaten da fabrikara lanera. Eginbehar zehatz bat egin dezakeen langile bakarra da. Egunero makinak pizteko zeremoniarekin, eta bere lan zehatz eta monotonoari helduko dio. Gaur, ordea, erabaki bat hartu du...
Chennuk 15 urte zituela egin zuen lehen delitua: kaleko ume izatea. Horren ondorioz, infernura eraman zuten, Pademba Road kartzelara, Freetownen. Mr Sillah da infernuko nagusia eta harekin ez dago itxaropenik. Chennuk lau urteren ondoren lortu zuen ateratzea. Orain bertara itzuli nahi du.
Itsu batek bere gida-txakurra galdu du ustekabean. Hiri handi batean bakarrik eta ilunpean dela, bere indarrak bere zaurgarritasuna onartzean datzala konturatzen da.
Begoña zaharra eta birjina da. Heriotza gertu ikusita, prostitutu bat –Daniel– kontratatzea erabakitzen du, jende guztiak sexua polita eta zoragarria dela esaten duenez jakin-min handia baitauka. Baina hau ez da lan erraza izango Danielentzat.
Denboraldi batez ama ikusi gabe egon ostean, Angel Marik indarrak hartu eta hura dagoen zahar-etxera bisitan joatea erabakitzen du. Gogorra egiten zaio ama horrela ikustea; seme-alabak ezagutzen ez dituen amona baten moduan.
Moritat hilketei buruzko Europa erdiko herri-kanta zaharrak dira. Horietako bat da Zela Trovke eslovakiarra, eta Holland Baroque Society-k bere Barbaric Beauty kantutegirako berreskuratu du. Maite Larburu aipatutako orkestrako biolin-jotzailearen eskutik jakingo dugu zertaz ari den abestia.
Mexiko Hiriaren erretratu bat. Kaosaren erdigunea. Ezezagunak gurutzatu egiten dira beren egunerokotasunean eta existentzian bilduta doazela. Bata mugimenduan, bestea paralisian. Biak iraganean bizi dira, oraina saihestuz. Zikloen munduan bizi dira, atxikimendutik eta sufrimendutik askatzen saiatuz. Mugimendua eta paralisia elkarri lotzen zaizkio lurreko existentzia errepikakorraren zikloetan harrapatuta dagoen hiri batean.
Aurkitu berri duen boterea denboraren mugetatik harago arakatzeko nahiak bultzatuta, Jit kanbodiar etorkina Phimaira (Thailandia) doa, Prajit printzearen, bere maite Orapimen eta Phommathat erregearen arteko gatazka epikoa gertatu zela uste den lekura. Tenplu-hiri honetan, Jitek Pim eta Tat ezagutzen ditu, elkarrengandik urruntzen ari den bikote gaztea eta, elkarrekin, hirukoteak legendazko amodiozko triangelua errepikatuko du.
Kinshasa eta bertako biztanleak ilunpetan daude. Argia izateko zain daude eta horren alde borrokatzen ari dira. Itxaropenaren, etsipenaren eta fede erlijiosoaren artean, Tongo Saa herri baten erretratu fin eta zatikatua da, zeina, zailtasunak zailtasun, Kinshasako gauen edertasunak goraipatuta baitago.
Christine Angot, eleberrigilea, Estrasburgora itzuli da argazki kamera batekin bere bira literarioa dela eta. Han ezagutu zuen aita, hamahiru urte zituela, eta harekin igaro zituen opor haiek. Aita orduantxe hasi zen bera bortxatzen. Aspaldi hil zen, baina bere familia oraindik leku berean bizi da. Atea jotzea erabaki du.
Euxebiri aita hil zioten gerran. Gaztaroan frankismoaren errepresioa jasan zuen, eta gaur arte, diktadura aspaldi amaitua egonagatik ere, ez du bere aitaren oroimena berreskuratzeko aukerarik izan. Urteak haren bila eman eta gero, azkenik hobia ireki dutenean, Euxebik argazki bat utzi du bere aitaren hezurren ondoan.
Emakume helduek beren ezkonbizitzaz hitz egiten dute, "lehen aldiaz", sexualitatearekin duten harreman intimoaz. Antzinako erritu horiek errepikatzean, zuzendariak zalantzan jartzen du ezkontzarik eta seme-alabarik ez izatea, eta, horrekin batera iraungitzen den ama-alaben arteko harreman-kate bat.
Heldutasunari buruzko istorio bat da, non bi gaztek beren lehen galera sakonari aurre egiten dioten. Zinemagilearen lagun onenak diren Chun eta Yueh 47 egunez egon ziren harrapatuta Nepalgo haitzulo batean. Chun Yuehren erreskatea baino hiru egun lehenago hil zen. Yi-Shan Lok kamera hartu eta mendian eman zituen urratsei jarraitzea erabaki zuen. Yi-Shan bere lagunak egon ziren haitzulora iristen denean, zer aurkituko du bertan?
Farah, irandar emakume bat, bere planeta pribatura emigratzera behartuta dago aske izateko. Beste pertsona batzuen oroitzapenak erosten ditu Super 8 eta 8mm-ko filmetan, eta bereak filmatu eta atxibatzen ditu, Irani buruzko istorio alternatibo bat sortzeko.
Aurrekaririk gabeko matxinada sozial baten ondoren, Txilek Konstituzio Berria idaztea erabaki du. Kolore ugariko batzar bat arduratuko da herri oso baten duintasun eta justizia sozialeko ametsak paperean jasotzeaz. Zer atera daiteke gaizki?
Adina dela eta elkarrengandik urrun dauden bi anaiek topo egiten dute lapurtutako objektuen eta literatura-proiektu baten bidez.
Sexu-trafikoaren biktima nerabe talde bat baso batean ezkutatuta dagoen Ekuadorko aterpe batean bizi da aldi baterako. Gaueko ordutegira ohituta, neskek eguna lotan pasatzen dute. Abigail 14 urteko haurrez betetako gela bat bisitatzen du, jasandako tratu txarren ondorioz; Bereak 5 hilabete ditu eta panpina bat balitz bezala darama. Xehetasun txikiek bizi izan duten izugarrikeria agerian uzten dute, ikusezina baina presente.
Álex blokeatuta dago. Munduan duen lekua ulertzen saiatzen ari da, baita bere maskulinitatea, zaintzan duen egitekoa eta bere aitonaren ametsetako zaratak ere. Ikusmen-desgaitasuna duten pertsonentzako filmak deskribatzen egiten du lan. Aitonak ehun urtetik gora ditu eta hilabeteak dira zarata batek ametsetan asaldatzen duela. Jada ez daki ametsak eta errealitatea bereizten. Lucía jaiotzez itsua da. Álexi laguntzen dio, gauzak nola hautematen dituen, nola amesten duen, nola sentitzen duen azalduz. Álexek sentitzeko beharra du.
