Itsasoa, eguzkia, hondartzak eta oporrak familiarekin. Hautatu katalogoan amestutako zure jomuga, egin maletak eta aurrera! Baina, eta hotela ez bada espero bezain zoragarria, zure logelak ikuspegi nahiko kaskarra badu, afaria harrigarriki exotikoa bada eta zure maletek bere kasa bidaiatzen badute? Familia da garrantzitsuena!
Lehen begiratuan, Kameleoik eta Kiwik bikote bitxia osatzen dute: lehenengoak atentzioa ematen du bere kolore aldakorrekin, Kiwi burusoilak, aldiz, ihes egiten dio arretari eta beti dago beldurrak jota. Baina hurbiltzen ari den ekaitz batek teilatua birrintzen duenean, ez dago desberdintasunentzako lekurik: elkarri lagundu behar diote itsasertzean zain dagoen ontzira iristeko! Ez da zeregin erraza, ordea! Arka hautatutako bikoteentzat soilik da eta, Kameleoi, bere mingain handiarekin, eta Kiwi begiokerra ez daude hautatuen artean. Azkenean, ontzian sartzea lortzen dute, baina arazoak hasi baino ez dira egin: Kiwi eta Kameleoi nahi gabeko eta ustekabeko zama bihurtzen dira, eta ontziko ordena hausten dute. Arka jada itsasoratu da eta lurra azkar gelditzen ari da urpean…
The Kitek heriotzaren gaia modu metaforiko eta sinbolikoan jorratzen du. Mutiko baten eta aitonaren arteko harremanaren bidez, filmak erakusten digu inor ez dagoela hemen betiko eta izaki bizidun guztiek hil behar dutela, baina, aldi berean, gogorarazten digu heriotzak ez duela zertan gure bidaiaren amaiera izan.
Animaziozko film laburrak elurtutako hiri batean urpeko abenturekin amets egiten duen haur baten istorioa kontatzen du, Jacques Cousteauri egindako omenaldi batean.
Bizikletaren aurpegia emakumeen eta bizikletaren arteko harremana aztertzen duen ikus-entzunezko entsegua da, begirada garaikide batetik. Filmen zatiak, artxibo-irudiak, testuak, fikzio-eszenak eta soinuak uztartuz, collage bat eraikitzen du, emakumearen askatasuna, borroka eta erresistentzia ospatzeko. XIX. mendeko gertakari historiko batetik abiatzen da: emakumeak bizikletan ibiltzea saihesteko asmatu zuten gaitz bat.
Saiakera poetiko eta esperimental bat landara itzultzeko ideiari buruz. Super8an filmatuta eta kameran bertan editaturik, proiektu honek arreta berezia eskaintzen die xehetasun txikienei, askotan oharkabean pasatzen baitira, eta etxerako itzulera atseginagoa izan dadila balio du. Animazioaren eta testuaren bidez, gizaki izateak zer esan nahi duen planteatzen du filmak; hiriak gu garen animaliak suntsitzeko joera baitu.
Bi lagunek bizitzari buruz hitz egiten dute itsasertzean.
Tradizionalki, emakumeen gorputza esparru desberdinetatik arautu izan da, gorputz arautu eta diziplinatu bihurtuz, estatutu jakin batean, emakumearena, singularrean, sartzeko helburuarekin.
Gezurrezko dokumental honek, aldarrikapen-helburua izan zuen "Getxoko Sireno"-aren bahiketan oinarrituta, fikzio bat eraikitzen du: 10 urte geroago, aktibista talde berberak Marijaia bahitzen du, Bilboko Aste Nagusiko ikurra, aldaketa klimatikoaren gaineko ekintzak aldarrikatzeko. Auzokide eta bahiketaren lekukoei egindako elkarrizketa faltsuen bidez, humorez erakusten du nola zurrumurru bat berri bat bihurtu daitekeen, eta nola gezur baten bitartez, kontaketa kolektibo bat eraiki daitekeen.
Herriko jaiak dira, eta Zazu, nerabezaroaren atarian bere nortasunaren bila dabilena, bidegurutze batean dago: aukeratu egin beharko du edo tradizioz zehaztutako rola bete edo bere sentimenduek agintzen diotenari jarraitu.
Claudia lanean ari da. Maider irakurtzen ari da. Claudia kozinatzen ari da eta Maiderrek irakurtzen jarraitzen du. Nork zaintzen zaitu film bat egiteko?
Errekaleor auzo okupatua inguratzen duen baratzearen atzean, Gasteiz hiriko eraikin altu eta berrien eraikuntzak hazten dira.
