Zosimus, patriarka, hiltzear dago, eta Leonidasek, bere komunitateko monje gazteenak, haien patu goibelaren seinale gisa ikusten du. Larri eta hirira joateko behartuta, Leonidasek oso ordena desberdin baten anaitasuna ezagutzen du: Boa gimnasioko kulturistena. Bere kongregazioa euren ahuleziatik salbatzeko zeregina duela sinetsita, Leonidasek bere gorputz fisikoaren boterea ezagutzen du eta eraldaketa erradikal bati ekiten dio.
Ebakortz baten barruan dagoen kobazulo batean, xaman bat anbizio handiz ari da lanean horma irudi erraldoi bat egiten. Pinturarik gabe geratzen denean, ahoaren hondoan dagoen zuhur haginera doa hornigai berriak biltzeko. Bere bidaia gogorra da, hortzetako pasta ekaitzek aho-barrunbea zeharkatzen baitute: ahoaren jabea den telebistako aurkezlea irribarre zuri distiratsu batez eguraldiaren berri emateko prestatzen ari da.
Habanako ilunabarrean, argindar hornidura ezegonkorrak elikatzen ditu kaleak apenas argiztatzen duten farolak. Hornidura berak funtzionarazten ditu musika-ekipoak rave festetan. Gazte talde bat energia falta ia erabatekoaren lekuko da. Kaleetan barrena doaz, noraezean, elkarrizketa zoro, konspiraziozko eta apatikoen artean, hiria gero eta ilunago doan bitartean
THE SENTRY filmak —espioitzaren topikoen deseraikitze lotsagabe bat eta Kanbodiari egindako maitasun gutun bat— mendebaldeko agente dotore bati jarraitzen dio, zeinak errutinazko beste hilketa bat egitear dagoela uste baitu. Baina istorio batzuek ez dute oin-oharrak izan nahi, eta zaindari zehatz horrek ez du bere mintzaldiarekin amaitu. Alde batera uzten irakatsi diguten bizitza harrigarriei buruzko istorio bat da, edozein genero gainditzen duena.
Herriko jaiak dira, eta Zazu, nerabezaroaren atarian bere nortasunaren bila dabilena, bidegurutze batean dago: aukeratu egin beharko du edo tradizioz zehaztutako rola bete edo bere sentimenduek agintzen diotenari jarraitu.
Deabru bat dabil Adelaren etxearen inguruan, hura jazarriz eta min emanez. Hori dela eta, psikiatraren kontsultara joaten da, non medikazioa bere arazo guztien erabateko erremedio gisa aurkezten dioten. Baina berak norbaitek benetan gertatzen zaiona entzutea behar du. Bere errealitateak erlijioan eta erritu herrikoietan baino ez du lekua; horrek petrikilo bat bisitatzera bultzatzen du, eta hari aitortzen dio nola eta noiz hasi zen dena.
Kusanagik, banatzaile batek, erreklamazio bat jaso du hondatutako pakete batengatik. Sakurai nagusiarekin batera, Heihachirengana doa barkamena eskatzeko. Tigrearen estatua txikia Heihachiren seme Jun-ek egin zuen. Heihachik zera galdetzen du: "Nola konpentsatuko duzu maisulan hau? Zenbat balio du?” eta haiek erostera behartzen saiatzen da. Heihachi kanpoan den bitartean, Junek zera esaten die: "Aita ikusi nuen tigrea apurtzen. Negar egin zuen. Ez ezazue gorrotatu”. Kusanagi joaten denean, estatuatxoa itzultzen dio: "Jun da zure maisulanik handiena". Heihachi txundituta dago. Bueltako bidean, Kusanagik eta Sakuraik beren semeei buruz hitz egiten dute.
Lita muskerren beldur da txikitatik. Udara guztietan, Lagartera herrira itzultzen da eta, bertan, oso errotuta daude bere familiaren tradizioak. Corpus eguneko ospakizunean, bere amonak janzten duen bitartean, Litak bere beldurraren jatorria ezagutuko du.
Bidaia emozional bat hamahiru urteko neskato batek egindako etxeko grabazioetan barrena, egileak bere nerabezaroaurrea eta tolesgabetasunaren galera gogoratzen dituen bitartean.
Eskozian bizi den zinemagile palestinar batek Palestinako basoko loreen film artxibo eskoziar bakan bat aurkitzen duenean, irudiak errebindikatzea erabakitzen du. Saiakera-film samur honek ezbaian jartzen du irudiak egitearen rola, bai lekukotzaren, bai indarkeriaren tresna gisa, rol hori pertsonen eta lurraren arteko gatazkekin lotuta dagoenean.
Duela gutxi aurkitu zituzten Gazako bizitza islatzen duten 2001eko hiru MiniDV zinta. 1989an espetxeko kide ohi baten bilaketa gisa hasi zenak ustekabeko bidaia bat eragin zuen Gazako iparraldetik hegoaldera, Hasan bertako gidariak lagunduta, eta orain ez dakigu hari zer gertatu zitzaion.
Memoriari, galerari eta denboraren joanari buruzko gogoeta zinematografiko bat, zeinak agian inoiz berriz aurkituko ez diren bizitzak eta iraganeko Gaza bat irudikatzen dituen.
Una reflexión cinematográfica sobre la memoria, la pérdida y el paso del tiempo, que plasma una Gaza del pasado y unas vidas que quizá nunca más vuelvan a ser recuperadas.
Espainia eta Aljeria artean, Soumaya bere familiarekin eta sustraiekin elkartzen da berriz. Barre, otoitz eta oroitzapenen artean, emakumeen hiru belaunaldik hariak ehuntzen dituzte distantziaren, fedearen eta tradizioaren bidez.
FUCK THE POLIS munduarekiko lotura intimo bati buruzko filma da: inguratzen gaituena aztertzeko saiakera sakona, non historia orainaldiarekin batera bizi den eta gure oroitzapenak eta emozioak errealitatearen objektibotasunarekin korapilatzen diren.
Lili Massaferro militanteak lagun estatubatuar bati bidalitako gutun bat off-eko ahotsean eta Argentinako hainbat komunikabideetako artxiboko materiala, Liliren historia pertsonalaren eta bere konpromiso politikoaren laburpen bat egiteko, Argentinaren historia bera ere barne hartuta: peronismoa Evitarekin, bere seme Manoloren heriotza, 70eko hamarkadako mugimendu feminista peronista.
