Hondamendi misteriotsu baten ondoren, geratzen diren gizaki bakanak ez dira espeziea ugaltzeko gai. Itxaropen guztia gorputzetik kanpo giza bizitza sortzeko teknologia garatu duten bost emakumeren eskuetan dago. Baina ikertzaileek ezin dute adostasunik lortu hura askatzeko moduaren inguruan. Adostasunik ezean, plazera aztertzen dihardute buru-belarri.
Zatoz nire bizikletako fardeltokian errusiar mendi sentsorial batez gozatzera samurtasunez betetako lurralde batean zehar.
"La Durmiente"k Portugalgo Erdi Aroko Beatriz infantaren istorioa aztertzen du, asmakerien eta haurren irudimenaren bidez. Toroko Sancti Spiritus monasterioan filmatu zen osorik, Beatrizen bizileku izan zen eta bere hilobia dagoen lekuan; haurrek, historiak ezabatu arren, 1383ko Portugalgo krisi dinastikoan nagusi izan zen pertsonaia horren bizitzaren zatiak antzeztu eta interpretatzen dituzte.
Emiliak eta Caterinak elkarri gutunak idazten dizkiote, haien gaztetako oroitzapenak eta bizi izan zituzten lehen esperientziak berriz ere aztertuz, 1950eko hamarkadako barnetegi batean .
Benetan nahi zuten bizitza aukeratu zuten, ala soilik imajinatzera ausartu zirena?
Ordenagailuan akats bat gertatu ondoren, neska batek Bubba bere maskota birtualaren galerari aurre egin behar dio.
The Rock Speaksek kobaltozko arroka baten bidaia argigarriari jarraitzen dio Kongoko meategietatik azken belaunaldiko teknologia bihurtu arte. Dokumental hibrido berritzaile honek adimen artifiziala erabiltzen du iraultza digitalaren ezkutuko aurpegia arakatzeko.
Miak bizitza osoa eman du apnean igeri egiten, arrantzan eta algen eta harkaitzen artean ibiltzen. Denbora igaro da eta bere lerroak marraztu ditu Miaren gorputzean, baita inguruko paisaiak itxuratu ere. Maite zituenak desagertu egin dira. Gaur gauean, Miak gogoratzen du.
Hondatutako film batek, 1982an Latinoamerikako herrialde batean filmatutakoak, eguneroko irudien segida bat du. Irudi horien artean, aipatzekoak dira urte hartako maiatzaren 9an izandako gertaera bortitzen lekukotasuna ematen duten irudi gutxi batzuk. Irudien artean tartekatuta, gizon baten ahotsak gertakarien bertsio ofiziala azaltzen du. Duen itxurazko hutsalkeriaren azpian, filmak benetan gertatu zena estali zelako susmoa pizten du.
Rinek karrete bat aurkitzen du erabilitako kamera baten barruan. Jakin-minak bultzatuta, errebelatzea erabakitzen du. Bere bizitzako aldaketa lasaiak zeharkatu ahala, karretearekin zerikusia duten pertsonak eta gauzak bere bidean gurutzatzen hasten dira ustekabean
Komunitatean parte hartzea eskatzen duen mundu batean, desira indibidualek talka egiten dute ezinbestean. Auzoko talde batek, bakoitzak bere helburuetan zentratuta, elkarrekin komunikatzen eta elkarri aintzat hartzen ikasi behar du. Eguneroko ekintza txikiek ustekabeko ondorioak eragiten dituztenean, ordea, beren independentziaren aurka doazen elkarrekintzak izatera behartuta daude.
Autobide ondoko auzo batean, Kordoba hiriaren aldirietan, dagoen auzo baten irudiaren atzetik antzerki-hondo bat dago. Federico García Lorca ikastetxeko azken ikasturteko ikasleak zuzentzeko film baten bila ari dira. Zer egingo zenukete edo zer agertzea gustatuko litzaizueke ijito kulturari edo ijito herriari buruzko film bat egingo bagenu?
2011an ama hil ondoren, zuzendariak bidaia intimo bati ekingo dio haren objektu pertsonalen eta oroitzapenen bidez. Film labur dokumental honek dolua eta gaixotasuna eta hauek duintasunarekin, zaintzarekin eta transmisioarekin duten lotura aztertuko ditu, zinema iragana ezagutzeko tresna moduan aldarrikatuz.
Emakume bat Paristik Galiziara doa, txikitan zaindu zuen pertsonaren bila.
