Egin zure maitasunaz arma bat. Film honek Alexandra Kollontai iraultzaile eta aktibista sexual sobietarrak emakumeen sexualitateari eta emantzipazioari buruz, familiaren abolizioari buruz eta "bihotzak eta buruak aldatzeko" beharrari buruzko egindako idazkiak irakurtzen ditu. Irakurketa honek lotura-sare konplexu bati jarraitzen dio, XX. mendeko feminismo marxista europarraren eta XXI. mendeko transfeminismo latinoamerikarren artean dagoenari, bai eta desengainuaren begirada malenkoniatsuaren eta Iraultzak, azkenean, emandako hitza betetzeko egindako eskaera amorratu, samur eta premiatsuaren artean dagoenari ere.
Bere heriotzaren ondoren, Fernando Ruiz Vergarak inoiz egin ezin izan zituen dozenaka filmeren zirriborroak utzi zituen. Zinemagile andaluziarrak dokumental bakarra zuzendu zuen, Rocío, bihotz-erdiragarria eta liluragarria, Espainiako demokraziaren lehen urteetan zentsura judiziala jasan ondoren madarikatua izan zena. Harrezkero, bere proiektuak irudimenean eta desiran ezkutatuta gorde zituen. Lan honetan, amestutako proiektu horiekin asmatzen aritu gara, orainalditik zinemara eramateko, erresistentzia-keinu gisa.
Soinuak eta irudiak aurpegira begiratzen diote elkarri; bitartean, Oksana Karpovychek eskala handiko inbasioaren ondoren ukrainarrek duten eguneroko bizitzako konposizio isilak soldadu errusiarrek senideekin telefonoz izandako eta atzemandako elkarrizketekin kontrastatzen ditu.
1980an, Batallón Vasco Español taldeak Jose Miguel Etxeberria bahitu eta desagerrarazi zuen. Bere anaia Enekok 15 urte zituen eta 44 urte daramatza bere hilotz-hezurraren bila. Poliziaren mertzenario batek gorpua harizti batean dagoela esan du, Mont-de-Marsan (Frantzia) herritik gertu. Eneko. Egia ote? Dokumental honek galderak egiten ditu: Zenbat denbora emango zenuke senide baten hilotza bilatzen? Itxaropena galtzen denean?
Errealitatea eta irudimena nahasi egiten dira zuzendaria bere aitarekin egon zen azken lekura, Campolivarreko etxera, itzultzen denean, haurtzarorako jaitsiera bat egiten baitu.
Insignis pinuaren barietateari eragiten dion Microsphaerella dearnessi onddoak, Euskadiko basoak marroiz tindatu ditu, Agustin Ibarrola euskal artistaren Omako baso margotua infektatuz. Obra hau Land Art mugimendukoa da, bere ezaugarri nagusia efimerotasuna delarik. Korronte horren barruan, artistek baldintza meteorologikoen eta giza borondatetik at dauden gainerako elementuen menpe uzten dituzte beren lanak.
Amaia zaharrak Alzheimerra du eta jada ezin du bere alaba Nerea ezagutu. Bere ikuspuntutik, errealitatea desitxuratuta dago eta espazio itxi batean egoteak jasanezina egiten du bien arteko harremana.
Ixtera doan harri-fabrika bateko emakume langile batek, zeinak, poesiarekiko grinaz gain, ezkutuko harreman bat baitzuen bere ikuskatzailearekin, poesia partekatzeko ekitaldi baten kartel bat aurkitu zuen bere ohiko liburu-dendan. Une horretatik aurrera, inspirazio poetikoko uholdeek bihotza zeharkatzen diote edozein unetan, eta bere poesia eta askatasun espirituala defendatzeko erabaki aparta hartzera bultzatzen dute.
Laburmetraia horrek lekuz aldatzen diren, ibiltzen diren, igeri egiten duten, aurrera egiten duten gorputzei buruz hitz egiten du. Elkar lagundu, komunikatu eta antolatzen diren gorputzak. Gorputzetan inskribatzen diren mugimendu konplexuak, oztopoak, mugak, agurrak, murruak, familia, itxaropena, iristea. Lekuz aldatzea, bidaia; potentzia, aukera eta etorkizun gisa.
Mundu distopiko batean, neska batek bere zeramikazko ontzia hausten du, zeinak sekretu bat baitu barruan gordeta. Ontzia haustearekin batera, unibertso paralelo baten ateak zabaltzen dira eta neska eraldaketa-garai batean sartzen da, non, azkenean, mundu berri bat sortzea posible den.
Oroitzapenez betetako etxe batean, ama baten eta bere bi semeen arteko eguneroko elkarrizketak entzuten dira. Film labur autobiografiko honek, modu hibridoan, Le Ngoc Duy zuzendariaren nerabezaroko oroitzapen pertsonal baten kontakizuna egiten du, eszenografia eta antzezpena erabiliz, bere haurtzaroko etxea berreraikitzeko eta bere amaren ahotsa antzeztaldeko kide gisa aurkeztuz.
Ūla izeneko nerabe grinatsua ustekabeko abentura batean murgilduko da igeri egiten ari dela. Abentura horretan, hazi egingo da eta bere gorputza beste modu batera ikusten ikasiko du.
Gizakiak naturaren dohainen aurrean duen erantzukizunari buruzko saiakera-dokumentala. Lubmineko zentral nuklear zaharrean eta gero eta gutxiago diren arrantzaleen gertuko herrixketan dago filmatuta.
