- ZINEBI Animation Lab euskal animazioaren ekosistema indartzeko eta animatzaile gazteak estatuko eta nazioarteko erreferentziazko profesionalekin harremanetan jartzeko gune gisa sortu da 67. edizio honetan.
- Jaialdiak fikziozkoak eta dokumentalak baino animazio-titulu gehiago programatu ditu Sail Ofizialean.
- Bilbon egingo da “El cuerpo de Cristo” Bea Lema Komikiaren Sari Nazionaleko opera primaren mundu-mailako estreinaldia.
Bilboko Dokumentalen eta Film Laburren Nazioarteko Jaialdiak – ZINEBIk, Eusko Jaurlaritzarekin lankidetzan, animazio-zinemarekiko konpromisoa indartu du 67. edizioan. Jaialdiaren kartel ofizialetik bertatik hasita, Jose Luis Agredaren obra —“Robot Dreams” edo “Buñuel en el laberinto de las tortugas” filmen arte-zuzendaria—, Sail Ofizialean, Jaialdiak animazioko titulu (20) gehiago eskaintzen ditu fikziozkoak (19) eta dokumentalak (19) baino. Modu horretan, “El cuerpo de Cristo” bezalako obrak ikus ahal izango dira, Bea Lemaren opera prima, Komikiaren Sari Nazionala izandakoa 2024an, eta Bilbon egingo da mundu-mailako estreinaldia.
ZINEBIren animazio-zinemaren programazioan ‘Czech Focus’ zikloa ere badago, eta Europako zinemaren tradiziorik liluragarrienetako bat ezagutzera gonbidatzen du: txekiar animazioa. Trnka, Zeman edo Švankmajer unibertso poetikoetatik hasi eta Daria Kashcheeva buru zuen belaunaldi berri baten begirada ausartetara, atzera begirako honek, hogei bat izenburu tartean direla, ia mende bateko irudimena, esperimentazioa eta artisau-edertasuna zeharkatzen ditu. Panpina, itzal eta ametsen arteko bidaia izango da, eta film bakoitzak animazioa arte nagusi bihurtu zuen herrialde baten espiritu aske eta ameslaria erakutsiko du.
Horrez gain, ZINEBI TXIKIk haurrei zuzendutako programaren barruan lau film txekiar eskainiko ditu, Europako haur-animazioko eskolan erreferentzia direnak, eta Arriaga Antzokian eta Guggenheim Bilbao Museoan ikus ahal izango dira.

EUSKAL ANIMAZIOAREN EKOSISTEMA INDARTZEA
ZINEBI Animation Lab laborategi berriaren asmoa da euskal animazioaren ekosistema indartzea prestakuntzaren, sorkuntzaren eta hausnarketaren bidez. Aldi baterako eta elkarlanerako espazio gisa sortu denez, laborategiaren helburua da animatzaile gazteak estatuko eta nazioarteko erreferentziazko profesionalekin konektatzea nahiz jakintzen trukea, esperimentazioa eta proiektu pertsonalen eta kolektiboen garapena sustatzea.
ZINEBI Animation Lab azaroaren 26tik 28ra bitartean izango da Azkuna Zentroan, ZINEBI Networking-en barruan. Sei ardatz nagusi izango ditu: jaialdirako buru animatuak sortzea; miniegonaldiak sortzen ari diren proiektuak garatzeko; ‘stop motion’ tailer inklusiboa, ikusmen-urritasuna duten haurrentzat; Europako animazio-arloko profesional nabarmenek emandako eskola magistralak; industriako topaketa sektoriala EPE-IBAIA erakundearekin elkarlanean; eta artista gonbidatuekin konektatzeko eta hitz egiteko hainbat jarduera.
Ekintza horiek proiektuaren belaunaldi arteko dimentsioa azpimarratzeaz gain, berdintasuna eta irisgarritasuna sustatu eta ZINEBIren nortasuna indartzen dute, ikus-entzunezko arloko berrikuntza-plataforma gisa.