Langileen eta bizilagun ohien laguntzarekin, Jaéngo San Migel elizan metatu diren memoria-geruzak lurpetik aterako ditugu. Antzinako eliza hau parrokia, bizilagunen bloke eta lantoki izan dela ikusiko dugu, oraina ulertzeko iraganari begiratuz.
Urrun duen aita hiltzen zaionean, Nadiak bere burua behartuta ikusten du, bai iragana, bai txikitan bere ametsei ez jarraitzea eragin zuten arrazoiak aztertzera. Kairotik —eraikuntza fase bortitz batean murgildutako hiritik— joaten da, aitak Helwanen —industria-eremu batean— zuen etxea husteko. Hau doluaren eta lekuak ezagutzen ditugun bezala galtzearen esplorazio bat da, zeina aitaren heriotzean samina adierazteko ezintasuna duen alaba baten istorioaren bidez egiten baita, ez baitu memoriarekin lotzen duen ezer, mango-zuhaitz hauskor bat izan ezik.
Errusiako eskualde sekretuenean misterio asko daude. Eraikin abandonatuek eta paisaia huts batek Stalinen agindupean eraikitako objektu bitxi baten oroitzapenak gordetzen dituzte. Harrezkero, gauza arraroak gertatzen dira. Bertakoek "Uraletako estralurtarra" izeneko izaki bitxi bat aurkitu zuten, eta orain bere monumentu propioa du. Baina, zein da izaki horren sekretua? Zergatik da jendea izakiaz hitz egiteko beldur? Eta zergatik ari dira desagertzen herriak?
Orri bakarreko miniatura bizidun honetan, marrazkiak bizia hartzen du gure begien aurrean, basurde baten ihesaldia kontatuz; baina pertsonek lehen naturarenak ziren tokiak betetzeko dituzten moduetatik egiten du ihes. Belgikako Ardennetako ibilaldi bateko oroitzapenetatik abiatuta marraztuta dago. Film hau paperezko orri bakar batean marraztu eta animatu zen, performance gisa.
1960ko hamarkada hasieran, apaiz misiolari bat desagertu egin da Afrika mendebaldeko portuko hiri batean herrialdea independentziarako prestatzen ari den bitartean. Desagertutako gizona aurkitzeko enkargua duen ofizial gazte bat iristen da Frantziatik. Haren ikerketak talka egiten du badoazen kolonoen sarkasmoarekin, Afrikako mojen mesfidantzarekin eta piraguetako arrantzaleen axolagabetasunarekin. Batzuen eta besteen isiltasunaren aurrean, ofizial gazteak, azkenean, portuko argi itsugarria utzi eta oihaneko iluntasun hezeagatik aldatzen du, egunak eta gauak bat egiten duten lekuagatik.
Ruth nerabe bat zen amak bere medailoia eman zionean: Nefertitiren urrezko erretratu baten grabatu bat du. Medailoia, artefaktu bat ez ezik, bere amaren egoera zailaren ikur bat ere bazen: Derg erregimen militar komunistak bigarren hezkuntzan harrapatu zuen eta, hainbat urtez, presoentzako eremu batean hazi zuten. Istorio honek Dergeko genozidioaren lehen oroitzapenak kontatzen ditu, eta ihes egin ondoren medailoia nola lortu zuen azaltzen du.
Lau kideko familia bat eta beraien txakurra kostaldeko hotel batera iritsi dira Kui Burin, Thailandian. Opor arruntak izan behar zirenak bere harremanetan zeuden isileko tirabirak agerian uzten dituzten elkarrekintzen multzo bihurtzen dira. Hurrengo egunean, konplexutasunak agertzen dira Budaren estatuak dituen kobazulo batean.
Helikoptero batekin hartutako irudiek basamortua, luze iraun duten antzinako formazio naturalak eta gizakion esku-hartzeak aztertzen dituzte. Dinamitak lurraren aurpegia aldatzen du. Nekazariek beren soroak lantzen dituzte. Haurrak ezkutaketan jolasten dira. Artxiboko irudiak erabiliz, Undr-ek sartu-irten kalkulatu bat egiten duen narrazio aztoragarri bat eraikitzen du. Ezin dugu ahaztu Palestina bere paisaiaz jabetu nahi den aireko jagoletzapean dagoen lurraldea dela oraindik ere.
Animaziozko dokumental honek 1980ko hamarkadan Spliten izandako haurtzaro baten oroitzapenak kontatzen ditu. Igandeko bazkariaren ondoren kontatutako istorioak dira, denak umoretsu daudenean kontatutakoak, ikusleak bere baitan aurki ditzakeen emozioz beteriko istorioak. Baina, batez ere, filma aiton-amonen maitasunari egindako omenaldi hunkigarri bat da, ahal zuten guztia egin baitzuten bilobak irribarre egiten jarrai zezan.
Lerro eta formen artean, eskuek elkar ukitu, ezagutu eta esperimentatzen dute, azalen arteko mugak hautsi nahian.
Rita-k abesten duen emakume-korua desagertzeko zorian dago, galdu egin baitute entsegu-lokala ordaintzeko jasotzen zuten diru-laguntza. Orain erabaki egin beharko dute ibarra gehien kutsatzen duten enpresetako baten babesa onartzen duten ala ez.
Etxekoandreen auzoa. Insomniodun Emakumeenbarrutia. Ama Ezezagunaren kioskoa. Emakume Bakarren lurpeko pasabidea. Gure hormek maite ditugunak omentzen dituzte.
Junek bere lehen udako lana aurkitu du: Constance zaindu behar du, sentibera den eta maitasunaren beharrean dagoen neska bat. Azkenean bere konfiantza bereganatzea lortzen duenean, Juneri urte osoan bere haurtzaina izateko itxaropena pizten zaio. Junek, neskaren zale egin ahala, klase-harremanen indarkeria eta bere nortasunaren ukazioa ezagutzen ditu.
1952an, Anita Conti, Frantziako lehen emakume ozeanografoa, arraste-ontzi batean joan zen Atlantikoko bakailao-arrantzaleen bizitza gogorra partekatzera, bakarrik, sei hilabetez, bere kamerarekin eta hirurogei gizonekin. Bere 16mm-ko irudi sorta eta argazkietatik abiatuta, filmak itsasoko langileekiko zuen begirada zientifikoa eta, aldi berean, samurra erakusten du. Emakume aitzindari honek ozeanoak babesteko beharra iragarri zuen. Filmak bere borrokaren modernotasuna aztertzen du, baita bere idazki eta argazkien edertasun lanbrotsu eta erritmikoa ere.