Argentinako azken diktadura militarrean (1976-1983) atxilotu eta desagertu ziren horien amen, Maiatzeko Plazako Amen lekukotasuna jasotzen duen duen dokumentala.
Giza elkarrizketen eta haien logikaren geldialdien hiru arketipo. Bikaintasun bisuala sarkasmoaren zerbitzura.
Filma beirazko masa gogorra beren irudimen poetikoen irudi magiko bihurtzen dutenei eskainia dago: beiragile txekiarrei. Inspirazio bila, artistak ameslari begiratzen dio euriari leihotik.
Topaketa erromantiko batzuetan parte hartzen duen neska gazte bat hainbat gizonekin geratzen da bikotekide egokia aurkitzeko. Bere aukerak esperientzia erromantiko mota ezberdinak hautatzeko prozesu gisa aurkezten zaizkio.
Mutiko batek korapilo bat egiten du bere musuzapian, bere etxerako iturgin bati deitzea ez ahazteko. Futbolak distraituta dagoela, musuzapiak bizitza hartzen du eta inguratzen duen mundua esploratzen du.
Filma grotesko ilun bat da, itsututako lapur bati buruzkoa, zeinari, azkenean, beste munduko bere biktimek bere ondasun preziatuena lapurtzen dioten: odola. Filmak live-actiona eta animazioa nahasten ditu, adierazpen artistiko handia du.
Hondamendi misteriotsu baten ondoren, geratzen diren gizaki bakanak ez dira espeziea ugaltzeko gai. Itxaropen guztia gorputzetik kanpo giza bizitza sortzeko teknologia garatu duten bost emakumeren eskuetan dago. Baina ikertzaileek ezin dute adostasunik lortu hura askatzeko moduaren inguruan. Adostasunik ezean, plazera aztertzen dihardute buru-belarri.
Zatoz nire bizikletako fardeltokian errusiar mendi sentsorial batez gozatzera samurtasunez betetako lurralde batean zehar.
"La Durmiente"k Portugalgo Erdi Aroko Beatriz infantaren istorioa aztertzen du, asmakerien eta haurren irudimenaren bidez. Toroko Sancti Spiritus monasterioan filmatu zen osorik, Beatrizen bizileku izan zen eta bere hilobia dagoen lekuan; haurrek, historiak ezabatu arren, 1383ko Portugalgo krisi dinastikoan nagusi izan zen pertsonaia horren bizitzaren zatiak antzeztu eta interpretatzen dituzte.
Emiliak eta Caterinak elkarri gutunak idazten dizkiote, haien gaztetako oroitzapenak eta bizi izan zituzten lehen esperientziak berriz ere aztertuz, 1950eko hamarkadako barnetegi batean .
Benetan nahi zuten bizitza aukeratu zuten, ala soilik imajinatzera ausartu zirena?
Ordenagailuan akats bat gertatu ondoren, neska batek Bubba bere maskota birtualaren galerari aurre egin behar dio.
The Rock Speaksek kobaltozko arroka baten bidaia argigarriari jarraitzen dio Kongoko meategietatik azken belaunaldiko teknologia bihurtu arte. Dokumental hibrido berritzaile honek adimen artifiziala erabiltzen du iraultza digitalaren ezkutuko aurpegia arakatzeko.
Miak bizitza osoa eman du apnean igeri egiten, arrantzan eta algen eta harkaitzen artean ibiltzen. Denbora igaro da eta bere lerroak marraztu ditu Miaren gorputzean, baita inguruko paisaiak itxuratu ere. Maite zituenak desagertu egin dira. Gaur gauean, Miak gogoratzen du.
Hondatutako film batek, 1982an Latinoamerikako herrialde batean filmatutakoak, eguneroko irudien segida bat du. Irudi horien artean, aipatzekoak dira urte hartako maiatzaren 9an izandako gertaera bortitzen lekukotasuna ematen duten irudi gutxi batzuk. Irudien artean tartekatuta, gizon baten ahotsak gertakarien bertsio ofiziala azaltzen du. Duen itxurazko hutsalkeriaren azpian, filmak benetan gertatu zena estali zelako susmoa pizten du.
Rinek karrete bat aurkitzen du erabilitako kamera baten barruan. Jakin-minak bultzatuta, errebelatzea erabakitzen du. Bere bizitzako aldaketa lasaiak zeharkatu ahala, karretearekin zerikusia duten pertsonak eta gauzak bere bidean gurutzatzen hasten dira ustekabean
Komunitatean parte hartzea eskatzen duen mundu batean, desira indibidualek talka egiten dute ezinbestean. Auzoko talde batek, bakoitzak bere helburuetan zentratuta, elkarrekin komunikatzen eta elkarri aintzat hartzen ikasi behar du. Eguneroko ekintza txikiek ustekabeko ondorioak eragiten dituztenean, ordea, beren independentziaren aurka doazen elkarrekintzak izatera behartuta daude.
Autobide ondoko auzo batean, Kordoba hiriaren aldirietan, dagoen auzo baten irudiaren atzetik antzerki-hondo bat dago. Federico García Lorca ikastetxeko azken ikasturteko ikasleak zuzentzeko film baten bila ari dira. Zer egingo zenukete edo zer agertzea gustatuko litzaizueke ijito kulturari edo ijito herriari buruzko film bat egingo bagenu?
2011an ama hil ondoren, zuzendariak bidaia intimo bati ekingo dio haren objektu pertsonalen eta oroitzapenen bidez. Film labur dokumental honek dolua eta gaixotasuna eta hauek duintasunarekin, zaintzarekin eta transmisioarekin duten lotura aztertuko ditu, zinema iragana ezagutzeko tresna moduan aldarrikatuz.
Emakume bat Paristik Galiziara doa, txikitan zaindu zuen pertsonaren bila.
Adin ertaineko gizon batek bere nerabezaro iskanbilatsuaz hausnartzen du bere haurtzaroko logelan eserita. Gogoeta korapilatsu eta sakonki pertsonalen bitartez (denak bere ilearekin lotuta daude nolabait, dela hazten ari den, dela galtzen ari den ilearekin), denborarekin esanahia metatzen dugu haren bizitzako bidaia handiagoa den horretan.