Laborategian, mentoria-programa bat landuko da honako hauek bezalako sortzaileekin: Sébastien Sperer, Ivana Volda, Pedro Rivero, Nuria Gonzalez Blanco, Ivan Miñambres, Jose Luis Agreda, Jesus Mari Lazkano eta Kim Keukeleire, besteak beste. Profesional horiek beren ikuspegiaren, esperientziaren eta metodologien berri emango die hazten ari den euskal kolektiboari. Proiektuek, gainera, jarraipen-segimendu bat egiteko aukera izango dute, ZINEBI Animation Lab egin eta hiru hilabetera.
2025EKO ZINEBIN PROGRAMATURIKO ANIMAZIO-TITULUAK
Film Laburren nazioarteko lehiaketa
- “Karies” (Aline Höchli, Suiza)
- “El cuerpo de Cristo” (Bea Lema, España)
- “Hugs” (Nicolas Fong, Bélgica)
- “Should Virtual Petz Die?” (Carlo Galbiati, Italia)
- “Fille de l’eau” (Sandra Desmazières, Francia, Países Bajos, Portugal)
- “Dollhouse Elephant” (Jenny Jokela, Finlandia)
- “S the Wolf” (Sameh Alaa, Egipto, Francia)
- “Una vez en un cuerpo” (María Cristina Pérez, Colombia, EEUU)
- “Dipolar Bipolar” (Quankai Li, China, Japón)
- “My Good Boy” (Sara Priorelli, Italia)
- “Mirror Products Catalog” (Annapurna Kumar, EEUU)
- “Can You Hear Me?2 (Anastazja Naumenko, Polonia)
- “Merrimundi” (Niles Atallah, Chile)
- “The Diversity of Waves Under the Scrutiny of Ma Yuan” (Dmitry Geller, China)
- “Boundaries” (Seun Yee, Corea del Sur)
- “Crow, Starfish and Unicorn” (Xiaoxuan Han, China)
- “The Fall” (Christine Rebet, Francia)
- “Kyiv Cake” (Mykyta Lyskov, Estonia, Ucrania)
- “Mr. Ogre’s Castle” (Maxime Chudeau, EEUU)
- “Arguments in Favor of Love” (Gabriel Abrantes, Portugal)

Czech Focus
- “Dimensions of Dialogue” (Jan Švankmajer, Checoslovaqia)
- “Inspiration” (Karel Zeman, Checoslovaquia)
- “Romance” (Břetislav Pojar, Checoslovaquia)
- “The Knot in the Handkerchief” (Hermína Týrlová, Josef Pinkava, Checoslovaquia)
- “The Last Theft” (Jiří Barta, Checoslovaquia)
- “At Spiral’s End” (Eliška Kerbachová , República Checa)
- “Cloudy” (Filip Diviak, Zuzana Čupová, República Checa)
- “Electra” (Daria Kashcheeva, República Checa)
- “Fruits of Clouds” (Kateřina Karhánková, República Checa)
- “The House” (Veronika Zacharová, República Checa)
- “The Kite” (Martin Smatana, Eslovaquia, Polonia, República Checa)
- “Apart” (Diana Cam Van Nguyen, República Checa)
- “Carp Xmass” (Anna Heribanová, República Checa)
- “Hurikan” (Jan Saska, Bosnia Herzegovina, Eslovaquia, República Checa)
- “Love is Just a Death Away” (Bára Anna, República Checa)
- “Way of Sylvie” (Verica Pospíšilová Kordić, República Checa)
- “Passion” (Jiří Trnka, Checoslovaquia)
- “The Christmas Dream” (Bořivoj Zeman, Karel Zeman, Checoslovaquia)
- “The Revolt of the Toys” (Hermína Týrlová, František Sádek, Checoslovaquia)
- “The Song of the Prairie” (Jiří Trnka, República Checa)
- “Watch Out!” (Jiří Brdečka, Checoslovaquia)
- “Awaker” (Filip Diviak, República Checa)
- “Daughter” (Daria Kashcheeva, República Checa)
- “Dede is Dead” (Philippe Kastner, República Checa)
- “Free the Chickens” (Matúš Vizár, Eslovaquia, República Checa)
- “Sisters” (Andrea Szelesová, República Checa)
- “Forget Me Not” (Adela Križovenská, República Checa)
- “Overboard!” (Barbora Valecká, Filip Pošivač, Eslovaquia, República Checa)
- “Red Shoes” (Anna Podskalská, República Checa)
- “Shadow Over Prague” (Marek Berger, República Checa)
- “Hello Summer” (Martin Smatana, Veronika Zacharová, Eslovaquia, República Checa)
- “Sh_t Happens” (Dávid Štumpf, Michaela Mihalyi, Eslovaquia, Francia, República Checa)
- “Sounds Between the Crowns” (Filip Diviak, República Checa)
- “The Christmas Balad” (Michal Žabka, República Checa)

Zinebitxiki
- “Hello Summer” (Martin Smatana, Veronika Zacharová, Eslovaquia, República Checa)
- “Overboard!” (Barbora Valecká, Filip Pošivač, Eslovaquia, República Checa)
- “The Kite” (Martin Smatana, Eslovaquia, Polonia, República Checa)
- “The Little Cousteau” (Jakub Kouřil, República Checa)
Short Films on Tour – EFA
- “The Exploding Girl” (Caroline Poggi, Jonathan Vinel, Francia)
- “Wander to Wonder” (Nina Gantz, Bélgica, Francia, Países Bajos, Reino Unido)
Depósito Zinebi
- “A Normal Mclaren” (Manuel Marzel, Cuba)
Los materiales de prensa del Festival pueden consultarse en este enlace.