Udan zehar, filmaketa talde bat Espainiako iparraldeko errepide eta herrietan barrena dabil. Cantacronache taldeak 1961eko udan, diktadura frankista betean, erresistentziaren abesti herrikoiak biltzeko egin zuen bidaia klandestinoaren urratsak jarraitzen dituzte. 1961ean erregistratutako ahozko memoriaren eta soinu-artxiboen prismaren bidez, bi bidaien arteko solas bat dago, iraganeko zauriak oraindik irekita dituen lurralde baten geografia emozional eta politikoa osatuz.
Saioarekin batera, Amoranteren zuzeneko emanaldi bat izango dugu, filmean jasotako abestietako batena eta elgoibartarraren kantutegiko beste pieza batzuena, zeinetan tradizioa eta modernitatea modu magikoan besarkatzen baitira.
2006ko gerran, israeldarren jaurtigaiak Beiruten gupidagabeki erortzen diren bitartean, hamahiru urteko Sariah, bere ahizpa nagusi Nayla eta bere ama mendian bizimodu normala egiten saiatzen ari dira, Libanoko gerra ez aipatzeko ahalegina eginez. Denbora gelditu dela badirudi ere, haietako bakoitza bere erara saiatzen da espazio konfinatu horretatik ihes egiten eta horrek laster sortuko ditu tentsio handiak.
Hellfest metal jaialdi erraldoi betean, musika metalheadez jabetzen da pixkanaka.
Eguzki kiskalgarri baten azpian, Charlie zeharo aspertuta dago eta itsas ertzera joatearekin amesten du. Baina motel ziztrin bat zaindu behar du aulki tolesgarri batean lur jota dagoen bere lehengusina Jessekin batera. Bi nerabeak ez dira ondo moldatzen eta aukera duten bakoitzean dabiltza ika-mika. Irratian, kolapsologia ikerlari baten ahots monotonoak munduaren amaiera gertu dagoela iragartzen du.
Jakes (12 urte) basoan zehar dabil lasterka, noraezean galduta. Bidean, Amaia (27 urte) agertu eta etxera gonbidatuko du aterpea eskainiz. Bien elkartze honek Jakes bere beldurrei aurre egitera eramango du.
Tifoi algoritmikoek zonbien itxurako entitate bihurtzen dituzte irudiak, giza haragia irensten duten eta gizarteak esklabo bihurtutako izakiak sortuz. Hala ere, irudi horiek ez dute matxinatzea bilatzen; erabili eta botatzeko mundu batean betiereko bizitzarekin amets egin nahi dute, besterik ez. Berpizkundeari eta berehalako patuari buruzko saiakera bat da filma.
Ingurumen krisia dela eta kolapsoan dagoen komunitate txikiko biztanleria ahal bezala moldatzen da bizitza berrira. Pribilegiatuak carpe diem pentsakizunari lotuta, bizirauteari eutsi nahian besteak. Zer da etorriko dena? Besterik ezean, zerbaitek salbatuko gaitu?
Harreman tirabiratsu bat mapatzeko saiakera bat, zeramika beiraztatuzko baldosetan eta, zianotipia bidez, oihal barrubigunetan egindako piktograma kodetu konplexuak eta abstrakzio eskematikoak erabiliz. Lengoaia arkitektonikoaren estetikaren bidez, nire familiaren etxeko espazioen oroitzapenak berreraikitzen dira, hautsitako etxe baten logika aurkitzeko itxaropenak bultzatuta.
Leku eta une egokia aukeratu ezkero, marmitakoz betetako poltsa bihurtu daiteke mehatxu terrorista.
Kurdistaneko mendietatik egindako bidaia kontatzen duen emakume baten ahotsak gidatuta, izaera poetikodun irudiek lurralde kurdoari datxezkion problematiketan sakonduko dute, iragan belikoaren eta orainaldi ezegonkorraren ondorio bezala. Super 8 kameraren materialitateak eta urrutiko paisai batzuen edertasunak ia onirikoa den odisea batean murgiltzen gaituzte, non pixkanaka paisaia bukolikoen azpian dagoen karga iluna azaleratzen hasiko den.
Uda guztietan bezala, tomatearen eguna iritsi da. Nella eta bere familia Italiako udako etxean elkartu dira familiaren tradizioa ospatzeko.
Neska batek jostailuak ikusi ditu Gabonetako zuhaitz baten azpian. Bat-batean, jostailuzko soldadu batek papin baten gona azpian jartzen du eskua. Ondoren datozen zenbait gertaerek helduen munduaren benetako ikuspegia erakusten diote neskatoari.
Buenos Aires, 2019. Segurtasun-guardia batek artelan bat lapurtuko dutela susmatzen du. Bere penduluari galdetzean, dolarraren balioa bat-batean igoko dela jakinarazten dio. Ezusteko kaleratze batek eta harengatiko kalte-ordainak truke-etxe bateko langile bat ezagutzera eramango dute.
Esti Oiartzunera itzuli da sei urtez Suedian bizi ondoren. Bere buruari ez zela itzuliko agindu bazion ere, ezegonkortasun ekonomikoak eta lan-prekarietateak bueltatzera behartzen dute. Herriak aldaezin jarraitzen duela konturatzen da, eta Esti ez dago egokitzeko prest.
Alicek 27 urte bete ditu gaur. Apur bat itotzen ari bada ere, gurasoekin bizi da oraindik eta bere ametsetan bizitzeko joera du, eguneroko bizitza goibeletik ihes egiteko. Lantegi bateko teilatuan festa psikodeliko batean egon ondoren mozkortuta, istripu larri bat du motorrean.
Filmak bideojokoetan normalean bigarren planoan egoten diren pertsonaietan jartzen du arreta: PEJtan. Jokagarriak ez diren pertsonaiak dira, mundu digitalean estra gisa bizi direnak, normaltasun itxura sortzeko. Garbitzaile bat, ukuiluko mutil bat, kale-garbitzaile bat eta arotz bat zehaztasun etnografikoz behatuta. Sisiforen makinak dira, eta haien laneko errutinek, jarduera patroiek, hutsegiteek eta disfuntzioek kapitalismoko lanaren analogia garbi bat azaltzen dute.
Elkarren artean gerran dauden estatubatuarren kronika etenezin, zeinak aurrekaririk gabeko ikuspegi bat ematen baitigu, ondorio izugarriekin, helburu eta botere bila dabiltzan ekintzaile eskuindarrei buruz.
Errealitatearen eta gehiegikeriaren arteko zinema. Lan hibrido bat, autobiografia eta fikzioa nahasten dituena, autofikzio literarioaren estiloan, Quebeceko Askapenerako Fronteko (FLQ) pertsonaia berezienetako bati buruz: Jacques Lanctôt. Film honek 1970eko hamarkadan erbestean hartu eta aterpe eman zion leku batera itzultzen den gizon baten bizitza kontatzen du: Kubako Hotel Nacionaleko zortzigarren solairuko gela batera.
