Arga ibaian gorpu bat agertu da. Inork ez du faltan bota, ez bere desagerpena salatu. Ana Miravalles detektibearentzat ohiko beste lanegun bat izango dela badirudi ere, lehenengoz biziko ditu bere herrian lan egitearen desabantailak. Izan ere, susmoa du bere alaba Eukenek zerbait jakin dezakeela. Momentu horretatik aurrera Anak erabaki bat hartu beharko du.
Nerabezaroa une zaila da. Eskualdeko txapelketarako egun gutxi falta direnean, Judokak eraso arrazista jasan eta krisian sartzen da. Lehiatu ahal izateko, autokontrola eta autoestimua landu beharko ditu.
Mikelek azken poema bat idatzi dio amari. Elizabethek maleta prestatzen du Josérekin azken bidaia bat egiteko. Ainhoak kutxa batean gordetzen du argazkirik gabeko markoa. Doluak elkartutako hiru istorio, bere burua osatzen saiatzen direnak.
Zientzia olatu baten ibilbidea aurresateko gai da jatorritik amaierara arte. Baina gizakiok naturarekin ezarri ditugun harreman konplexuek bere hausnarketatik ihes egiten dute. Surfista eta olatua elkartzen diren unean azal daitekeena azaldu ezin bihurtzen da eta zientziak ezin du jada pasio hori deszifratu.
Samuelen arima ezagutzen ez duen mundu digital batean dago. Zeruko ahots arraro batek etxerako bidea erakusten diola dirudi.
Goizero kantuz loratzen dira Xiberoako lurrak. Tradizioaren gotorleku eta sormenaren lurralde. Non denborak atseden hartzen duen, eta libertateak arnas. Bortitz bezain eder, anitz bezain hertsi. Xiberoa Kantuz Loraturik ikuskizuneko protagonistek ongi dakite iraganaren ondarea lanabes izan eta belaunaldien arteko zubiak eraikitzea zer den. Emanaldi horren sormen prozesuari eskainitako begirada eta herrialde baten emozioen lekukotza da dokumental hau.
Animazioa egiteko modua betiko aldatuko duen iraultza disruptibo bat al da adimen artifiziala? Mahai-inguru honetan, animazioan AA txertatzean sortzen diren erronka etiko, tekniko eta artistikoak jorratuko dira, teknologia horrek eskaintzen dituen aukerak arakatuz eta eskaintzen dituen tresnek sektorearen etorkizuna nola eralda dezaketen aztertuz.
Zerbitzu publikoa, bere proiektuak bultzatzeko eszenario gisa Bilbo-Bizkaiaren aldeko apustua egiten duten ikus-entzunezko produkzio guztien lana erraztu eta arintzeko bokazioa duena.
Esther Garcia espainiar produktore ezagunaren eta Santiago Tabernero kazetari, gidoilari eta zinema-zuzendariaren arteko elkarrizketa bat, zinema garaikidearen produkzioari eta bere ahulezia eta indarguneei buruz, bertako zinemaren industriaren ikuspegitik.
Nola aztertu mende erdiko zinema dokumentala eta film laburrak Euskadiko Filmategian gordailuan dauden materialetatik abiatuta? Elías Querejeta Zine Eskolaren ikerketa proiektu bat.
Gerra Hotzaren antzokian, beldur sakonenek Dariénen galdu diren astronautak harrapatzen dituzte indigena batekin topo egiten dutenean. Burua moztuko zietela edo kanibal basati batek jango zituela uste al zuten? Filmetako artxiboen eta biziraupen tropikaleko entrenamendu-propagandaren deseraikuntza batek espazioaren konkistaren baitan dagoen narratiba kolonialari aurre egiten dio.
Mexiko Hiriaren erretratu bat. Kaosaren erdigunea. Ezezagunak gurutzatu egiten dira beren egunerokotasunean eta existentzian bilduta doazela. Bata mugimenduan, bestea paralisian. Biak iraganean bizi dira, oraina saihestuz. Zikloen munduan bizi dira, atxikimendutik eta sufrimendutik askatzen saiatuz. Mugimendua eta paralisia elkarri lotzen zaizkio lurreko existentzia errepikakorraren zikloetan harrapatuta dagoen hiri batean.
Gizonak mundu bat irudikatzen du gela ilun baten barruan. Alabak ezkutuko irudiei, irudi posibleei, asmatutakoei buruzko jolas bihurtzen du hori; iluntasuna pairatzeko eta haren baitan ibiltzeko moduei buruzko jolas. Film labur honek irudien zama intimo eta politikoa aztertzen du, eta horien inguruan pentsatzeko espazio bat irekitzen du erresistentzia-ekintza gisa, bai izugarrikeria jasan arren egiten direlako, bai, agian, horretatik libratuko gaituen irudimenezko ihespuntu bat eskaintzeko existitzen direlako.
Itsaso Baltikoko bordershop-edukiontzi flotatzaile bateko gerenteak itsasertzera lotzen duten kateak askatzen ditu, berak eta bere langileek barruan sortu duten maitasun-unibertsoa salbatzeko.