Bere barruan bizi den izaki bitxi batez arduratu bitartean, emakume batek bere ahizparekin adiskidetu nahi du nerabezaroan izandako gertakari bat dela eta. Partekatzen dituzten esperientziak neren gorputzaren bidez aztertuz, bere baitan bizi den horren izatasunari aurre egitea lortzen du.
Steve Boyes doktoreak hamarkada bat eman du Angolako mendigunean —ia Ingalaterra bezain handia den eta ia biztanlerik ez duen goi-lautada basotsuan— elefante mamuen talde misteriotsu eta iheskor baten bila. Namibiako aztarnari aditu batzuekin abiatzen da, munduan geratzen diren onenekin, baina bada sakoneko galdera bat: ez al litzateke hobe elefante erraldoi horiek amets gisa, mamu gisa geratzea, Balea Zuria bezala, benetan aurkitzea baino?
Palestinako memoriaren ondoren, National Pride: From Jericho to Gaza-k Hassan Al Balawi Bruselan bizi den diplomazialariari jarraitzen dio bere sorterrira itzultzen denean Yasser Arafaten —askapen borrokaren babesle eta PAEko buruzagiaren— heriotzaren hamabosgarren urteurrena dela eta. 2019an filmatutako filmak Jerikotik Gazako mugaraino egin zuen bidaiari jarraitzen dio, Zisjordania okupatu batean zehar, non kontrolgune bakoitzak, paisaia bakoitzak, promesa hautsien arrastoa duen.
Guillermo Fernández-Zúñiga XX. mende hasierako zinema zientifikoaren aitzindari espainiarraren «La flor de Irupé» film galduaren bilaketak bidaiai bat eragiten du familia-istorioetan eta artxibo nazionaletan barrena. Yrupẽaren hazkunde motela ikusi ahala, irudi eta isiltasunen geruzak sortzen dira.
Benetako grabazioetan oinarritutako dokumental animatu bat da, zeinak adikzioaren aurkako borroka aurkezten baitu, sinbolo bisualak eta lasterbideak erabilita. Pertsonaiekin batera, bidaia bat egiten dugu adikzioaren gurpil zorotik ateratzeko, espiralaren mutur batetik bestera. Oroitzapenak eta ziurgabetasuna daude, baina baita itxaropena ere.
Ipotx jauna eguzkia hartzen ari da bere lorategian eta, bat-batean, hodei txiki batek eguzkia ezkutatzen du. Ipotx jauna nahiko haserre dago, baina, zorionez, oso ondo daki zer egin halako hodeiekin.
Electra bere 10. urtebetetzean pentsatzen ari da berriz, oroitzapenak irudimenarekin eta ezkutuko ametsekin nahastuz. Bere fantasiazko munduan isolatuta dagoela, panpin biluziez, plastikozko gizonen gorputz atalez, marrubi urtsuz eta dentista tresnez inguratuta, bere harreman propioak eraikitzen ditu bere gorputzarekin eta sexualitatearekin. Haurtzaroko oroitzapenetan gero eta sakonago murgilduz, amaren aurkako errebeldia eta aitarenganako sentimendu nahasiak sentitzen ditu berriro. Electrak oroitzapenik mingarrienak zeharkatu behar ditu erreprimituta dituen sentimenduei ateratzen uzteko. Azkenean, bere 10. urtebetetzean benetan zer gertatu zen kontatzeko prest dago.
Iletsu baso ilunez inguratutako soilgune batean bizi da, bere adiskideak diren animalien talde batekin batera. Beren elikagai bakarra hazi laranja bakan batzuk dira, lurra ukitu ahala fruitu handi eta distiratsu bihurtzen direnak. Iletsuren lagunak ez dira ausartzen baso beldurgarri horietan sartzera, baina bera aspertuta dago beti zain egoteaz.
The Kitek heriotzaren gaia modu metaforiko eta sinbolikoan jorratzen du. Mutiko baten eta aitonaren arteko harremanaren bidez, filmak erakusten digu inor ez dagoela hemen betiko eta izaki bizidun guztiek hil behar dutela, baina, aldi berean, gogorarazten digu heriotzak ez duela zertan gure bidaiaren amaiera izan.
Maite dugun pertsona baten galeraren ondorengo bizitzari buruzko film labur bat da, eta live actioneko zein animaziozko teknikak erabiltzen ditu gai zail hori jorratzeko. Narratzaileen benetako bizipenak animaziozko sekuentziekin konbinatzen dira: egoera mingarriak berreraiki eta heriotzak goizegi jasan behar izan dituzten hiru gazteren pentsamenduak arakatuko ditugu.
Behin batean, urrutiko herrixka batean, tradizioak agintzen duen bezala, karpak Eguberri gau lasai eta zoriontsu baterako prestatzen ari ziren. Baina Eguberriek dagoeneko ez dituzte balio horiek betetzen, urte osoko kontsumoaren une goren bihurtu baitira. Bada egun sakratu horiek ohoratzeko bizitza galtzen duenik ere.
Hurikán larrituta dabil bere garagardo saltoki gustukoena itxieratik salbatzeko; upel berri batekoa eskatzen du, gustatzen zaion tabernaria txundituta utzi nahian. Pragako barruti basati batean, lapurrei, poliziei eta bere egarriari berari aurre egiten die. Upela lortu arren, tentaldian erortzen da.
Txakur baten gorpua, zabortegi bat eta sits ederrak zeruan hegan. Halakoxea da Steve-n bizitza, etsi-etsian bere arima kidearen bila dabilen bizkarroiarena. Zoritxarrez, inorengana gerturatzeko ahalegin guztiak etsipenean amaitzen dira: Beste txakur batengandik salbatu duen txoria hil egin da; ukitu duen arratoia hil egin da; labezomorroek, bere lagun izatearen plantak eginez, ia dena kendu diote. Aurreko eramaile baten hezurduran erabat etsita, ia bizitza galtzen du uzta biltzeko makina zital baten gurpilen azpian, baina azken unean, istorioaren hasierako txoria berriro agertzen da bera salbatzeko. Baina, benetan, ez da txori berbera: beste bizkarroi bat bizi da orain hildako txoriaren hesteetan. Stevek aurkitu du azkenean bere arima kidea.