Bertako biztanleek desalojo mehatxuei autogestio sistema batekin aurre egiten dieten bitartean, beste espezie batzuk baratzeetan hazten dira eta komunitatearekin hitz egiten hasten dira.
VIENTO super-8arekin egindako kontakizun bisual bat da, non migratzaileek Andeetako haizea gogoratzen eta beren memoriatik bizitzen duten. Bi zuzendari migratzaileek zazpi lekukotza jasotzen dituzte eta haizearen oroitzapenari buruzko kontakizun komun bat sortzen dute, sentsazio, soinu, usain, zapore eta irudi gisa jorratuta. Haizea mugimenduaren subjektu gisa, migrazioaren lagun gisa, migratzearen dolua eta mugitzearen poza biltzen dituen nostalgiaren zirrikitu gisa.
Arditurriko meategiak 1984an itxi ziren. 19 urte geroago, haietan sartzen direnek ez dakite bertan benetako izua dutela zain.
Maite, Unai eta Merche Aliciaren koadernaketa ikasleak dira. Tailer bat partekatzen dute, non orriak moztu, josi eta itsasten dituzten liburuen bizitza luzatzeko. Bakoitzak bere liburuan lan egiten duen bitartean, bizitzaz, doluaz eta horien aldaketez hitz egiten dute.
Aurora, Dessi eta Samara, ijito emakume hirukotea, Bilboko erdigunera jaitsi dira, Sarai ilobari urtebetetze-oparia erostera.
Norak, Bartzelonan bizi den pertsona ez-bitarrak, bere genero-identitateari buruz hausnartzen du hirian zehar grabatu dituen irudiak amak txikia zenean grabatu zizkion irudiekin uztartuz.
"Diotenez, laster, Jaungoikoak ezer egiten ez badu, emakumeak gerrara joan beharko gara". Horixe da, amona Esperanzaren ahotsetan entzun ondoren, Inés obsesionatzen duen aspaldiko abesti zahar baten lehen ahapaldia. Emakumez betetako bilaketa bat, non Inések bere oraina ikusten baitu.
Uda hasi berri da eta Anek 30 urte bete ditu. Familiarekin mahaiaren inguruan kandelei putz egin ondoren, Anek jakiten du aitarena ez zela izan, Carmenek txikitan kontatu zion bezala, heriotza naturala. Ustekabeko berri horrek Aneren bizitza aldatzen du. Uda amaieran, Carmen bere alabarekin adiskidetzen saiatzen da, eta egun bat igarotzen dute elkarrekin urtegian.
«Sensei» k Aritza Saratxaga entrenatzailearen eta bere ikasleen istorioa kontatzen du. Beren eskolatik igaro diren belaunaldiek surflarien ondare paregabea utzi dute Euskal Herriko surfaren historian. Izaera bakarreko entrenatzaile bat, gogor lan egiten duenak bere ikasleak lehiaketako gorenera igotzeko. Ikuspegi paregabean islatuta kusiko dituzu surflariek eta entrenatzaileek bizi dituzten egoerak.
Emiliak eta Caterinak elkarri gutunak idazten dizkiote, haien gaztetako oroitzapenak eta bizi izan zituzten lehen esperientziak berriz ere aztertuz, 1950eko hamarkadako barnetegi batean .
Benetan nahi zuten bizitza aukeratu zuten, ala soilik imajinatzera ausartu zirena?
Itsasoa, eguzkia, hondartzak eta oporrak familiarekin. Hautatu katalogoan amestutako zure jomuga, egin maletak eta aurrera! Baina, eta hotela ez bada espero bezain zoragarria, zure logelak ikuspegi nahiko kaskarra badu, afaria harrigarriki exotikoa bada eta zure maletek bere kasa bidaiatzen badute? Familia da garrantzitsuena!
