Erabili gure bilatzailea

    Programazioa

    Aukeratu eguna gure egutegian eta data horretarako dauden filmen zerrenda ikusiko duzu
    • Ostirala 11 Aza

    • Larunbata 12 Aza

    • Igandea 13 Aza

    • Astelehena 14 Aza

    • Asteartea 15 Aza

    • Asteazkena 16 Aza

    • Osteguna 17 Aza

    • Ostirala 18 Aza

    • Larunbata 19 Aza

    Erabili gure bilatzailea bilaketa pertsonalizatuak egiteko
    Captura de pantalla 2022-10-02 a las 10.43.48

    A LA VUELTA DEL GRITO

    Helena Lumbreras, Mariano Lisa (Colectivo Cine de Clase)

    Krisialdi betean, MEGESA (Sevilla), Battenfeld, Fisam, Eursotil, Roselson (Bartzelona) eta Babcock & Wilcox (Bizkaia) enpresetako langileek beren lekukotasuna jasota uzten dute. Krisialdi ekonomikoak enpleguaren erregulazioak, lantegiak ixtea eta jendea kaleratzea eragiten du. Sindikatuak kalera ateratzen dira, baina Moncloarekin lortzen dituzten akordioek ez dituzte langileak asetzen. Batzarrak, martxak, zirkulazioa mozteko ekintzak eta elkartasun eskeak herri osora hedatzen dira eta, Euskadin, Francoren heriotzaren osteko lehen greba orokorra antolatzen da.

    Informazio gehiago
    AKOM860001_4-1230×926

    HANDSWORTH SONGS

    John Akomfrah (Black Audio Film Collective)

    Film hau saiakera bat da, 80ko hamarkadan Britainia handian gertatutako arrazagatiko eta mugimendu zibilengatiko istiluei buruz, eta 1985eko hiriko matxinadei buruz. Zehazki, 1985ean Birminghameko Handsworth auzoan eta Londresko erdigunean gertatutako istilu zibilak hartzen ditu abiapuntu gisa. Ideia batek zeharkatzen du film osoa: istiluak gizarte britainiarrak presentzia beltzaren gainean egindako errepresio luzearen emaitza izan zirela. Desordena zibila atsekabe baten istoriorako sarrera gisa irudikatzen da, eta atsekabe hori lotuta dago gainbehera industrialak eragindako drama nazionalarekin.

    Informazio gehiago
    IMG_0965

    EURITAN

    Irati Gorostidi, Arantza Santesteban

    Filmaren abiapuntua Europan 60ko hamarkadan egindako zine militantearen berrikuspen kritikoa da, eta arreta emakumeek zine-genero horretan zeukaten ahalmen disruptiboan ipini da. Filmaren egiturak Itxaro Borda idazle euskaldunaren “Klara eta biok” (1985) narrazioaren berrikuspena du oinarri. Idazlea eta haren iraganeko hitzak aurrez aurre jarrita, euskal nortasun militantearen ikuspegi kritikoa eguneratu nahi da.

    Informazio gehiago
    Serpent Rain 01

    SERPENT RAIN

    Arjuna Neuman, Denise Ferreira da Silva

    Elkarrekin lan egiteari buruzko esperimentu bat eta etorkizunari buruzko film bat. Elkarlana hondoratutako esklabo-ontzi bat aurkitu zutenean hasi zen, eta artista batek filosofo bati zera galdetu zionean: nola iritsi gizaki-ostera teknologiarik gabe? Eta filosofoak zera erantzuten dio: agian, denborarik gabeko film bat egin dezakegu. Emaitza esklabotzaren eta baliabideen erauzketaren arteko ebaketa barrutik hitz egiten duen bideo bat da, Black Live Matters eta bizitzaren materiaren artean dagoena, elementuen egoera-aldaketaren, intenporalitatearen eta tarotaren artean dagoena. Elkarrekin, gure buruari zera galdetzen diogu: zer gertatzen zaio gizatiarra den horri elementuen bidez adierazten badugu?