Gure munduaren antz handia duen mundu bateko animaziozko film labur bat. Aldirietako bere etxetik doan familia batekin hasten da. Etxeak, ordea, ezin du jasan. Eta, hala, familia bilatzeko bidaiari ekiten dio. Etxeari geratzen zaion arrasto bakarra txartel gorri distiratsu bat da, zeinak hiriko inguru bitxi batera eramaten baitu, non etxe robotizatu eta automatizatuak dauden. Hor egongo al dira jabeak?
Sylvieren bizitzak erantzukizunen erritmoari jarraitzen dio. Eta eraginkorra da, ez du akatsik egiten, zoragarria da eta… nekatuta dago. Istripu txiki bat gertatzen da eta dena aldatzen da... edo agian ez.
Abiadura handiarekiko zaletasuna jaioberriengan ere ikus daiteke ia gaur egun. Filmak erakusten du zaletasun hori, kontrolatu ezean, autosuntsitzailea eta suizida ere izan daitekeela. Horrela aurkezten du behintzat Trnkak istorio satiriko honetan.
Neska batek jostailu berriak aurkitzen ditu Eguberrietako zuhaitzaren azpian eta orain arte gustukoen zuen trapuzko panpinarekiko interesa galtzen du. Iluntzean ohera sartzen da. Panpina bizidun bihurtzen da ametsetan eta lagunaren bihotza berreskuratzen saiatzen da.
Josef Hoblík jostailugileak Adolf Hitlerren panpin bat egiten du gau batean. Baina kalean dabilen SSetako gizon batek zerbait susmagarria ikusi eta Hoblíken tailerrean sartzen da. Nagusiak zurezko diktadorea tximiniara bota eta leihotik ihes egiten du.
Diligentzia bat larrea zeharkatzen ari da, neska eder bat eta bere aita daramatzala. Zaldizko abeslari bat, pistolari trebe bat, diligentziaren ondoan agertzen da, neska ederrari bere maitasuna aitortzen dio, eta berriro desagertzen da. Sakan batean, ezezagun zital bat diligentziara igo eta neska limurtzen hasten da.
Gerraren aurkako film bat, dei bakezale sendoa duena; gizakion historia eta indarkeria eta gerra betidanik elkartuta egon direla ohartarazten du, kobazuloetan bizi ginenetik bonba atomikora arte, zeinak zibilizazio-ahalegin guztiak erabat suntsi ditzakeen.
Lepoko min izugarriaz esnatu ondoren, emakume bat oroitzapen zatikatuen, amets aztoragarrien eta mugitzeak eragiten dion erronka etengabearen odisea surrealista batean murgiltzen da.
Animal Eye-k animalien ikusmena aztertzen duten zientzialari eta filosofo batzuei jarraitzen die, zientziaren, zinemaren eta filosofiaren mugei aurre eginez besteek nola ikusten duten ulertzeko saiakera honetan. Irudi ultramoreak, polarizatuak, abiadura handikoak eta infragorriak erabiliz, topaketa kaleidoskopiko bat sortzen du gureaz haraindiko munduekin. Metodoa eta harridura nahastuz, filmak galdetzen du ea nola harremantzen garen gizatiarra ez den horrekin, eta animalien ikusteko moduak ikustera gonbidatzen gaitu, erabateko ulermenari aurka egiten dioten pentsatzeko modu gisa planteatuta.
Zergatik destatzen dute Irango segurtasun indarrek manifestarien begietara eta, hortaz, ikusmenera 2022ko protestan? Berlinen erbesteratutako irandar zinemagile pare batek hori hartzen du oinarri gisa, eta protestetan sare sozialetatik hartutako irudien narrazioak berreraikitzen dituzte. Filmak muntaketa prozesuan egindako bilaketa hori erakusten du, non zinemagileek euren urruneko narrazio subjektiboa protestaren irudiekin konbinatzen duten, protestaren irudiek eraikuntza politiko gisa duten ahalmena aztertzeko.
Marianne eta Pétion Haitin bizi dira eta irrikan daude AEBn duten semearen deia jasotzeko. Isiltasuna nagusitu ahala, gero eta beldur eta kezka handiagoa dute, eta beren bizitzetako hausturak agerian geratzen dira. Badirudi amets amerikarraren promesak ihes egiten diela, itxaropenaren eta errealitatearen arteko muga gero eta lausoago bihurtu ahala.
Ispilu fabrika bateko langile talde batek gogoeta liburu bat argitaratu du.
SESBeko benetako ispilu katalogo batean oinarrituta, filmak bere irudien ekoizle aktibo gisa agertzen diren krediturik gabeko modeloen rolak irudikatzen ditu.
Lerro paraleloak batzuetan gurutzatu egiten dira.
XVIII. mendearen hasieran, Jamaikako mendi urdinetan, landaketetatik ihes egindako afrikar esklaboek basa-komunitateak sortu zituzten. Nanny erreginak, beren buruzagi gorenak, gidatu zuen askatasunaren aldeko borroka. Jamaikako pertsonaiarik ospetsuenetako bat da, eta esklabotzaren eta kolonialismoaren aurkako borrokan garaile irten zirela irudikatzen du, baita uharteko emakumeen erresistentzia ere. Bere espirituak bizirik jarraitzen du oraindik ere.
80ko hamarkadan geratu den diskoteka batean, lau bizitza elkarri lotuta daude, bakoitzak lotura bat eta esanahi bat bilatzen du, desagertu nahi ez duen garai baten erritmo taupakari eta erakargarritasun atenporalaren artean.
Nastia urte askoan bizi izan da atzerrian eta amari Interneteko zerbitzuak erabiltzen irakasten hasi zaio. Teknologiaren pertzepzio desberdinak belaunaldien arteko gatazkak eta aspaldi ahaztutako familia loturak agerian jartzeko abiapuntu bihurtzen dira. Sare sozialetan nabigatzeko zailtasunak komunikatzen bide orobat zailak islatzen ditu. Ikasten ari direla, bi emakumezko heroiek asko ikasten dute elkarri buruz, baina Zoomekin berreskuratutako intimitateak definituko al du bi emakume helduen arteko harremana?
Txinako hego-mendebaldeko familia bat saiatzen da maitasunaren artean eta tradizioaren artean zatituta dagoen haien oinordeko queerrarengandik izaki misteriotsu bat garbitzen.