Lehen begiratuan, Kameleoik eta Kiwik bikote bitxia osatzen dute: lehenengoak atentzioa ematen du bere kolore aldakorrekin, Kiwi burusoilak, aldiz, ihes egiten dio arretari eta beti dago beldurrak jota. Baina hurbiltzen ari den ekaitz batek teilatua birrintzen duenean, ez dago desberdintasunentzako lekurik: elkarri lagundu behar diote itsasertzean zain dagoen ontzira iristeko! Ez da zeregin erraza, ordea! Arka hautatutako bikoteentzat soilik da eta, Kameleoi, bere mingain handiarekin, eta Kiwi begiokerra ez daude hautatuen artean. Azkenean, ontzian sartzea lortzen dute, baina arazoak hasi baino ez dira egin: Kiwi eta Kameleoi nahi gabeko eta ustekabeko zama bihurtzen dira, eta ontziko ordena hausten dute. Arka jada itsasoratu da eta lurra azkar gelditzen ari da urpean…
The Kitek heriotzaren gaia modu metaforiko eta sinbolikoan jorratzen du. Mutiko baten eta aitonaren arteko harremanaren bidez, filmak erakusten digu inor ez dagoela hemen betiko eta izaki bizidun guztiek hil behar dutela, baina, aldi berean, gogorarazten digu heriotzak ez duela zertan gure bidaiaren amaiera izan.
Animaziozko film laburrak elurtutako hiri batean urpeko abenturekin amets egiten duen haur baten istorioa kontatzen du, Jacques Cousteauri egindako omenaldi batean.
Deabru bat dabil Adelaren etxearen inguruan, hura jazarriz eta min emanez. Hori dela eta, psikiatraren kontsultara joaten da, non medikazioa bere arazo guztien erabateko erremedio gisa aurkezten dioten. Baina berak norbaitek benetan gertatzen zaiona entzutea behar du. Bere errealitateak erlijioan eta erritu herrikoietan baino ez du lekua; horrek petrikilo bat bisitatzera bultzatzen du, eta hari aitortzen dio nola eta noiz hasi zen dena.
Haur talde batek San Telmoko erakusketa etnografikoa bisitatzen du bere tutorearekin batera. Erakusketan Euskal Herriko historiaren azken 200 urteak kontatzen dira, 1980. urtean amaituz. Bisita amaitzerakoan, erakusketari buruzko iritziak partekatzen dituzte.
Gauerdia. Jaime txikitatik okina izan da eta bere azken dantzari aurre egin behar dio. Establezimenduko makinek orkestrarena egiten dute. Espazioarekin solas intimo bat ezarrita, gizonak bere bizitzaren zatirik handiena igaro duen lekua berriz aztertzen du, eguneroko errutinako ekintzak oroitzapenekin nahasi ahala.
Haur bat euskal pilotan jolasten eta ondo pasatzen ari da eraikinean bihurrikeriak egiten.
2011an ama hil ondoren, zuzendariak bidaia intimo bati ekingo dio haren objektu pertsonalen eta oroitzapenen bidez. Film labur dokumental honek dolua eta gaixotasuna eta hauek duintasunarekin, zaintzarekin eta transmisioarekin duten lotura aztertuko ditu, zinema iragana ezagutzeko tresna moduan aldarrikatuz.
Irudimenezko uharte batean, haurtzaroa hierarkiarik gabe bizi da. Zuhaitz zaharren, adar sakabanatuen eta laino artean bildutako itsasontzi baten artean, filma bihotzik eta kontrol sistemarik behar ez duten bizikidetza moduetan barneratzen da. Benetako esperientzia komunitarioetan inspiratuta, Gombaut espezieen artean partekatutako lurralde batean bizi da, non bizitzak existitzeko beste modu batzuk aurkitzen dituen.
Heriotza bizitzan inoiz baino hurbilago dutenean, bi lagun etapa berri bati ekitea eta
landa-herri batera aldatzea erabakitzen dute.
Oroimena hauskorra da, eta nirea, are hauskorragoa agian. Oharrak eta argibideak sortzen ditut ez ahazten lagunduko didatenak, eta aldi berean, heriotzaren atalasea zeharkatzen lagunduko didatenak. Nire alaba Iunek 7 urte ditu, eta rabdomiosarkoma bat gainditu eta bizirik atera da. Esperientzia sendatzeko, lau aldiko eta lau norabideko erritual bat sortu nuen. Mexikora, etxera bueltako bide bat da. Bide bat, abstraktua eta nahasia izaten ari dena, baina sinboloz eta esanahiz betea.
Hiru ume hiriaren bazterretan zer egin bilatzen ari dira. Haietako batek hiltzen ari den animalia bat aurkitzen du. Hiru mutilek zer egin erabakitzeko eztabaida hasten dute, eta horrek beren moralaren epaia zehaztuko du.
Cristina ez dago ongi, baina ez senarrak dioen desorekagatik. Hautsita dago familiako sekretu izugarri bat aurkitu duelako. Min guztiaren erdian, Cristinak indarrak biltzen ditu euren bizitzak izorratu dituen egiazko ziklopeari ausardiaz aurre egiteko.