Heldutasunari buruzko istorio bat da, non bi gaztek beren lehen galera sakonari aurre egiten dioten. Zinemagilearen lagun onenak diren Chun eta Yueh 47 egunez egon ziren harrapatuta Nepalgo haitzulo batean. Chun Yuehren erreskatea baino hiru egun lehenago hil zen. Yi-Shan Lok kamera hartu eta mendian eman zituen urratsei jarraitzea erabaki zuen. Yi-Shan bere lagunak egon ziren haitzulora iristen denean, zer aurkituko du bertan?
Ferry batean, hainbat bidaiarik ibai bat zeharkatzen dute ertz batetik bestera. Bidaiarietako batzuk isilik doaz, beren baitan bilduta, bidelagun ezezagunei edo paisaiari begira. Beste batzuk berriketan doaz, bidaia animatzeko eta denbora azkarrago igarotzeko agian. Badirudi uretan egiten ari den bidaia luzatzen ari dela, helmugako ertza atzeratu egiten da, espazioaren magnitudea itxuragabetu egiten da. Baliteke mugimendua bera izatea ziurtasun bakarra.
Kolonbia iparraldean, aktibista queeren talde batek ekintza performatibo bitxiak erabiltzen ditu herrialdeko ikatz-meategi handienaren ustiapen suntsigarria salatzeko.
Eguzki gose diren nerabe batzuk ametsetako bidaia batean doaz Balear Uharteetara, argi eta bero bila. Xurgatu egin behar dute eta ontzi bihurtu behar dira, beren erresuma hodeitsura garraiatzeko.
Arga ibaian gorpu bat agertu da. Inork ez du faltan bota, ez bere desagerpena salatu. Ana Miravalles detektibearentzat ohiko beste lanegun bat izango dela badirudi ere, lehenengoz biziko ditu bere herrian lan egitearen desabantailak. Izan ere, susmoa du bere alaba Eukenek zerbait jakin dezakeela. Momentu horretatik aurrera Anak erabaki bat hartu beharko du.
Juan Carlos Pérez gogoeta sakon batean murgilduko da argitaratu gabeko zinta bilduma baten aurkikuntzaren ondorioz. Alde batera utzi nahi izan ditu taldeak momenturik gorenean pop estilora eman zuen aldaketa, eta ostean desegin izana. Itoiz musika taldearen lider izandakoak bidaia katartiko bat hasiko du, iraganarekin adiskidetzeko balioko diona; taldeak 70.hamarkada hasieran Rock progresiboan murgilduta igarotako urteak bergogoratuko ditu bertan.
Gizonak mundu bat irudikatzen du gela ilun baten barruan. Alabak ezkutuko irudiei, irudi posibleei, asmatutakoei buruzko jolas bihurtzen du hori; iluntasuna pairatzeko eta haren baitan ibiltzeko moduei buruzko jolas. Film honek irudien zama intimo eta politikoa aztertzen du, eta horien inguruan pentsatzeko espazio bat irekitzen du erresistentzia-ekintza gisa, bai izugarrikeria jasan arren egiten direlako, bai, agian, horretatik libratuko gaituen irudimenezko ihespuntu bat eskaintzeko existitzen direlako.
Arga ibaian gorpu bat agertu da. Inork ez du faltan bota, ez bere desagerpena salatu. Ana Miravalles detektibearentzat ohiko beste lanegun bat izango dela badirudi ere, lehenengoz biziko ditu bere herrian lan egitearen desabantailak. Izan ere, susmoa du bere alaba Eukenek zerbait jakin dezakeela. Momentu horretatik aurrera Anak erabaki bat hartu beharko du.
Nerabezaroa une zaila da. Eskualdeko txapelketarako egun gutxi falta direnean, Judokak eraso arrazista jasan eta krisian sartzen da. Lehiatu ahal izateko, autokontrola eta autoestimua landu beharko ditu.
Mikelek azken poema bat idatzi dio amari. Elizabethek maleta prestatzen du Josérekin azken bidaia bat egiteko. Ainhoak kutxa batean gordetzen du argazkirik gabeko markoa. Doluak elkartutako hiru istorio, bere burua osatzen saiatzen direnak.
Zientzia olatu baten ibilbidea aurresateko gai da jatorritik amaierara arte. Baina gizakiok naturarekin ezarri ditugun harreman konplexuek bere hausnarketatik ihes egiten dute. Surfista eta olatua elkartzen diren unean azal daitekeena azaldu ezin bihurtzen da eta zientziak ezin du jada pasio hori deszifratu.
Samuelen arima ezagutzen ez duen mundu digital batean dago. Zeruko ahots arraro batek etxerako bidea erakusten diola dirudi.
Goizero kantuz loratzen dira Xiberoako lurrak. Tradizioaren gotorleku eta sormenaren lurralde. Non denborak atseden hartzen duen, eta libertateak arnas. Bortitz bezain eder, anitz bezain hertsi. Xiberoa Kantuz Loraturik ikuskizuneko protagonistek ongi dakite iraganaren ondarea lanabes izan eta belaunaldien arteko zubiak eraikitzea zer den. Emanaldi horren sormen prozesuari eskainitako begirada eta herrialde baten emozioen lekukotza da dokumental hau.
Animazioa egiteko modua betiko aldatuko duen iraultza disruptibo bat al da adimen artifiziala? Mahai-inguru honetan, animazioan AA txertatzean sortzen diren erronka etiko, tekniko eta artistikoak jorratuko dira, teknologia horrek eskaintzen dituen aukerak arakatuz eta eskaintzen dituen tresnek sektorearen etorkizuna nola eralda dezaketen aztertuz.
Zerbitzu publikoa, bere proiektuak bultzatzeko eszenario gisa Bilbo-Bizkaiaren aldeko apustua egiten duten ikus-entzunezko produkzio guztien lana erraztu eta arintzeko bokazioa duena.
Esther Garcia espainiar produktore ezagunaren eta Santiago Tabernero kazetari, gidoilari eta zinema-zuzendariaren arteko elkarrizketa bat, zinema garaikidearen produkzioari eta bere ahulezia eta indarguneei buruz, bertako zinemaren industriaren ikuspegitik.
Nola aztertu mende erdiko zinema dokumentala eta film laburrak Euskadiko Filmategian gordailuan dauden materialetatik abiatuta? Elías Querejeta Zine Eskolaren ikerketa proiektu bat.
Gerra Hotzaren antzokian, beldur sakonenek Dariénen galdu diren astronautak harrapatzen dituzte indigena batekin topo egiten dutenean. Burua moztuko zietela edo kanibal basati batek jango zituela uste al zuten? Filmetako artxiboen eta biziraupen tropikaleko entrenamendu-propagandaren deseraikuntza batek espazioaren konkistaren baitan dagoen narratiba kolonialari aurre egiten dio.