    Informazio gehiago
    ijs0208_territories_still_13

    TERRITORIES

    Isaac Julien (Sankofa Collective, Video Collective)

    Filmak forma esperimentalak baliatzen ditu 1984ko Britainia Handiko bizitza behatzeko, arreta pertsona afrobritainiarretan jarriz. Filmak onartu egiten du zaila dela azalpen soiletara murriztea esperientzia horiek eragiten dituzten botere-dinamikak eta, horren ordez, “lurraldeak” terminoa erabiltzen du esku hartzen duten agenda eta esperientzia anitzak islatzeko. Agenda —edo lurralde— horietan arraza, klasea eta sexualitatea sartzen dira.

    Informazio gehiago
    Copia de Aralkum_Still2

    ARALKUM

    Mila Zhluktenko, Daniel Asadi Faezi

    Paisaia mortu bat, beste planeta batekoa dirudiena. Hondartutako ontzi herdoildu eta bakarti batzuk. Inguruan basamortuko sasiak hazten dira, ekaitz gogorretan hareari eusten diotenak. Aralkum, Aral Basamortua, itsas hondo biluzi bat da, Aral itsasotik geratzen den azkeneko gauza. Ehundura zinematografiko desberdinak uztartuz, saiakera honek berrirudikatu egiten du jada lehortuta dagoen Aral itsasoa, arrantzale zahar bati berriz itsasoratzeko aukera emanez.

    Informazio gehiago
    Copia de arnasa_still3

    ARNASA

    Raúl Barreras

    Muino batean eserita, Inaxiok emaztearen heriotza deitoratzen du bertso batekin. Bere biloba Ekaitz, aitonaren kantuak deitu izan balu bezala, baserrira itzultzen da aitona eta elikagaiak ematen dizkieten animaliak zaintzeko, horiek dituztela ere lagun. Biek, ingurua ikusteko begirada desberdinak eduki arren, bat egingo dute berriz ere eta elkarrekin egingo dizkiete aurre etorkizuneko zailtasunei.

    Informazio gehiago
    Copia de ERRO BI_still

    ERRO BI

    Nagore Muriel Letamendia

    Urtebete igaro da Ainhoaren aita hil zenetik. Ordutik, amarekin bizi da aitarekin bizi ziren baserrian. Inguru guztiak aita gogorarazten dioenez, Ainhoak bertatik alde egin nahiko du. Amak, ordea, alaba berarekin mantendu nahiko du. Baserriko behi baten heriotzaren aitzakia hartuta, Ainhoa hirira joatea ekiditen ahaleginduko da ama.

    Informazio gehiago
    Copia de Fe_still.2

    FE FAITH

    Maider Fernández Iriarte

    Sofiari Ama Birjina agertu zitzaion. Gero, Lurdako Andredena Mariaren santutegiara joan zen, eta gaitz sendaezin batetik sendatu zen. Beste garai batean eta beste leku batean, mediku-talde bat haren kasua aztertzeko bildu da. Zer gertatzen da zientziak eta erlijioak topo egiten dutenean?

    Informazio gehiago
    Copia de Hirugarren koadernoa_still1

    HIRUGARREN KOADERNOA THIRD NOTEBOOK

    Lur Olaizola

    Antzezle bat eta filmegile bat zinemarako gidoi bat entseatzen ari dira. Gidoiak María Dolores González Katarain “Yoyes” zenak 1980tik 1985era bitartean idatzi zuen egunkariaren zatiak jasotzen ditu. Egunkaria Mexikon erbesteratuta zegoenean idatzi zuen, jada ETAko buruzagitza eta erakunde armatua bera utziak zituenean.

    Informazio gehiago
    Copia de Luz-Nocturna_still2

    LUZ NOCTURNA

    Kim Torres

    Ale, hamazazpi urteko neska gazte bat da, eta Costa Ricako landa eremu batean bizi da bere bi neba-arreba txikiekin. Isiltasunak, erresuminak eta alaitasun une laburrek elikatutako paisaien bitartez, Ale bere anaiak egia larritik babesten saiatuko da: amak abandonatu egin ditu.