Uretako gaitz batek kostaldeko herrixka ahaztua mehatxatzen duela, hiru arrantzale gaztek legez kanpoko dinamita-arrantzara jotzen dute.
Utopia makur bat gauzatzen ari da, kerubin kantariak dekadentziaren soinuarekin urtu ahala. Etorkizuneko makina sentikor batek egindakoa da, eta paradisuari buruz egin duen bertsioa erakusten du.
18 urterekin, gizon gazte batek armadan 17 urte emateko konpromisoa hartzen du. Sistemaren barruan, pentsaezinak ziren gauzen lekuko da. Bere erkide askok aldiro-aldiro egiten dituzte akatsak edo ez dute erresistentzia fisiko eta mentalik. Armada ongi prestatua dago, eta zuhurtasunez kanporatzen ditu desbideratuak osatu behar dituzten talde ugarietatik. Gaztea ondo mantentzen da, baina Frankek, bere gelakide eta lagunak, arazo bat du. Behin eta berriz egiten dituen akatsek ondorioak dituzte.
Franco Maresco Carmelo Beneri buruz egiten ari den filmaketa eten egin da. Marescok produkzioari "filmizida" izatea leporatzen dio desagertu aurretik. Lagun bat tartean sartzen da eta ikertu egiten du, abagunea Italiako zinemagile garratzenetako bat esploratzeko aukera gisa hartuta.
Vesuvio eta Napolesko golkoaren artean, lurrak dar-dar egiten du noizean behin eta Campi Flegreiko fumarolek airea kutsatzen dute. Azpian dauden hondakinek —Ponpeia, Herkulano, aspaldi lurpean geratu ziren erromatar hiribilduak— denborarekin lurpean geratu zen etorkizun bati buruz hitz egiten digute. Historiaren aztarna horietatik, lurpeko munduaren oroitzapenetatik, zuri-beltzean, hain ezaguna ez den Napoli bat sortzen da eta bizitzaz betetzen da.
Duela gutxi aurkitu zituzten Gazako bizitza islatzen duten 2001eko hiru MiniDV zinta. 1989an espetxeko kide ohi baten bilaketa gisa hasi zenak ustekabeko bidaia bat eragin zuen Gazako iparraldetik hegoaldera, Hasan bertako gidariak lagunduta, eta orain ez dakigu hari zer gertatu zitzaion.
Memoriari, galerari eta denboraren joanari buruzko gogoeta zinematografiko bat, zeinak agian inoiz berriz aurkituko ez diren bizitzak eta iraganeko Gaza bat irudikatzen dituen.
Animaziozko film laburra Eskandinaviako herrialde hotz batean dago girotuta, XIX. mendearen hasieran, eta esnatzaile gisa, hau da, jendea esnatzen lan egiten duen agure baten istorioa kontatzen du. Bere bizitza beti da berdina, harik eta egun batean kanpai zahar distiratsu bat jasotzen duen arte.
Txikitan zauritua izan zen neska batek bizirik du oroitzapen hori. Iraganean ez zituen izan, ez aitaren maitasuna, ez enpatia, eta ezin ditu bere sentimenduak berarekin partekatu. Ezin ditu oroitzapen mingarriak ahaztu, eta behin eta berriro eramaten dute etxera hildako txoritxo bat ekarri eta aitak inolako babesik eman ez zion egunera. Batzuetan oso zaila da sentimenduak agertzea eta maite duzun norbaitekin partekatzea. Batzuetan beranduegi da. Utziozu zure oroitzapen mingarriari hegan joaten, aske dabilen txoritxoa balitz bezala.
Maskota kuttun baten heriotzari aurre egitea zaila da, eta horretarako prestatzen saiatzen bagara ere, askotan ustekabean harrapatzen gaitu. Mutil baten eta bat-batean hiltzen den bere txakur Dederen istorioa da hau. Saminean murgilduta, mutikoak azkenean ulertzen du heriotzak ez duela zertan esan nahi Dede erabat joan denik.
Abeltegi industrial bateko oiloak askatzeko erreskate misio bat oso gaizki ateratzen da eta lau aktibistez osatutako taldeak baso babesgabera ihes egin behar du. Han, muturreko egoerak eta dilema etikoak izango dituzte, eta ikuspegi berriak ikasiko dituzte, hala nola natura ez dela animalientzako leku segurua.
Ahizpa Handia —benetan erraldoia— paisaia mortu baten hondarretan harrapatuta dago. Bere burua zaintzeko modurik ez duenez, bere ahizpa txiki nahigabetuari dagokio zama guztia. Baina Ahizpa Handiak hazten eta bere tranpan hondoratzen jarraitzen du. Ahizpa txikia hori geldiarazten saiatzen bada ere, gau bakarra geratzen zaio agur esan eta askatzeko.
Bikote baten eztabaidak, bizitzatik aterata eta mamuek gorpuztuta.
Bertako gangsterrek etxetik bota ondoren, arotz zahar batek bere desagertutako katuaren alferrikako bilaketari ekiten dio. Herri eta leku ahaztuetan barrena noraezean dabilela, herriaren gainbehera saihetsezinari aurre egin behar dio.
Autobuseko eserleku bat gehiegi etzaten denean, atzean dagoen bidaiariaren ibilbidea ustekabean aldatzen da. Espazio gero eta zabalagoetan barrena mugituz, bidean gero eta jende gehiagorekin bat eginez, denok bizitzen dugun espazioaren mugak eta esanahia zalantzan jartzen hasten da.
Adarra galtzen duen adarbakarra bele bihurtzen da, baina itsas izarrari ez zaio axola bizargina arrainarekin maitemintzen den arte. Asiako gurasoen eta seme-alaben arteko harremanetan inspiratutako animazio bat da.
Ezusteko elkartze bat: institutuko bi neska txinatar New Yorken bizi den emakume heldu jakin baten atzetik dabiltza, eta bere lagun ohiarekin eguneroko kontuez dituen elkarrizketak entzuten dituzte ezkutuan, heldu bihurtzeak zer esan nahi duen ulertu nahian.