Mexiko Hiriaren erretratu bat. Kaosaren erdigunea. Ezezagunak gurutzatu egiten dira beren egunerokotasunean eta existentzian bilduta doazela. Bata mugimenduan, bestea paralisian. Biak iraganean bizi dira, oraina saihestuz. Zikloen munduan bizi dira, atxikimendutik eta sufrimendutik askatzen saiatuz. Mugimendua eta paralisia elkarri lotzen zaizkio lurreko existentzia errepikakorraren zikloetan harrapatuta dagoen hiri batean.
Gizonak mundu bat irudikatzen du gela ilun baten barruan. Alabak ezkutuko irudiei, irudi posibleei, asmatutakoei buruzko jolas bihurtzen du hori; iluntasuna pairatzeko eta haren baitan ibiltzeko moduei buruzko jolas. Film labur honek irudien zama intimo eta politikoa aztertzen du, eta horien inguruan pentsatzeko espazio bat irekitzen du erresistentzia-ekintza gisa, bai izugarrikeria jasan arren egiten direlako, bai, agian, horretatik libratuko gaituen irudimenezko ihespuntu bat eskaintzeko existitzen direlako.
Itsaso Baltikoko bordershop-edukiontzi flotatzaile bateko gerenteak itsasertzera lotzen duten kateak askatzen ditu, berak eta bere langileek barruan sortu duten maitasun-unibertsoa salbatzeko.
Sistema burokratikoak eta tradizio kulturalak beti saiatu izan dira niri “nor naizen” esaten; gaur egun, AAren industria, “magia” sortzeko gai bada ere, homogeneizazioaren bidez suntsitzen ari da.
Morî-ri aitari buruz geratzen zaion oroitzapen bakarra kontatu zion istorioaren audio-grabazio bat da. Morîk noizean behin entzuten du kontakizun hori. Egun batean, irakasle berri bat iristen da ikastetxera. Morîk, irakaslea ikusten duenean, aita dela uste du. Morî horretan tematzearen ondorioz, lotura emozional bat sortzen da irakaslearen eta Morîren artean.
Jendea hegalen artean ari da lanean, antzezlana egiten ari diren bitartean.—Alles gut? —Alles gut? Denborak betez jokatzen dute. —Ea ba. Hasteko une egokiaren zain daude. Moin! Istripua gertatzen da.
Bost ekitalditan kontatutako satira sozial honek gure gizartean sakontzen du, baita haren portaera eta akatsetan ere. Osagai bisual arin eta erakargarrien bidez transmititutako narratibak ohartarazpen-istorio gisa balio du, zeinak portaera zentzugabeak, enpatiarik eza eta erantzukizunik eza ez ezabatzeak izan ditzakeen ondorioei buruz hitz egiten baitigu.
Bideojokoen online munduan, lo egitea arte bihurtzen da. Streamerrek ametsak nahasten dituzte, jokalariak joko erdian lokartzen dira, bizitzaren esentzia bitxia agerian utziz. ASMRan adituek soinu-paisaia bat sortzen dute eta joko-diseinatzaile batek tresna bat ematen die pertsonaiei: denborarekiko sentikortasuna. Ametsa, parte-hartze digitala eta jokoak loa online istorio poetiko bihurtzen dute.
1952an, Anita Conti, Frantziako lehen emakume ozeanografoa, arraste-ontzi batean joan zen Atlantikoko bakailao-arrantzaleen bizitza gogorra partekatzera, bakarrik, sei hilabetez, bere kamerarekin eta hirurogei gizonekin. Bere 16mm-ko irudi sorta eta argazkietatik abiatuta, filmak itsasoko langileekiko zuen begirada zientifikoa eta, aldi berean, samurra erakusten du. Emakume aitzindari honek ozeanoak babesteko beharra iragarri zuen. Filmak bere borrokaren modernotasuna aztertzen du, baita bere idazki eta argazkien edertasun lanbrotsu eta erritmikoa ere.
1967an, diktadura frankista betean, askatasun egarri ziren seminarista batzuek Enarak taldea sortu zuten. Garaiko jendartean oraindik arrotzak ziren pop, rock eta psikodelia estiloak jotzen zituzten, euskara hutsean. Ehundaka kontzertu eman ondoren, 1971an misteriotsuki desagertu ziren, betirako. 50 urte ondoren, abeslariaren semea, Beñat, taldearen aztarnen bila abiatuko da, ornitologia, collage-a eta bilaketa eszentriko bat nahasten dituen labirinto filmiko batean murgilduz.
1979an Zikuñagako Ama Birjina desagertu egin zen eta Hernaniko biztanleek irudi ikoniko bat galdu zuten; zulo bat horma-hobian. Hutsune kolektibo bat. Hau hutsuneei buruzko film bat da. Nire aita, Juanmi Gutiérrez zinegilea, duela urte batzuk hil zen. Orain, denbora tarte bat pasa denean, bere filmetara itzuli naiz memoria pertsonaleko ariketan. Irudien bitartez egiten dut memoria. Edo hobeto esanda, irudi ezaren bitartez. Irudi baten ausentzia bere presentzia bezain indartsua izan al daiteke? Eta hala bada, zer egin hutsune horrekin?
Soinuak eta irudiak aurpegira begiratzen diote elkarri; bitartean, Oksana Karpovychek eskala handiko inbasioaren ondoren ukrainarrek duten eguneroko bizitzako konposizio isilak soldadu errusiarrek senideekin telefonoz izandako eta atzemandako elkarrizketekin kontrastatzen ditu.
Emakume helduek beren ezkonbizitzaz hitz egiten dute, "lehen aldiaz", sexualitatearekin duten harreman intimoaz. Antzinako erritu horiek errepikatzean, zuzendariak zalantzan jartzen du ezkontzarik eta seme-alabarik ez izatea, eta, horrekin batera iraungitzen den ama-alaben arteko harreman-kate bat.
Tauromakiari buruzko dokumental bat da, Andrés Roca Rey toreatzailearen eta bere kuadrillaren erretratutik abiatuz egindakoa.
Zinemaren eta diseinu grafikoaren munduaren artean beti egon den loturari buruzko solasaldia. Aukera bikaina izango da, gainera, azken mende laurdenean ZINEBIren edizio bakoitzarekin aurkeztu eta egin diren kartelen atzera begirako bat partekatzeko.
Egin zure maitasunaz arma bat. Film honek Alexandra Kollontai iraultzaile eta aktibista sexual sobietarrak emakumeen sexualitateari eta emantzipazioari buruz, familiaren abolizioari buruz eta "bihotzak eta buruak aldatzeko" beharrari buruzko egindako idazkiak irakurtzen ditu. Irakurketa honek lotura-sare konplexu bati jarraitzen dio, XX. mendeko feminismo marxista europarraren eta XXI. mendeko transfeminismo latinoamerikarren artean dagoenari, bai eta desengainuaren begirada malenkoniatsuaren eta Iraultzak, azkenean, emandako hitza betetzeko egindako eskaera amorratu, samur eta premiatsuaren artean dagoenari ere.
