2006ko gerran, israeldarren jaurtigaiak Beiruten gupidagabeki erortzen diren bitartean, hamahiru urteko Sariah, bere ahizpa nagusi Nayla eta bere ama mendian bizimodu normala egiten saiatzen ari dira, Libanoko gerra ez aipatzeko ahalegina eginez. Denbora gelditu dela badirudi ere, haietako bakoitza bere erara saiatzen da espazio konfinatu horretatik ihes egiten eta horrek laster sortuko ditu tentsio handiak.
Hellfest metal jaialdi erraldoi betean, musika metalheadez jabetzen da pixkanaka.
Eguzki kiskalgarri baten azpian, Charlie zeharo aspertuta dago eta itsas ertzera joatearekin amesten du. Baina motel ziztrin bat zaindu behar du aulki tolesgarri batean lur jota dagoen bere lehengusina Jessekin batera. Bi nerabeak ez dira ondo moldatzen eta aukera duten bakoitzean dabiltza ika-mika. Irratian, kolapsologia ikerlari baten ahots monotonoak munduaren amaiera gertu dagoela iragartzen du.
Jakes (12 urte) basoan zehar dabil lasterka, noraezean galduta. Bidean, Amaia (27 urte) agertu eta etxera gonbidatuko du aterpea eskainiz. Bien elkartze honek Jakes bere beldurrei aurre egitera eramango du.
Tifoi algoritmikoek zonbien itxurako entitate bihurtzen dituzte irudiak, giza haragia irensten duten eta gizarteak esklabo bihurtutako izakiak sortuz. Hala ere, irudi horiek ez dute matxinatzea bilatzen; erabili eta botatzeko mundu batean betiereko bizitzarekin amets egin nahi dute, besterik ez. Berpizkundeari eta berehalako patuari buruzko saiakera bat da filma.
Ingurumen krisia dela eta kolapsoan dagoen komunitate txikiko biztanleria ahal bezala moldatzen da bizitza berrira. Pribilegiatuak carpe diem pentsakizunari lotuta, bizirauteari eutsi nahian besteak. Zer da etorriko dena? Besterik ezean, zerbaitek salbatuko gaitu?
Harreman tirabiratsu bat mapatzeko saiakera bat, zeramika beiraztatuzko baldosetan eta, zianotipia bidez, oihal barrubigunetan egindako piktograma kodetu konplexuak eta abstrakzio eskematikoak erabiliz. Lengoaia arkitektonikoaren estetikaren bidez, nire familiaren etxeko espazioen oroitzapenak berreraikitzen dira, hautsitako etxe baten logika aurkitzeko itxaropenak bultzatuta.
Leku eta une egokia aukeratu ezkero, marmitakoz betetako poltsa bihurtu daiteke mehatxu terrorista.
Kurdistaneko mendietatik egindako bidaia kontatzen duen emakume baten ahotsak gidatuta, izaera poetikodun irudiek lurralde kurdoari datxezkion problematiketan sakonduko dute, iragan belikoaren eta orainaldi ezegonkorraren ondorio bezala. Super 8 kameraren materialitateak eta urrutiko paisai batzuen edertasunak ia onirikoa den odisea batean murgiltzen gaituzte, non pixkanaka paisaia bukolikoen azpian dagoen karga iluna azaleratzen hasiko den.
Uda guztietan bezala, tomatearen eguna iritsi da. Nella eta bere familia Italiako udako etxean elkartu dira familiaren tradizioa ospatzeko.
Neska batek jostailuak ikusi ditu Gabonetako zuhaitz baten azpian. Bat-batean, jostailuzko soldadu batek papin baten gona azpian jartzen du eskua. Ondoren datozen zenbait gertaerek helduen munduaren benetako ikuspegia erakusten diote neskatoari.
Buenos Aires, 2019. Segurtasun-guardia batek artelan bat lapurtuko dutela susmatzen du. Bere penduluari galdetzean, dolarraren balioa bat-batean igoko dela jakinarazten dio. Ezusteko kaleratze batek eta harengatiko kalte-ordainak truke-etxe bateko langile bat ezagutzera eramango dute.
Esti Oiartzunera itzuli da sei urtez Suedian bizi ondoren. Bere buruari ez zela itzuliko agindu bazion ere, ezegonkortasun ekonomikoak eta lan-prekarietateak bueltatzera behartzen dute. Herriak aldaezin jarraitzen duela konturatzen da, eta Esti ez dago egokitzeko prest.
Alicek 27 urte bete ditu gaur. Apur bat itotzen ari bada ere, gurasoekin bizi da oraindik eta bere ametsetan bizitzeko joera du, eguneroko bizitza goibeletik ihes egiteko. Lantegi bateko teilatuan festa psikodeliko batean egon ondoren mozkortuta, istripu larri bat du motorrean.