PanoramicAir hegaldi merkeen hegazkin konpainiako lau laguntzaile gazte hoteleko gela batean daude hegaldiaren bezperan. Haietako bik ez dute inoiz hegan egin, beste biek, ordea, bai. Antsietatearekin laguntzeko, elkarrekin barrez ari dira, txantxak egiten, harik eta rol joko batek taldearen oreka hausten duen arte, egia sakon bat ezagutzera emanez.
Giza itxurako robot hipermalguek gure arrautzak prestatzen hasteko zorian daude. Tesla autoak nonahi lehertzen ari dira. Hizkuntza-eredu handiak sare sozialetan askatu dituzte datu eta adostasun sintetikoak sortzeko. Teknologia-jabe nagusiak erabat ari dira AGIren aldeko apustua egiten, gerra bera aire zabalean duten I+G laborategi gisa erabiliz. Haien inguruan, mundua sutan dago. Lineako artxibo-irudiz osatua eta trilogia baten parte den film hau Adam Curtisengandik inspiratua dago eta bere ahots sintetikoarekin bikoiztua izan da.
Lur azpian, arroka zahar lohitsuan sartuta, orakulua zain dago. Karratu distiratsu handi batek gure orainaren historia kontatzen du behin eta berriz. Pixkanaka bere burua kontsumitzen ari den mundu baten erdian harrapatuta eta geldirik dauden pertsona txikien gainera jaisten da. Zu ahazteko zer modu nahiago duzu?
FUCK THE POLIS munduarekiko lotura intimo bati buruzko filma da: inguratzen gaituena aztertzeko saiakera sakona, non historia orainaldiarekin batera bizi den eta gure oroitzapenak eta emozioak errealitatearen objektibotasunarekin korapilatzen diren.
Steve Boyes doktoreak hamarkada bat eman du Angolako mendigunean —ia Ingalaterra bezain handia den eta ia biztanlerik ez duen goi-lautada basotsuan— elefante mamuen talde misteriotsu eta iheskor baten bila. Namibiako aztarnari aditu batzuekin abiatzen da, munduan geratzen diren onenekin, baina bada sakoneko galdera bat: ez al litzateke hobe elefante erraldoi horiek amets gisa, mamu gisa geratzea, Balea Zuria bezala, benetan aurkitzea baino?
Komunismoaren eragina handia izan zen. Umezurtzak harrera familietatik zaintza erakundeetara eraman zituzten. Animaziozko dokumentalak erakunde batean hazi zen gizon baten eta arazoari kanpotik heltzen dion emakume baten lekukotza jasotzen ditu, eta agerian uzten du, komunismotik aske 30 direnetik urte igaro diren arren, Txekiako Errepublikak iraultza bat behar duela oraindik ere arlo horretan.
Lehen begiratuan, Kameleoik eta Kiwik bikote bitxia osatzen dute: lehenengoak atentzioa ematen du bere kolore aldakorrekin, Kiwi burusoilak, aldiz, ihes egiten dio arretari eta beti dago beldurrak jota. Baina hurbiltzen ari den ekaitz batek teilatua birrintzen duenean, ez dago desberdintasunentzako lekurik: elkarri lagundu behar diote itsasertzean zain dagoen ontzira iristeko! Ez da zeregin erraza, ordea! Arka hautatutako bikoteentzat soilik da eta, Kameleoi, bere mingain handiarekin, eta Kiwi begiokerra ez daude hautatuen artean. Azkenean, ontzian sartzea lortzen dute, baina arazoak hasi baino ez dira egin: Kiwi eta Kameleoi nahi gabeko eta ustekabeko zama bihurtzen dira, eta ontziko ordena hausten dute. Arka jada itsasoratu da eta lurra azkar gelditzen ari da urpean…
Herriko festa hasi da eta Róza ez dute dantzatzera gonbidatu. Bat-batean, ezezagun bat agertzen da, Róza dantzatzera gonbidatzen du eta zapata gorri pare bat ematen dizkio. Róza grina handiz hasten da dantzan eta berehala erakartzen du denen arreta. Handik gutxira ikusten du ezin dituela oinetakoak kontrolatu eta, aitzitik, zapatek bera kontrolatzen dutela.
Film labur animatua Bigarren Mundu Gerran zehar naziek Txekoslovakia okupatu zuten garaiko hiri kondaira batean oinarritzen da. Malgukidun oinetakoak dituen mamu mendekatzaileak Pragako kaleen gainetik jauzi egin eta okupatzaileen aurka borrokatzen da. Naziek Golema —Juduen auzo zaharreko izaki artifizial beldurgarri bat— esnatzea eragotzi behar du. Superheroi klasikoen aldaera txekiarra da. Hau ez da komikigileen fantasiak sortutakoa. Herri kondairetatik sortu zen zuzenean.
Hemendik oso urrun, belar gaiztoez jositako zelai amaigabeak hedatzen dira. Haien erdian, lorategi eder bat ezkutatzen da, Lorezainak arreta handiz zaintzen duena. Bere pairamena probatu egiten da ekaitz bortitz batek lorategia belar gaiztoen haziz betetzen duenean. Hasieran gaitzik gabea dirudien topaketa hil ala biziko borroka bihurtzen da pixkanaka. Lorezainak ahalegin guztiak egiten ditu oinarrizko indar hori garaitzeko, baina bere beldurrak eta sarkinei kosta ahala kosta aurre egiteko gogoak arriskuan jartzen dute bere mundu osoa.
Hirurogeita hamarreko hamarkadaren hasiera. Uda. Goizeko zortziak dira. Ion, ETAko militante bat, korrika doa, etsi-etsian, Donostiako Alde Zaharrean barrena; atzetik segika du polizia. Hiria esnatzen ari da, eta normaltasunez ekin dio egunari. Ihesi doan bitartean, Ionek bere bizitzaren historia ere aztertzen du. Eskolan bere nortasunari uko egiteko eskatzen zioten. Oroitzapen horiek aitaren begiradarekin eta Madeleineren gorpuzkerarekin txandakatzen dira.
Apustuzale amorratua da Domingo. Apustu-artekaria da traineru-estropadetan, pilotalekuetan eta askotariko probak egiten dituzten plazetan. Baina obsesioa ere bada, eta arrisku asko hartzen ditu, beti Kornelio koldar eta zinikoa lagun duela. Domingoren emazte Martzelinaren bakardadeak jartzen du kontrapuntua istorio honetan, non ezbeharra edozein unetan lehertuko dela dirudien.