Bere heriotzaren ondoren, Fernando Ruiz Vergarak inoiz egin ezin izan zituen dozenaka filmeren zirriborroak utzi zituen. Zinemagile andaluziarrak dokumental bakarra zuzendu zuen, Rocío, bihotz-erdiragarria eta liluragarria, Espainiako demokraziaren lehen urteetan zentsura judiziala jasan ondoren madarikatua izan zena. Harrezkero, bere proiektuak irudimenean eta desiran ezkutatuta gorde zituen. Lan honetan, amestutako proiektu horiekin asmatzen aritu gara, orainalditik zinemara eramateko, erresistentzia-keinu gisa.
Soinuak eta irudiak aurpegira begiratzen diote elkarri; bitartean, Oksana Karpovychek eskala handiko inbasioaren ondoren ukrainarrek duten eguneroko bizitzako konposizio isilak soldadu errusiarrek senideekin telefonoz izandako eta atzemandako elkarrizketekin kontrastatzen ditu.
1980an, Batallón Vasco Español taldeak Jose Miguel Etxeberria bahitu eta desagerrarazi zuen. Bere anaia Enekok 15 urte zituen eta 44 urte daramatza bere hilotz-hezurraren bila. Poliziaren mertzenario batek gorpua harizti batean dagoela esan du, Mont-de-Marsan (Frantzia) herritik gertu. Eneko. Egia ote? Dokumental honek galderak egiten ditu: Zenbat denbora emango zenuke senide baten hilotza bilatzen? Itxaropena galtzen denean?
Errealitatea eta irudimena nahasi egiten dira zuzendaria bere aitarekin egon zen azken lekura, Campolivarreko etxera, itzultzen denean, haurtzarorako jaitsiera bat egiten baitu.
Insignis pinuaren barietateari eragiten dion Microsphaerella dearnessi onddoak, Euskadiko basoak marroiz tindatu ditu, Agustin Ibarrola euskal artistaren Omako baso margotua infektatuz. Obra hau Land Art mugimendukoa da, bere ezaugarri nagusia efimerotasuna delarik. Korronte horren barruan, artistek baldintza meteorologikoen eta giza borondatetik at dauden gainerako elementuen menpe uzten dituzte beren lanak.
Amaia zaharrak Alzheimerra du eta jada ezin du bere alaba Nerea ezagutu. Bere ikuspuntutik, errealitatea desitxuratuta dago eta espazio itxi batean egoteak jasanezina egiten du bien arteko harremana.
Ixtera doan harri-fabrika bateko emakume langile batek, zeinak, poesiarekiko grinaz gain, ezkutuko harreman bat baitzuen bere ikuskatzailearekin, poesia partekatzeko ekitaldi baten kartel bat aurkitu zuen bere ohiko liburu-dendan. Une horretatik aurrera, inspirazio poetikoko uholdeek bihotza zeharkatzen diote edozein unetan, eta bere poesia eta askatasun espirituala defendatzeko erabaki aparta hartzera bultzatzen dute.
Laburmetraia horrek lekuz aldatzen diren, ibiltzen diren, igeri egiten duten, aurrera egiten duten gorputzei buruz hitz egiten du. Elkar lagundu, komunikatu eta antolatzen diren gorputzak. Gorputzetan inskribatzen diren mugimendu konplexuak, oztopoak, mugak, agurrak, murruak, familia, itxaropena, iristea. Lekuz aldatzea, bidaia; potentzia, aukera eta etorkizun gisa.
Mundu distopiko batean, neska batek bere zeramikazko ontzia hausten du, zeinak sekretu bat baitu barruan gordeta. Ontzia haustearekin batera, unibertso paralelo baten ateak zabaltzen dira eta neska eraldaketa-garai batean sartzen da, non, azkenean, mundu berri bat sortzea posible den.
Oroitzapenez betetako etxe batean, ama baten eta bere bi semeen arteko eguneroko elkarrizketak entzuten dira. Film labur autobiografiko honek, modu hibridoan, Le Ngoc Duy zuzendariaren nerabezaroko oroitzapen pertsonal baten kontakizuna egiten du, eszenografia eta antzezpena erabiliz, bere haurtzaroko etxea berreraikitzeko eta bere amaren ahotsa antzeztaldeko kide gisa aurkeztuz.
Ūla izeneko nerabe grinatsua ustekabeko abentura batean murgilduko da igeri egiten ari dela. Abentura horretan, hazi egingo da eta bere gorputza beste modu batera ikusten ikasiko du.
Gizakiak naturaren dohainen aurrean duen erantzukizunari buruzko saiakera-dokumentala. Lubmineko zentral nuklear zaharrean eta gero eta gutxiago diren arrantzaleen gertuko herrixketan dago filmatuta.
Txori-emakume jakintsu batek hiru txori bidaltzen ditu neskato bat bere barne-munduko paisaia ilun ezezagunetara eramateko.
Bi aktorek casting batean ezagutu dute elkar. Biak hautatzen dituztenean, harreman bat sortzen hasten da beren pertsonaien bidez, nahiz eta fikzioan ditugun asmo onenek ez duten beti errealitatean funtzionatzen. Axola al du, ordea? Edo gehiago axola du saiatu izanak?
Basoa esperientzia espiritual eta subkontzientez beteta dago. Eta artea da haiek azalarazi ulertarazi eta azkenik onartzeko biderik zuzenena. Badago memoria atzerako bidea dela uste duenik, baina Ibarrolak ezetz uste zuen, gogoratzea aurrera egitea dela.
ZINEBI, Bilboko Dokumentalen eta Film Laburren Nazioarteko Jaialdiaren 66. edizioko Ohorezko Mikeldiaren irabazlea José Luis Alcaine da, Espainiako zinemaren historiako argazki-zuzendari sarituenetako bat, 1990 eta 2008 artean bost Goya sari irabazi zituena; horrez gain, erreferentziazko operadorea da Almodóvarren zineman (berarekin aritu da elkarlanean Mujeres al borde de un ataque de nervios filmetik hasi eta Extraña forma de vida azkenaurreko lanera arte), Fernando Fernán Gómez, Fernando Trueba edo Manuel Gutiérrez Aragon-enan. Estatutik kanpo, Brian de Palma, Adolfo Aristarain, Alberto Lattuada edo Luis Puenzo-ren aginduetara lan egin du.
Zorrotzako muturrean egongo den proiektuaren aurkezpena. Filmatzeko 100.000 metro koadroko espazioa aurreikusten du, eta plato digitalak, postprodukzio-espazioak, kanpoaldeko filmazio guneak, kamerinoak, biltegiak eta bulegoak izango ditu.