    Informazio gehiago
    Copia de OIHARTZUNAK_still

    OIHARTZUNAK

    Carmen Echeverria

    Ekaineko gau bero bat da. Maia eta Txemak ostiral arrats lasai bat pasatuko dutela pentsatzen dute. Alabaina, bere pisutik, bikoteak gatazka bat entzuten du kanpoan. Maia karrikan emazte batentzat zerbait larria gertatzen ari dela sentitzen du eta Txemaren konbentzitzea saiatzen da bere bikotea zalantzan eman arte.

    Informazio gehiago
    Copia de SOLIDARITY_still1

    SOLIDARITY SOLIDARIEDADE

    Fernanda Pessoa

    2021ean, ehunka mila pertsona kaleetara irten ziren Brasilen, pandemia betean, Bolsonaroren gobernuaren aurkako protesta egiteko. Joyce Wielanden 1973ko izen bereko filmean oinarrituz, film honek manifestaldi horiek erretratatzen ditu, arreta gizakien eskuetan jarriz, eta ez Wielanden oinetan. Super 8 mm-ko ektachromean egindako irudiek hainbat keinu erakusten dituzte, afektua, erresistentzia, babesa, poza edo errepresioa adieraziz.

    Informazio gehiago
    Copia de Son of the Sun_1_Still

    SON OF THE SUN ATASININ BALASI

    Dastan Madalbekov

    Bakytek 10 urte ditu eta aitarekin bizi da. Elkarrekin joaten dira bainuetxeetara eta elkarrekin bazkaltzen dute. Ez dute asko hitz egiten. Aita haurraren independentzia sustatzen saiatzen da eta, horregatik, gauetan aita ez da etxera etortzen. Bakytek, bere antsietateak ezkutatuz, bere eguneroko errutinarekin jarraitzen du. Ikastetxera joaten da, janaria prestatzen du… baina gauak, aita gabe, gero eta jasangaitzagoak dira.

    Informazio gehiago
    Copia de ALL MY SCARS VANISH IN THE WIND_still1

    TODAS MIS CICATRICES SE DESVANECEN EN EL VIENTO
    ALL MY SCARS VANISH IN THE WIND

    Angélica Restrepo, Carlos Velandia

    Oroitzapen intrusiboen eta bilatutako memorien artean, emakume batek bere izanaren sakontasunetatik jasotako dei bati erantzuten dio. Gero eta ulergarriagoa den laguntza-oihu kriptiko batek jatorrizko zauriraino gidatuko du, bere baitako haurreraino, eta kontsolatu egingo du, azkenean bere buruaren babesle bihurtzeko.

    Informazio gehiago
    16 Aza · Sala BBK
    TETUÁN – Iratxe Fresneda

    TETUÁN TETOUAN

    Iratxe Fresneda

    Bizitza errealeko esperientzietan oinarrituta, Iratxe Fresnedak bidaia pertsonal batean eramango gaitu Tetuan filmean. Iraganak eta orainak bat egiten dute ikus-entzunezko esperientzia hunkigarri eta sentsorial batean. Danubio ibaiaren ertz lasaietatik hasi, Euskal Herria zeharkatu eta Saharako basamorturaino jarraitzen ditu dokumentalak lau protagonisten istorioak.

    Informazio gehiago
    Copia de Casa-Susanna_00008_NEW – Julie RHONE

    CASA SUSANNA

    Sébastien Lifshitz

    50eko eta 60ko hamarkadetan, Estatu Batuetako landazabalaren sakonenean, Catskills mendien magalean zegoen egurrezko etxe bat, atzean aletegi bat ere bazuena, trabestien lehen sare klandestinoaren egoitza izan zen. Dianek eta Katek 80 urte dituzte orain. Bere garaian, gizonak ziren, eta baita erakunde sekretu haren parte ere. Gaur egun, trans nortasunaren lehen egunetako oinarrizko kapitulu ahaztu hau kontatzen digute.