Hileko azken eguna da. Bolo jokalariak egun hobeak ikusi dituen bolatoki batera doaz samaldan. Mira zuzendariak goiz ixtea erabaki du.
Bisitari berezi baten zain dago.
X 1990eko hamarkadan hazten ari da, txikitan txantxak egiten zituen telefonoz eta nerabe gisa telefono bidezko salmentetan lortzen du lehen lana. Bulegoko usainak, arnas astunek eta esanahirik gabeko agurrek jarraitzen diote lantoki batetik bestera. Artxiboko materiala eta bideo amateurrak erabilita, kontakizunak Xen ekintzak islatzen ditu, bere ahotsa aktibo merkantilizatu gisa erabiliz jolasten duen aurpegirik gabeko subjektutzat hartuz. Am I Calling You at A Bad Time benetako gertakarien oroitzapenetan oinarritutako fikziozko elementuekin egindako dokumental esperimental bat da.
Nire buruaren barruan katu bat, txakur bat eta arroka pilo bat daude.
Garai komunistako albaniar film luze baten zati batekin hasten da, non mutil batek hiri moderno baten eraikuntzarekin amets egiten duen; EVERY EPOCH DREAMS THE NEXT filmak gogoeta egiten du, hiriko paisaiak botere egiturak aldatu ahala aldatzen diren moduaren inguruan, baita botere egitura horiek ondasun komuna eta publiko orokorra alde batera uzteko duten gaitasunaren inguruan ere.
Egun bat bere txakur gizena zaintzen lanpetuta dabilen emakume baten bizitzan. Animaliari erakusten dion maitasuna eten egiten da bere bikotekidea iristen denean: emakumearen arreta behar duenez, etxeko giro atseginari eragiten dio.
Slet-en, 1988an, Sonja Vukićević dantzaria (74) modernismo sozialistaren arkitektura utopikoan zehar mugitzen da; zahartzen ari den bere gorputza Jugoslaviako azken emanaldi masiboaren artxibo bat da. Bere keinuek iraganeko erritmoak eta egungo errealitateak islatzen dituzte, neska nerabe baten 1988ko egunerokoarekin gurutzatzen dira eta kolektibismo sozialistatik indibidualismoaren goraldirako igarotzea agerian uzten dute, herrialdearen etorkizuna markatuko zuen erakunde nazional berri bat sortzen ari zen unean.
Otoño de 2024, entre el campo y el bosque. Cuchillas refulgentes. Una meditación sobre un objeto y su propósito en manos humanas y en la eternidad y repetición del tiempo y el espacio.
Espainia eta Aljeria artean, Soumaya bere familiarekin eta sustraiekin elkartzen da berriz. Barre, otoitz eta oroitzapenen artean, emakumeen hiru belaunaldik hariak ehuntzen dituzte distantziaren, fedearen eta tradizioaren bidez.
Guillermo Fernández-Zúñiga XX. mende hasierako zinema zientifikoaren aitzindari espainiarraren «La flor de Irupé» film galduaren bilaketak bidaiai bat eragiten du familia-istorioetan eta artxibo nazionaletan barrena. Yrupẽaren hazkunde motela ikusi ahala, irudi eta isiltasunen geruzak sortzen dira.
Vesuvio eta Napolesko golkoaren artean, lurrak dar-dar egiten du noizean behin eta Campi Flegreiko fumarolek airea kutsatzen dute. Azpian dauden hondakinek —Ponpeia, Herkulano, aspaldi lurpean geratu ziren erromatar hiribilduak— denborarekin lurpean geratu zen etorkizun bati buruz hitz egiten digute. Historiaren aztarna horietatik, lurpeko munduaren oroitzapenetatik, zuri-beltzean, hain ezaguna ez den Napoli bat sortzen da eta bizitzaz betetzen da.
Itsasoa, eguzkia, hondartzak eta oporrak familiarekin. Hautatu katalogoan amestutako zure jomuga, egin maletak eta aurrera! Baina, eta hotela ez bada espero bezain zoragarria, zure logelak ikuspegi nahiko kaskarra badu, afaria harrigarriki exotikoa bada eta zure maletek bere kasa bidaiatzen badute? Familia da garrantzitsuena!
Apartamentu-eraikin bat, biztanle egozentrikoz betea: zaintzaile guztiz akitu bat eta sexualki frustratutako bere emaztea, orein alargun bat bere penak alkoholetan itotzen... Beren arazoei aurre egiten saiatzen diren bitartean, konponbide zaileko triangelu batean aurkitzen dute beren burua, irtenbide zentzugabe eta irrazionalen bila. Ondorioak erraz bihur daitezke iraunkor, iraunkorregi, batzuetan. Filma Bibliako istorio oso ezagun baten egokitzapen moduko bat da, munduak batzuetan duen funtzionatzeko moduari buruzko narrazio garaikide garratz bat.
Erreginak haren aurpegia ikusi ondoren hiritik bota zuten musikari etxegabeari buruzko film bat. Zaingoak instrumentua ere suntsitu zion, baina ez zuen konpontzeko motibazioa galdu.
Filmak oroimena arakatzen du, gure identitatearen edukiontzi gisa. Egilearen eta garuneko tumore bat izan zuen bere anaiaren istorio pertsonalean oinarritzen da. Filmaren narrazioak eta formak errealitatea oroimena hondatuta izanda hautematearen ideiari jarraitzen diote. Animaziozko dokumentalak artearekin eta teknika zinematografikoekin esperimentatzen du, generoen arteko mugetan oreka aurkituz.
Gerrak suntsitutako hiri baten hondarretan, mutiko batek bizirik jarraitzen du. Borrokarako makinengandik ezkutatzen ari da, eta apurtutako jostailu zaharrak biltzen ditu, ondoren aterpera eraman eta konpontzeko. Bere lagunak eta familia ordezkatzen dituzte. Egun batean, Gabonetako opari bat aurkitzen du eta hura hartuta korrika doa barraken muinora. The Christmas ballad haurren jolasen magia boteretsu horren istorioa da, zeinak gorrotoaren hormak hautsi eta itxuraz etsaiak direnak elkartzen baititu. The Christmas Ballad Bretislav Pojarren azken gidoian oinarritzen da.