Sistema burokratikoak eta tradizio kulturalak beti saiatu izan dira niri “nor naizen” esaten; gaur egun, AAren industria, “magia” sortzeko gai bada ere, homogeneizazioaren bidez suntsitzen ari da.
Morî-ri aitari buruz geratzen zaion oroitzapen bakarra kontatu zion istorioaren audio-grabazio bat da. Morîk noizean behin entzuten du kontakizun hori. Egun batean, irakasle berri bat iristen da ikastetxera. Morîk, irakaslea ikusten duenean, aita dela uste du. Morî horretan tematzearen ondorioz, lotura emozional bat sortzen da irakaslearen eta Morîren artean.
Jendea hegalen artean ari da lanean, antzezlana egiten ari diren bitartean.—Alles gut? —Alles gut? Denborak betez jokatzen dute. —Ea ba. Hasteko une egokiaren zain daude. Moin! Istripua gertatzen da.
Bost ekitalditan kontatutako satira sozial honek gure gizartean sakontzen du, baita haren portaera eta akatsetan ere. Osagai bisual arin eta erakargarrien bidez transmititutako narratibak ohartarazpen-istorio gisa balio du, zeinak portaera zentzugabeak, enpatiarik eza eta erantzukizunik eza ez ezabatzeak izan ditzakeen ondorioei buruz hitz egiten baitigu.
Bideojokoen online munduan, lo egitea arte bihurtzen da. Streamerrek ametsak nahasten dituzte, jokalariak joko erdian lokartzen dira, bizitzaren esentzia bitxia agerian utziz. ASMRan adituek soinu-paisaia bat sortzen dute eta joko-diseinatzaile batek tresna bat ematen die pertsonaiei: denborarekiko sentikortasuna. Ametsa, parte-hartze digitala eta jokoak loa online istorio poetiko bihurtzen dute.
1952an, Anita Conti, Frantziako lehen emakume ozeanografoa, arraste-ontzi batean joan zen Atlantikoko bakailao-arrantzaleen bizitza gogorra partekatzera, bakarrik, sei hilabetez, bere kamerarekin eta hirurogei gizonekin. Bere 16mm-ko irudi sorta eta argazkietatik abiatuta, filmak itsasoko langileekiko zuen begirada zientifikoa eta, aldi berean, samurra erakusten du. Emakume aitzindari honek ozeanoak babesteko beharra iragarri zuen. Filmak bere borrokaren modernotasuna aztertzen du, baita bere idazki eta argazkien edertasun lanbrotsu eta erritmikoa ere.
1967an, diktadura frankista betean, askatasun egarri ziren seminarista batzuek Enarak taldea sortu zuten. Garaiko jendartean oraindik arrotzak ziren pop, rock eta psikodelia estiloak jotzen zituzten, euskara hutsean. Ehundaka kontzertu eman ondoren, 1971an misteriotsuki desagertu ziren, betirako. 50 urte ondoren, abeslariaren semea, Beñat, taldearen aztarnen bila abiatuko da, ornitologia, collage-a eta bilaketa eszentriko bat nahasten dituen labirinto filmiko batean murgilduz.
1979an Zikuñagako Ama Birjina desagertu egin zen eta Hernaniko biztanleek irudi ikoniko bat galdu zuten; zulo bat horma-hobian. Hutsune kolektibo bat. Hau hutsuneei buruzko film bat da. Nire aita, Juanmi Gutiérrez zinegilea, duela urte batzuk hil zen. Orain, denbora tarte bat pasa denean, bere filmetara itzuli naiz memoria pertsonaleko ariketan. Irudien bitartez egiten dut memoria. Edo hobeto esanda, irudi ezaren bitartez. Irudi baten ausentzia bere presentzia bezain indartsua izan al daiteke? Eta hala bada, zer egin hutsune horrekin?
Soinuak eta irudiak aurpegira begiratzen diote elkarri; bitartean, Oksana Karpovychek eskala handiko inbasioaren ondoren ukrainarrek duten eguneroko bizitzako konposizio isilak soldadu errusiarrek senideekin telefonoz izandako eta atzemandako elkarrizketekin kontrastatzen ditu.
Emakume helduek beren ezkonbizitzaz hitz egiten dute, "lehen aldiaz", sexualitatearekin duten harreman intimoaz. Antzinako erritu horiek errepikatzean, zuzendariak zalantzan jartzen du ezkontzarik eta seme-alabarik ez izatea, eta, horrekin batera iraungitzen den ama-alaben arteko harreman-kate bat.
Tauromakiari buruzko dokumental bat da, Andrés Roca Rey toreatzailearen eta bere kuadrillaren erretratutik abiatuz egindakoa.
Zinemaren eta diseinu grafikoaren munduaren artean beti egon den loturari buruzko solasaldia. Aukera bikaina izango da, gainera, azken mende laurdenean ZINEBIren edizio bakoitzarekin aurkeztu eta egin diren kartelen atzera begirako bat partekatzeko.