    Informazio gehiago
    Geographies_of_Solitude_still

    GEOGRAPHIES OF SOLITUDE

    Jacquelyn Mills

    Sable uharteko ekosistema aberatsean murgilduko gara Zoe Lucas naturalista eta ekologistaren eskutik, zeinak 40 urtetik gora baitarama Ozeano Atlantikoaren ipar mendebaldeko urruneko lur eremu honetan. 16mm tan filmatuta eta teknika zinematografiko ekologiko eta berritzaileekin egina, saiakera hau mundu naturalarekiko lankidetza ludiko eta begirunetsu bat da. Zoek zaldi basatien, foken eta zomorroen artean eramango gaitu, tontor, haran, sustrai, harea, eguraldi, urtaro eta izarren artean.

    Informazio gehiago
    SeeYouFridayRobinson_Still_02_Ebrahim GOLESTAN_Jean-Luc GODARD_copyright Ecran noir productions

    SEE YOU FRIDAY, ROBINSON
    À VENDREDI, ROBINSON

    Mitra Farahani

    “Korrespondentzia batekin hasi beharko ginateke, agian ez diogu elkarri idatziko. Ebrahimek ostiral honetan bidal diezadake gutun bat, eta nik datorren ostiralean erantzungo diot. Beraz, ostiralera arte, Robinson! ” Eta, horrela, Jean Luc Godardek bere eguneroko pentsamenduak antolatzen ditu, etsipen jakintsu batekin, eta irudiak eta hitzak bidaltzen ditu Suitzatik kanaleko beste aldera. Sussexeko bere etxe dotorean, Ebrahim Golestan OHE mezu horiek deskodetzen saiatzen da, eta trebetasun handiz ahalegintzen da horiei arrazoimenaren itxura ematen. Eta, horrela, belo bat jausten da ihesean dabiltzan bi Jainko horien gainera. Poeten existentziak ba al du oraindik, saminaren garai hauetan, inolako zentzurik?

    Informazio gehiago
    Copia de HAVE YOU SEEN THIS WOMAN__still

    HAVE YOU SEEN THIS WOMAN?
    DA LI STE VIDELI OVU ŽENU?

    Dušan Zorić, Matija Gluščević

    Udako egun baten berotan, Draginjak bere antza duen gorpu bat aurkitzen du. Udako egun baten berotan, Draginjak sasi‑senar bat kontratatzen du bere lagunen aurrean plantak egiteko. Neguko gau baten hotzetan, Draginja kalez kale dabil, galdutako oroimena berreskuratzeko itxaropenez. Hiru bizitza posibleren bitartez, adin ertaineko emakume bat bere larrutik ateratzen saiatzen da.

    Informazio gehiago
    How to Save a Dead Friend_still

    HOW TO SAVE A DEAD FRIEND

    Marusya Syroechkovskaya

    Depresioaren Federazioaren erregimen gero eta autokratikoagoak isilarazita, 16 urte dituen Marusyak urte amaierarako bere belaunaldiaren suizidio‑estatistiketan sartzea erabaki du. Orduan, Kimi ezagutzen du eta maitasun‑istorio bat hasten da gobernu zapaltzailearen ondoezak harrapatuta dituen bi millenialen artean. Elkarrekin, Marusyak eta Kimik gaztaroko euforia, antsietatea eta miseria filmatzen dituzte, denborarik galdu gabe, drogen eta musikaren akuiluarekin.

    Informazio gehiago
    de our film_still

    NUESTRA PELÍCULA OUR FILM

    Diana Bustamante

    Pieza hau irudien, errepikapenen eta memorien collage bat da, 80ko hamarkadan Kolonbian emandako albistegietako artxiboetan esku hartuz egin dena. Berreraikuntza hau belaunaldi batekin lotuta dago —nire belaunaldiarekin— zeina normal bihurtu ziren eta zentzurik ez zuten irudi horiez inguratuta hazi baitzen.

    Informazio gehiago
    Organizers
    Organizadores
    Sponsors
     
    Collaborators