Aita eskandalu larri batean nahasita egon daitekeela ikusirik, Izaro bere ahizpa txikia babesten saiatuko da, guztiz kanpo gera dadin. Aitak, ordea, ez du gaiaz hitz egin nahi.
Joxepik, Iparragirre baserriko alaba zaharrenak, eritu berri zaion aitaren lana burutu beharko du: kontrabandoz pakete pisutsu bat garraiatzea Frantziako mugaren alde batetik bestera. Gaua iluna da eta gainontzeko kontrabandistek ez bezala, berarentzat karabineroak ez dira basoak ezkutatzen duen gauzik beldurgarriena...
Habanako ilunabarrean, argindar hornidura ezegonkorrak elikatzen ditu kaleak apenas argiztatzen duten farolak. Hornidura berak funtzionarazten ditu musika-ekipoak rave festetan. Gazte talde bat energia falta ia erabatekoaren lekuko da. Kaleetan barrena doaz, noraezean, elkarrizketa zoro, konspiraziozko eta apatikoen artean, hiria gero eta ilunago doan bitartean
La Cumbre jauregiaren ondoan izen bereko bi autobus geltoki daude, bata jaitsierakoa eta bestea igoerakoa. Batetik bestea ikusten da, eta bietatik jauregiaren sarrera ikusten da. Eraikina, zirkinik egin gabe, hormen artean ezkutatzen da egunerokotasunak aurrera jarraitzen duen bitartean.
NATURA FUGIT, Jesus Mari Lazkano artistak lau urtez fotogramaz fotograma eraikitako film labur animatu bat. 3.000 margo baino gehiagotan oinarritutako proiektua da.
1824an C. D. Friedrichek egindako margolanean oinarrituta, Alpeetako Mer de Glace irudikatzen duena, naziek bahitu eta desagertu egin zena. Glaziarrean zutik, denboran zehar bidaia bat bizi dugu, mendien humanizazio progresiboa dramatizatzen duena, baita klima-aldaketaren, berotze globalaren eta glaziarren desagerpenaren isla ukaezina ere.
Ibai, kontsultore gazteak, Euskal Herriko biosfera erreserba berezian, Urdaibain, Guggenheim museo berria eraikitzea ahalbidetuko duen onespen ekologikoa lortu behar du.
60ko hamarkadan (Euskal Herria), Gartzia, Miren eta haien umeak baserri bakartu batean bizirauten dute. Pobreziatik ateratzeko, Gartziak zezen ikaragarri bat erosten du, baina plana okertu egiten da: animalia kontrolaezin bihurtzen da. Tentsioa handituz doa, harik eta egun batean umea desagertu egiten den arte.
“Zuloa zen irteera” ekitaldi berezi gisa aurkezten da, non Merina Grisek ikus-entzunezko ikuskizun bat askatzen duen, bere bigarren diskoaren, Zuloa (2025), unibertsoa zabaltzen duena. Popa, elektronika eta dotoretasuna uztartzen ditu, Donostiako hirukotea estatuko eszenako harribitxi bihurtuz. Suedian, Serbian eta Herbehereetan arrakasta izan ondoren, Arriaga Antzokira iristen dira jauzi zirraragarri baterako: sekretuz, elkarlanaz eta emozioz beteriko kontzertu bat.
Akelarre musika taldeak 30 urte baino gehiagoko etapa bat itxiko du eszenatokien gainean, bere jatorria eta musika ibilbide oparoaren unerik adierazgarrienak errepasatzen dituen dokumental batekin. Akelarre: marearen kontra Akelarre taldearen bizitza bere jarraitzaileekin lotzen du musikarekiko pasioaren bidez, bere ibilbidean zehar gidatu dituen eta milaka pertsonaren bizitzaren parte izatea lortu duten bera. Dokumental hau bizitza musikaren bidez ulertzeko modu bat da.
Akelarre musika taldeak 30 urte baino gehiagoko etapa bat itxiko du eszenatokien gainean, bere jatorria eta musika ibilbide oparoaren unerik adierazgarrienak errepasatzen dituen dokumental batekin. “Akelarre: marearen kontra” Akelarre taldearen bizitza bere jarraitzaileekin lotzen du musikarekiko pasioaren bidez, bere ibilbidean zehar gidatu dituen eta milaka pertsonaren bizitzaren parte izatea lortu duten bera. Dokumental hau bizitza musikaren bidez ulertzeko modu bat da.






