Filmak bideojokoetan normalean bigarren planoan egoten diren pertsonaietan jartzen du arreta: PEJtan. Jokagarriak ez diren pertsonaiak dira, mundu digitalean estra gisa bizi direnak, normaltasun itxura sortzeko. Garbitzaile bat, ukuiluko mutil bat, kale-garbitzaile bat eta arotz bat zehaztasun etnografikoz behatuta. Sisiforen makinak dira, eta haien laneko errutinek, jarduera patroiek, hutsegiteek eta disfuntzioek kapitalismoko lanaren analogia garbi bat azaltzen dute.
Elkarren artean gerran dauden estatubatuarren kronika etenezin, zeinak aurrekaririk gabeko ikuspegi bat ematen baitigu, ondorio izugarriekin, helburu eta botere bila dabiltzan ekintzaile eskuindarrei buruz.
Errealitatearen eta gehiegikeriaren arteko zinema. Lan hibrido bat, autobiografia eta fikzioa nahasten dituena, autofikzio literarioaren estiloan, Quebeceko Askapenerako Fronteko (FLQ) pertsonaia berezienetako bati buruz: Jacques Lanctôt. Film honek 1970eko hamarkadan erbestean hartu eta aterpe eman zion leku batera itzultzen den gizon baten bizitza kontatzen du: Kubako Hotel Nacionaleko zortzigarren solairuko gela batera.
Heldutasunari buruzko istorio bat da, non bi gaztek beren lehen galera sakonari aurre egiten dioten. Zinemagilearen lagun onenak diren Chun eta Yueh 47 egunez egon ziren harrapatuta Nepalgo haitzulo batean. Chun Yuehren erreskatea baino hiru egun lehenago hil zen. Yi-Shan Lok kamera hartu eta mendian eman zituen urratsei jarraitzea erabaki zuen. Yi-Shan bere lagunak egon ziren haitzulora iristen denean, zer aurkituko du bertan?
Ferry batean, hainbat bidaiarik ibai bat zeharkatzen dute ertz batetik bestera. Bidaiarietako batzuk isilik doaz, beren baitan bilduta, bidelagun ezezagunei edo paisaiari begira. Beste batzuk berriketan doaz, bidaia animatzeko eta denbora azkarrago igarotzeko agian. Badirudi uretan egiten ari den bidaia luzatzen ari dela, helmugako ertza atzeratu egiten da, espazioaren magnitudea itxuragabetu egiten da. Baliteke mugimendua bera izatea ziurtasun bakarra.
Kolonbia iparraldean, aktibista queeren talde batek ekintza performatibo bitxiak erabiltzen ditu herrialdeko ikatz-meategi handienaren ustiapen suntsigarria salatzeko.
Eguzki gose diren nerabe batzuk ametsetako bidaia batean doaz Balear Uharteetara, argi eta bero bila. Xurgatu egin behar dute eta ontzi bihurtu behar dira, beren erresuma hodeitsura garraiatzeko.
Arga ibaian gorpu bat agertu da. Inork ez du faltan bota, ez bere desagerpena salatu. Ana Miravalles detektibearentzat ohiko beste lanegun bat izango dela badirudi ere, lehenengoz biziko ditu bere herrian lan egitearen desabantailak. Izan ere, susmoa du bere alaba Eukenek zerbait jakin dezakeela. Momentu horretatik aurrera Anak erabaki bat hartu beharko du.
Juan Carlos Pérez gogoeta sakon batean murgilduko da argitaratu gabeko zinta bilduma baten aurkikuntzaren ondorioz. Alde batera utzi nahi izan ditu taldeak momenturik gorenean pop estilora eman zuen aldaketa, eta ostean desegin izana. Itoiz musika taldearen lider izandakoak bidaia katartiko bat hasiko du, iraganarekin adiskidetzeko balioko diona; taldeak 70.hamarkada hasieran Rock progresiboan murgilduta igarotako urteak bergogoratuko ditu bertan.
Gizonak mundu bat irudikatzen du gela ilun baten barruan. Alabak ezkutuko irudiei, irudi posibleei, asmatutakoei buruzko jolas bihurtzen du hori; iluntasuna pairatzeko eta haren baitan ibiltzeko moduei buruzko jolas. Film honek irudien zama intimo eta politikoa aztertzen du, eta horien inguruan pentsatzeko espazio bat irekitzen du erresistentzia-ekintza gisa, bai izugarrikeria jasan arren egiten direlako, bai, agian, horretatik libratuko gaituen irudimenezko ihespuntu bat eskaintzeko existitzen direlako.