Manuel lasai bizi da Ramón anaiarekin, baina prostituta bat agertzen da, eta dena aldatzen du. Estherrek tentsioak eta gatazkak sorrarazten ditu anaien artean, eta amaiera zoritxarrekoa da. Filmak landa-inguruneko familia-harremanak eta emozio erreprimituak aztertzen ditu.
Arantxa Urretabizkaiaren eleberri izenkidean oinarrituta dago filma, eta seme bat duen hogeita hamar urteko emakume ezkondu baten bizimodua kontatzen du. Protagonistak hausnar egiten du: zergatik utziko zuen senarrak, Txemak, bakarrik semearekin? Barne-bakarrizketen bitartez, hainbat gai aztertzen ditu; besteak beste, amatasuna, bakardadea eta 70eko hamarkadaren amaierako euskal gizartean nagusitzen zen eguneroko bizitza.
2021eko apirilaren 30ean, Frontexek Heron 1-aren lehen proba-hegaldia egin zuen – Maltako uharte mediterraneoan kokatutako zaintza militarreko drone bat. Europako muga autonomo eta militarizatu baten aldeko ahalegin jarraitua misterioz eta informazio faltaz inguratuta dago. Altitude ertaineko eta iraupen luzeko tripulatu gabeko aireko ibilgailua jarraitzeko ahalegin huts batek zinemagilea akats digital baten barruan kokatzen du – Frontex, industria-konplexu militarra eta tokiko hegazkin-begiraleen komunitate baten artean nonbait.
Langile etorkinek merkataritza gune bat eraiki zuten 1972ko Municheko Olinpiar Jokoetarako. 2016an, leku horretan bertan tiroketa arrazista bat gertatu zen.
“And now this hate.“ ondorioztatzen du emakume batek Sohrab Shahid Salessen 1983ko “Addressee Unknown“ filmean.
Filma Ukraina modernoan gertatzen da. Haur bat familia pobre batean jaiotzen da, gurasoek ahal duten guztia egiten dute bizirik irauteko, baina krisialdia une gorenera iritsi denean, arrisku berri bat sortzen da.
2024ko udazkenean, zelaian eta basoan. Aizto-aho distiratsuak. Objektu baten eta gizakion eskuetan eta eternitatean, eta denboraren eta espazioaren errepikapenean duen erabileraren gaineko gogoeta bat.
Uda bero bateko egun batean, nerabe talde batek luxuzko etxe batean egonaldi ilegala gozatzen du, jabe misteriotsua kanpoan den bitartean. Baina Lisa, segurtasun kameretako operadorea, poliziari deitzeko prest dagoenean, Ogre jaunak festa hondatzeko beste asmo batzuk dituela ohartzen da…
Palestinako memoriaren ondoren, National Pride: From Jericho to Gaza-k Hassan Al Balawi Bruselan bizi den diplomazialariari jarraitzen dio bere sorterrira itzultzen denean Yasser Arafaten —askapen borrokaren babesle eta PAEko buruzagiaren— heriotzaren hamabosgarren urteurrena dela eta. 2019an filmatutako filmak Jerikotik Gazako mugaraino egin zuen bidaiari jarraitzen dio, Zisjordania okupatu batean zehar, non kontrolgune bakoitzak, paisaia bakoitzak, promesa hautsien arrastoa duen.
Hego-ekialdeko Espainian, horma handi batek bi mundu banatzen ditu. Mundu osasuntsu bat, eta gaixo, kutsakortzat jotzen den beste bat. Fontilleseko sendategia lepraz gaixotutako pertsonentzat babesleku izan da. Zuzendariak horma hori zeharkatzen du, haren alboan eta gainetik ibiltzen da. Guztiek batera haren oroimenaren zatiak gorpuzten dituzte eta desagertzen ari den mundu baten kontakizunaren zaindari bihurtzen dira.
Franco Maresco Carmelo Beneri buruz egiten ari den filmaketa eten egin da. Marescok produkzioari "filmizida" izatea leporatzen dio desagertu aurretik. Lagun bat tartean sartzen da eta ikertu egiten du, abagunea Italiako zinemagile garratzenetako bat esploratzeko aukera gisa hartuta.
Lisboako auzo klandestino pobre batean, poliziaren sarekada bortitz baten ondoren, 7 urteko neskato bat desagertutako anaia zaharrenaren bila ari da. Aldi berean, askatu berri duten preso ohi bat hutsetik hasten saiatzen ari da, krimenik gabeko bizimodu bat izan nahian. Bien patua modurik txarrenean gurutzatuko da.
Johannes eta Gabin gazteak dira, lehengusuak eta elkarrekin maiteminduta daude: haien istorioa Frantzia hegoaldean gertatzen da.
Azken hiru hilabeteetan, Candice egunero aritu da eztanda egiten. Batzuetan, baita egunean 2 eta 3 bider ere. Zazpi alditan du marka. 192 leherketa izan ditu orain arte.
1993ko otsailaren 27a, Strpci, Bosnia-Herzegovina. Indar paramilitarrek Belgradetik Barera doan bidaiari-tren bat geldiarazi dute garbiketa etnikoko operazio batean. Zibil errugabeak trenetik ateratzen ari direnean, 500 bidaiariren artetik, gizon bakarra ausartzen da haiei aurre egiten. Isilik geratu ezin zen gizon baten benetako istorioa da hau.
Mary, Billybud eta Fumbleton haurrentzako telebista saio bateko hiru miniaturazko aktore dira. Haien sortzailea hil ondoren, bakarrik geratzen dira estudioan. Beren jantziak gero eta hondatuago daudela eta gose gero eta handiagoa dutela, gero eta atal bitxiagoak egiten dituzte haien jarraitzaileentzat.
Norman McLarenen zeluloidearen gaineko zuzeneko animazio-tekniketan oinarrituta, film laburrak narratiba abstraktu bat eratzen du zaborretan aurkitutako film puskekin.
Aspaldi galdutako film baten azken bobinaren ustezko aurkikuntzaren gainean eraikitako fartsa bat.



















































































































