ZINEBI – Bilboko Dokumentalen eta Film Laburren Nazioarteko Jaialdiak, bederatzi autonomia-erkidegotako ordezkariak bildu ditu Azkuna Zentroan, laburmetraien banaketa katalogoen bigarren topaketa dela eta.
ZINEBIk, 2022an Kantauri itsasoko ertzeko film laburren banaketa katalogo autonomikoetako ordezkariak lehenengoz bildu ondoren, deialdi are zabalagoa eta anbiziotsuagoa egiten du aurten. Hala, ZINEBIn katalogo hauek aurkeztu dirai: Kimuak (Euskadi, Estatuko katalogo aitzindaria), ShortCat (Katalunia), Shortzinema (Nafarroako Foru Erkidegoa), Cantabria en Corto (Kantabria), Curts (Valentziako Erkidegoa), Quercus (Gaztela eta Leon), Madrid en Corto (Madrilgo Erkidegoa) eta Andaluziako Ikus-entzunezkoen Katalogoa (Andaluzia).
Helburu berarekin —xedeak partekatzen dituzten jardunbideak eta esperientziak bertatik bertara ezagutzeko helburuarekin—, “Film laburrak hedatzea eta nazioartekotzea: Autonomia Erkidegoen artean sarean lan egitea” izeneko topaketaren aurretik Cannesko Zinemaldiko Short Film Corner aurkezpena egin da, Florian Fernandez arduradun nagusiaren eskutik.
KATHARINA HUBER ZIFF – ZINEBI FIRST FILM-EN
A Good Place (Ein schöner Ort, 2023) film alemaniarra Estatuan estreinatuko da ZIFF – ZINEBI First Film sailaren barruan. Katharina Huber zinemagileak, The Natural Death of a Mouse (2020) film laburraren egileak, Zuzendari Berri Onenaren Cineasti del Presente saria jaso zuen Locarnoko (Suitza) Zinema Jaialdiaren 76. edizioan, landa-ingurune ilun eta zapaltzaile batean girotutako ukronia uher horrekin. Oraingoz, badirudi jendea desagertzen ari dela, eta irratiak etengabe igortzen ditu mezuak, protagonistak (Céline de Gennaro eta Clara Schwinning, Locarnon ere saritua) sartu ahal izango ez diren espazio-transbordadore baten berehalako jaurtiketari buruz.
Filma ZIFF – ZINEBI First Film-en programatu da. Bertan, ZIFF Sari Nagusia (12.000 €) eta Gazte Epaimahaiaren Saria (UPV/EHU) lortzeko lehiatuko diren zinemagile berrien fikzioak eta dokumentalak biltzen dira.
Filma ZINEBIn ikusi ahal izango da bihar, igandea 12, 19:30ean Golem Alhondiga zinemetako 5. aretoan; eta asteazkenean, hilak 15, 21:45ean Guggenheimen.
WIN WENDERS ETA NICOLAS PHILIBERT EN BEAUTIFUL DOCS
Beautiful Docs dokumentalari eskainitako sailaren barruan, ZINEBIk Anselm – Das Rauschen der Zeit (2023) aurkeztuko du, Wim Wenders zinemagile alemaniar ospetsuaren azken filma, Paris, Texas (1984), Tokyo-Ga (1985) edo Pina (2011) filmen zuzendaria.
Wendersen film honetako protagonista, Anselm Kiefer alemaniarra, XX. mende amaierako artearen erreferente handienetako bat da. Guggenheim Bilbao Museoak erakusketa antologiko gogoangarri bat eskaini zion duela 16 urte, hirian ezagunagoa egin dena.
Aurten, zuzendariak bi urteko lana egin zuen dokumental batean egin du bere ibilbide luzea, eta, Jonathan Romneyren arabera, “Wendersen filmik pertsonalena izan da aspalditik”. Cannesko Zinemaldiaren aurreko edizioko Sail Ofizialean estreinatu zen eta ZINEBIn izango du estreinaldia Estatuan.
Filma bi aldiz ikusi ahal izango da ZINEBIn: bihar igandea, hilak 12, 18:00etan, Golem Alhondiga zinemetako 5. aretoan; eta asteazkenean, hilak 15, 19:30ean, Guggenheimen.
Eta Beautiful Docs sailean, Nicolas Philibert frantziar dokumentalaren maisuetako baten On the Adamant (Sur L’ Adamant, 2023) film frantziar-japoniarra ikus daiteke. Azken hamarkada honetan, Berlingo Zinemaldiko film onenaren Urrezko Hartza irabazi zuen, zentro bakar bati buruzko dokumental honekin, Adamant: Sena ibaiaren ur gaineko egitura flotatzaile bat da, Pariseko bihotzean dagoena, eta adimen-nahasmenduak dituzten helduak joaten dira bertara, eta arreta, laguntza eta denbora eskaintzen zaie suspertzeko edo gogoari eusteko. Être et avoir (2002) lanaren zuzendaria ere Europako Zinema Akademiak urteko Film Luze Dokumental Onenaren saria jasotzeko hautagaia da.
Filma ZINEBIn ikusi ahal izango da bihar, igandea 12, 21:00etan Golem Alhondiga zinemetako 5. aretoan eta asteazkenean, hilak 15, 17:15ean Guggenheimen.
BLACK BACH ARTSAKH, PERFORMANCEA
Bulegoa z/b Bilboko arte eta ezagutza bulegoaren eskutik, ZINEBIk Black Bach Artsakh (2021) film armeniarra ardatz duen performance bat aurkeztuko du, Nagorno-Karabajeko biztanleei 2007an egindako elkarrizketetan oinarritutako dokumental luzea, gerra arteko une batean.
Bertan, bertako zuzendariak, Ayreen Anastas eta Rene Gabri, film luzea aurkezteaz gain, Azar Mahmoudian iraniar jatorriko kuradorearekin hitz egiten dute, berarekin lankidetzan dihardute 2020tik, armeniar mendiko hezkuntza-proiektu batean.
Programa bikoitz honen helburua zinemaren bidez arteaz eta zentsuraz hitz egitea da, Nagorno-Karabajena bezalako gatazka garaikideak ahotsa eman eta ikusarazten dituen tresna gisa, duela aste batzuk arte mendebaldeko komunikabideen fokuetatik urrun baitzeuden.