Txori-emakume jakintsu batek hiru txori bidaltzen ditu neskato bat bere barne-munduko paisaia ilun ezezagunetara eramateko.
Bi aktorek casting batean ezagutu dute elkar. Biak hautatzen dituztenean, harreman bat sortzen hasten da beren pertsonaien bidez, nahiz eta fikzioan ditugun asmo onenek ez duten beti errealitatean funtzionatzen. Axola al du, ordea? Edo gehiago axola du saiatu izanak?
Basoa esperientzia espiritual eta subkontzientez beteta dago. Eta artea da haiek azalarazi ulertarazi eta azkenik onartzeko biderik zuzenena. Badago memoria atzerako bidea dela uste duenik, baina Ibarrolak ezetz uste zuen, gogoratzea aurrera egitea dela.
ZINEBI, Bilboko Dokumentalen eta Film Laburren Nazioarteko Jaialdiaren 66. edizioko Ohorezko Mikeldiaren irabazlea José Luis Alcaine da, Espainiako zinemaren historiako argazki-zuzendari sarituenetako bat, 1990 eta 2008 artean bost Goya sari irabazi zituena; horrez gain, erreferentziazko operadorea da Almodóvarren zineman (berarekin aritu da elkarlanean Mujeres al borde de un ataque de nervios filmetik hasi eta Extraña forma de vida azkenaurreko lanera arte), Fernando Fernán Gómez, Fernando Trueba edo Manuel Gutiérrez Aragon-enan. Estatutik kanpo, Brian de Palma, Adolfo Aristarain, Alberto Lattuada edo Luis Puenzo-ren aginduetara lan egin du.
Zorrotzako muturrean egongo den proiektuaren aurkezpena. Filmatzeko 100.000 metro koadroko espazioa aurreikusten du, eta plato digitalak, postprodukzio-espazioak, kanpoaldeko filmazio guneak, kamerinoak, biltegiak eta bulegoak izango ditu.
Kantabriako Gobernuak sortutako zinemaren bulegoa da, erkidego horretan filmatu nahi duten ikus-entzunezkoen sektoreko enpresa eta profesionalei lana errazteko xedea duena.
La muerte de Mikel filmaren urteurrena dela eta, Zinegoakek film hau begirada queer batetik begiratzea proposatzen du, filma sortu zen testuingurua eta sozialki suposatu zuena aztertuz eta, aldi berean, sexu-, identitate- eta genero-aniztasuna gaur egungo ikus-entzunezkoetan sartzeari buruzko hausnarketa eginez, begirada intersekzional batekin.
Zinemarako eta ikus-entzunezkoetarako musika egiteko sorkuntza-prozesura eta prozesu teknikora hurbiltzea.
Elkarrizketa bat URHOren sorkuntza-prozesuaren garapenari buruz. Ontzi izotz-hausle bati buruzko dokumental esperimental bat da, zuzeneko bisualak eta musika dituena, eta azaroaren 12an, asteartean, aurkeztuko da Azkuna Zentroaren atarian, 19:00etan.
Laura Poitras zinemagilea eta Glenn Greenwald kazetaria Edward Snowdenekin elkartu ziren Hong Kongen, Segurtasun Nazionaleko Agentziak (NSA) pribatutasuna masiboki, bereizi gabe eta legez kontra inbaditu zuela erakusten zuten dokumentu sailkatuak emateko. Dokumental honek gela horretan kokatzen gaitu, Poitras, Greenwald eta Snowdenekin, kanpoan sortzen den ekaitz mediatikoa kudeatzen saiatzen ari diren bitartean. Erabaki azkarrak hartzera behartuta daude, zeinak beren bizitzetan eta inguruko guztiengan eragina izango baitute.
Un encuentro para analizar la situación de la producción audiovisual en Euskadi, las oportunidades y los retos a los que nos enfrentamos
Bernardok eta Esperanzak 1978an ezagutu zuten elkar Bilbon, garai hartako egoera politiko asaldatuen erdian biak unibertsitate-ikasketak egiten ari zirenela. Harreman ez-jarraitua izan zuten, topaketa grinatsuz eta azalpenik gabeko desadostasunez betea. Alabaina, Esperanzak ezagutzen ez zituen bere izeba eta lehengusua bisitatzeko asmoz Habanara egindako bidaia batean, betirako banandu ziren 2001ean.
Kinshasa eta bertako biztanleak ilunpetan daude. Argia izateko zain daude eta horren alde borrokatzen ari dira. Itxaropenaren, etsipenaren eta fede erlijiosoaren artean, Tongo Saa herri baten erretratu fin eta zatikatua da, zeina, zailtasunak zailtasun, Kinshasako gauen edertasunak goraipatuta baitago.
Aurkitu berri duen boterea denboraren mugetatik harago arakatzeko nahiak bultzatuta, Jit kanbodiar etorkina Phimaira (Thailandia) doa, Prajit printzearen, bere maite Orapimen eta Phommathat erregearen arteko gatazka epikoa gertatu zela uste den lekura. Tenplu-hiri honetan, Jitek Pim eta Tat ezagutzen ditu, elkarrengandik urruntzen ari den bikote gaztea eta, elkarrekin, hirukoteak legendazko amodiozko triangelua errepikatuko du.