Kantabriako Gobernuak sortutako zinemaren bulegoa da, erkidego horretan filmatu nahi duten ikus-entzunezkoen sektoreko enpresa eta profesionalei lana errazteko xedea duena.
La muerte de Mikel filmaren urteurrena dela eta, Zinegoakek film hau begirada queer batetik begiratzea proposatzen du, filma sortu zen testuingurua eta sozialki suposatu zuena aztertuz eta, aldi berean, sexu-, identitate- eta genero-aniztasuna gaur egungo ikus-entzunezkoetan sartzeari buruzko hausnarketa eginez, begirada intersekzional batekin.
Zinemarako eta ikus-entzunezkoetarako musika egiteko sorkuntza-prozesura eta prozesu teknikora hurbiltzea.
Elkarrizketa bat URHOren sorkuntza-prozesuaren garapenari buruz. Ontzi izotz-hausle bati buruzko dokumental esperimental bat da, zuzeneko bisualak eta musika dituena, eta azaroaren 12an, asteartean, aurkeztuko da Azkuna Zentroaren atarian, 19:00etan.
Laura Poitras zinemagilea eta Glenn Greenwald kazetaria Edward Snowdenekin elkartu ziren Hong Kongen, Segurtasun Nazionaleko Agentziak (NSA) pribatutasuna masiboki, bereizi gabe eta legez kontra inbaditu zuela erakusten zuten dokumentu sailkatuak emateko. Dokumental honek gela horretan kokatzen gaitu, Poitras, Greenwald eta Snowdenekin, kanpoan sortzen den ekaitz mediatikoa kudeatzen saiatzen ari diren bitartean. Erabaki azkarrak hartzera behartuta daude, zeinak beren bizitzetan eta inguruko guztiengan eragina izango baitute.
Un encuentro para analizar la situación de la producción audiovisual en Euskadi, las oportunidades y los retos a los que nos enfrentamos
Bernardok eta Esperanzak 1978an ezagutu zuten elkar Bilbon, garai hartako egoera politiko asaldatuen erdian biak unibertsitate-ikasketak egiten ari zirenela. Harreman ez-jarraitua izan zuten, topaketa grinatsuz eta azalpenik gabeko desadostasunez betea. Alabaina, Esperanzak ezagutzen ez zituen bere izeba eta lehengusua bisitatzeko asmoz Habanara egindako bidaia batean, betirako banandu ziren 2001ean.
Kinshasa eta bertako biztanleak ilunpetan daude. Argia izateko zain daude eta horren alde borrokatzen ari dira. Itxaropenaren, etsipenaren eta fede erlijiosoaren artean, Tongo Saa herri baten erretratu fin eta zatikatua da, zeina, zailtasunak zailtasun, Kinshasako gauen edertasunak goraipatuta baitago.
Aurkitu berri duen boterea denboraren mugetatik harago arakatzeko nahiak bultzatuta, Jit kanbodiar etorkina Phimaira (Thailandia) doa, Prajit printzearen, bere maite Orapimen eta Phommathat erregearen arteko gatazka epikoa gertatu zela uste den lekura. Tenplu-hiri honetan, Jitek Pim eta Tat ezagutzen ditu, elkarrengandik urruntzen ari den bikote gaztea eta, elkarrekin, hirukoteak legendazko amodiozko triangelua errepikatuko du.
Ikus-entzunezko sektoreko eta arte eszenikoetako emakumeei zuzendutako elkartea.
Hainbat zinema-jaialditako emakumezko programatzaile bertan direla, jaialdien funtzionamenduaz hitz egingo dute, filmak programazioaren parte izatera iristeko moduarekin, funtzionamenduarekin eta horietako bakoitzarekin lotutako erronkei buruzko mitoak hausteko.
Enpresen, erakunde publikoen eta unibertsitateen artean partekatutako proiektuen diseinuari eta inplementazioari buruzko elkarrizketa.
Pablo Berger zuzendariaren Robot Dreams filmean eta Sara Varonen eleberri grafikoan arte zuzendari gisa José Luis Ágredak izandako esperientzia eta erronkei buruzko hitzaldia.
Lorearen erreferenteak bere ama eta amona dira. Bi belaunaldi hauetan emakumeek amatasunaren inguruan bizi izan duten lotura behatzen du. Orain berari dagokio ama izan ala ez erabakitzea eta dauden galderei erantzunak bilatzea.
Mateo Txistu ipuin herrikoiaren prekuela: Euskal Herria, XIX. mende amaiera. Herrixka txiki batean, Mateo erretorea desagertu egin da arrastorik utzi gabe. Bertakoen amen-omenen aurrean, Artzapezpikutzak bi apaiz bidaltzen ditu gertakarien egia iker dezaten.
Oroimenaren hauskortasunaz eta hura babesteko gizakiak sortzen dituen lekuei buruzko film laburra da hori. Pertsonak desagertu egiten dira, bizi izan zireneko eraikinak bezala, lan egin eta zoriontsu izan zireneko tokiak bezala. Aurpegi eta bizitza horiek, noizbait idatzizko oroimenaren parte izandakoak, desagertuko den oroimenarekin batera galduko dira, betiko ezer ez delako.Urak ekartzen duena, urak eramaten du.
Spark, zortzi urteko mutikoa, lasai-lasai doa apokalipsiaren erdian eroritako kale batetik, distira batek proiektore zahar batekin topo egitea eragiten duenean. Bere aurkikuntzari esker, Spark, lehen aldiz, mugimenduan dagoen irudi bat ikusiko du.
Bilboko Arte Ederren Museoko margolan batzuen xehetasun periferiko edo ezkutuetatik abiatuta, emakume narratzaile batek margolan horiei lotutako historiak iraganeko zein egungo artisten baldintza sozial, ekonomiko eta psikologikoekin erlazionatzen ditu.
Kana, gazteen desioetatik bidaiatzen duen izaki xamur batek, arazo bat duen lagun bati laguntzen dio bere subkontzientean sakonduz, non ezer ez den itxura duen bezala.
9 urte espazio sakonean ibili eta gero, Kepler teleskopioa errigai gabe geratu da. Haley, 12 urteko neskatxoa berria entzun ondoren, zelaira joaten da Keplerri agur esatera.
Saitua Iribar familia gabon gaua ospatzeko elkartzen da. Elizabete, bertan daudenen ama eta amonak, ez du gogoratzen non dagoen, eta lotara joan nahi du afaldu baino lehen.
Rita eta Berta lapurrak dira. Auto gorri zahar bat bidelagun izanik, inguruko bazterrak nahasten dituzte beraien egunerokotasunean aurkitzen ez duten adrenalina bilatzeko asmoz. Zoritxarrez gorakada guztiek beherakada bat ere badute. Bertak aldaketa bat behar du eta erabaki bat hartu du.
Billie zazpi urteko neskato bat da eta zauritutako gizon bat etxera eraman du gauaren erdian. Goizean, gizona ezin da mugitu. Bera ziur dago barruan zerbait trabatuta duela, eta irteteko beharra duela.
Hozten hasi da. Hustu dira etxeak. Haizeak astintzen ditu bazterrak. Hitzordua basoan da. Beti da han.
Margarita Durasek salba al gaitzake eromenetik? Emakume eroa izan al daiteke arimaz mutua den hura? Casting analogiko baten bidez, filmak hogeigarren eta hogeitahamargarren hamarkadetako film mutuetako eromenaren irudikapenak arakatzen ditu.
Bi anaia berriro elkartzen dira eta xake partida erabakigarri batean lehian aritzera behartuta daude.
Mikelek bere aitaren enpresan lan egiten du. Konpainiak saltzea eta plantillaren erdia kaleratzea erabakitzen duenean, Mikel lankideen alde agertzen da. Bere asmoak onak diren arren, langileek sabotaje plana ezkutatzen diote.
Mario zientzialaria da, eta esperimentuak egiten ditu elikagaien ikerketako zentro aurreratu batean, Karla lankidearekin batera. Langileentzako ingurumen-politika berriak jasanezinak bihurtzen direnean, Juanarenera (bere nagusia) joango da.
Film labur hau pertsona bakoitzak dituen plazer berezi eta sinple horiei balioa ematen saiatzen da, hein handi batean partekatuak baitira. Oharkabean pasatzen diren egoera eta ekintzak dira, beste inori egunean zehar egindako probetxuzko gauzen berri emateko zerrendan jartzen ez ditugunak. Beren baitan agortzen diren gauzak dira, haiei buruz eta atsegingarriak izatearen zergatiari buruz hausnartzean argudio handietara eramaten ez gaituztenak; baina, hala ere, jakinduriaren bat ezkutatzen dutela dirudite, beren egikaritze hutsean soilik agertzen den alderdi sakon bat.
Gerra Hotzaren antzokian, beldur sakonenek Dariénen galdu diren astronautak harrapatzen dituzte indigena batekin topo egiten dutenean. Burua moztuko zietela edo kanibal basati batek jango zituela uste al zuten? Filmetako artxiboen eta biziraupen tropikaleko entrenamendu-propagandaren deseraikuntza batek espazioaren konkistaren baitan dagoen narratiba kolonialari aurre egiten dio.
Juan Carlos Pérez gogoeta sakon batean murgilduko da argitaratu gabeko zinta bilduma baten aurkikuntzaren ondorioz. Alde batera utzi nahi izan ditu taldeak momenturik gorenean pop estilora eman zuen aldaketa, eta ostean desegin izana. Itoiz musika taldearen lider izandakoak bidaia katartiko bat hasiko du, iraganarekin adiskidetzeko balioko diona; taldeak 70.hamarkada hasieran Rock progresiboan murgilduta igarotako urteak bergogoratuko ditu bertan.
Bere heriotzaren ondoren, Fernando Ruiz Vergarak inoiz egin ezin izan zituen dozenaka filmeren zirriborroak utzi zituen. Zinemagile andaluziarrak dokumental bakarra zuzendu zuen, Rocío, bihotz-erdiragarria eta liluragarria, Espainiako demokraziaren lehen urteetan zentsura judiziala jasan ondoren madarikatua izan zena. Harrezkero, bere proiektuak irudimenean eta desiran ezkutatuta gorde zituen. Lan honetan, amestutako proiektu horiekin asmatzen aritu gara, orainalditik zinemara eramateko, erresistentzia-keinu gisa.
Marta eskola-jazarpena jasaten duen hamabi urteko neska bat da. Badirudi bere urtebetetzea ospatzera doala, harik eta oso berezia den norbait agertzen den arte, lur jota gera ez dadin: amabitxi maitagarria. Amabitxi maitagarriaren estrategiari jarraituz, Martak bere etorkizuneko bertsioak ezagutuko ditu, bere egungo kezkak konponduko direla ikus dezan. Baina Martetako bakoitzak etorkizuneko bere kezkak ditu. Amabitxi maitagarriak bere asmamena erabili beharko du neskatxaren urtebetetzea animatzeko, denek, elkarrekin, beti itxaropena izateak duen garrantzia uler dezaten.
Matixa, 22 urteko gaztea gurasoen etxean bizi da. Logela eta egonkortasuna hankaz gora jarrita, egoera lehertu egiten zaio. Familiatik kanpo bilatzen du babesa, lagun duen Leirek lagunduta. Amarengandik askatzeak libreago egingo duela erabakita, etxetik alde joaten da.
Leku eta une egokia aukeratu ezkero, marmitakoz betetako poltsa bihurtu daiteke mehatxu terrorista.
Uda guztietan bezala, tomatearen eguna iritsi da. Nella eta bere familia Italiako udako etxean elkartu dira familiaren tradizioa ospatzeko.
Anek eta Andreak sexua eta egarri handia dute, eta kanpoan bizitzak aurrera jarraitzen badu ere, jarraitu nahi dute, ez dute orain gelditu nahi, azkenean elkarrekin baitaude. Elkar musukatu eta larrutan egiten dute energiarik gabe geratu arte, kanpoko zainketak salbatzera etortzen zaizkien arte.
Elkarren artean gerran dauden estatubatuarren kronika etenezin, zeinak aurrekaririk gabeko ikuspegi bat ematen baitigu, ondorio izugarriekin, helburu eta botere bila dabiltzan ekintzaile eskuindarrei buruz.
Mikel ezkonduta dago, farmazialaria da Euskal Herriko kostaldeko herri txiki batean eta ezkerreko militantea da. Homosexuala izateak bere bizitza nola baldintzatzen duen ikusiko du. Denbora beharko du hori onartzeko eta, nolabait, amaiera tragiko batera eramango du ezinbestean.
Farah, irandar emakume bat, bere planeta pribatura emigratzera behartuta dago aske izateko. Beste pertsona batzuen oroitzapenak erosten ditu Super 8 eta 8mm-ko filmetan, eta bereak filmatu eta atxibatzen ditu, Irani buruzko istorio alternatibo bat sortzeko.
Tasiok hamalau urte zituenetik egiten du lan ikazkin gisa Urbasa mendilerroko Nafarroako herri txiki batean. Bizitza aldatu egiten da, baina mendia beti berdina da: malkartsua eta ederra. Bere haurren jolasen eszenatokia da, baina bere familiarentzako mantenua aurkitzen duen tokia ere bada. Exodo landatarraren garaia da, baina Tasiok nahiago du mendian geratu eta bizi, erabateko bakardadean, bere askatasuna babestearren.