Adin ertaineko gizon batek bere nerabezaro iskanbilatsuaz hausnartzen du bere haurtzaroko logelan eserita. Gogoeta korapilatsu eta sakonki pertsonalen bitartez (denak bere ilearekin lotuta daude nolabait, dela hazten ari den, dela galtzen ari den ilearekin), denborarekin esanahia metatzen dugu haren bizitzako bidaia handiagoa den horretan.
Bere barruan bizi den izaki bitxi batez arduratu bitartean, emakume batek bere ahizparekin adiskidetu nahi du nerabezaroan izandako gertakari bat dela eta. Partekatzen dituzten esperientziak neren gorputzaren bidez aztertuz, bere baitan bizi den horren izatasunari aurre egitea lortzen du.
Steve Boyes doktoreak hamarkada bat eman du Angolako mendigunean —ia Ingalaterra bezain handia den eta ia biztanlerik ez duen goi-lautada basotsuan— elefante mamuen talde misteriotsu eta iheskor baten bila. Namibiako aztarnari aditu batzuekin abiatzen da, munduan geratzen diren onenekin, baina bada sakoneko galdera bat: ez al litzateke hobe elefante erraldoi horiek amets gisa, mamu gisa geratzea, Balea Zuria bezala, benetan aurkitzea baino?
Palestinako memoriaren ondoren, National Pride: From Jericho to Gaza-k Hassan Al Balawi Bruselan bizi den diplomazialariari jarraitzen dio bere sorterrira itzultzen denean Yasser Arafaten —askapen borrokaren babesle eta PAEko buruzagiaren— heriotzaren hamabosgarren urteurrena dela eta. 2019an filmatutako filmak Jerikotik Gazako mugaraino egin zuen bidaiari jarraitzen dio, Zisjordania okupatu batean zehar, non kontrolgune bakoitzak, paisaia bakoitzak, promesa hautsien arrastoa duen.
Guillermo Fernández-Zúñiga XX. mende hasierako zinema zientifikoaren aitzindari espainiarraren «La flor de Irupé» film galduaren bilaketak bidaiai bat eragiten du familia-istorioetan eta artxibo nazionaletan barrena. Yrupẽaren hazkunde motela ikusi ahala, irudi eta isiltasunen geruzak sortzen dira.
Benetako grabazioetan oinarritutako dokumental animatu bat da, zeinak adikzioaren aurkako borroka aurkezten baitu, sinbolo bisualak eta lasterbideak erabilita. Pertsonaiekin batera, bidaia bat egiten dugu adikzioaren gurpil zorotik ateratzeko, espiralaren mutur batetik bestera. Oroitzapenak eta ziurgabetasuna daude, baina baita itxaropena ere.
Ipotx jauna eguzkia hartzen ari da bere lorategian eta, bat-batean, hodei txiki batek eguzkia ezkutatzen du. Ipotx jauna nahiko haserre dago, baina, zorionez, oso ondo daki zer egin halako hodeiekin.
Electra bere 10. urtebetetzean pentsatzen ari da berriz, oroitzapenak irudimenarekin eta ezkutuko ametsekin nahastuz. Bere fantasiazko munduan isolatuta dagoela, panpin biluziez, plastikozko gizonen gorputz atalez, marrubi urtsuz eta dentista tresnez inguratuta, bere harreman propioak eraikitzen ditu bere gorputzarekin eta sexualitatearekin. Haurtzaroko oroitzapenetan gero eta sakonago murgilduz, amaren aurkako errebeldia eta aitarenganako sentimendu nahasiak sentitzen ditu berriro. Electrak oroitzapenik mingarrienak zeharkatu behar ditu erreprimituta dituen sentimenduei ateratzen uzteko. Azkenean, bere 10. urtebetetzean benetan zer gertatu zen kontatzeko prest dago.
Iletsu baso ilunez inguratutako soilgune batean bizi da, bere adiskideak diren animalien talde batekin batera. Beren elikagai bakarra hazi laranja bakan batzuk dira, lurra ukitu ahala fruitu handi eta distiratsu bihurtzen direnak. Iletsuren lagunak ez dira ausartzen baso beldurgarri horietan sartzera, baina bera aspertuta dago beti zain egoteaz.
Gure munduaren antz handia duen mundu bateko animaziozko film labur bat. Aldirietako bere etxetik doan familia batekin hasten da. Etxeak, ordea, ezin du jasan. Eta, hala, familia bilatzeko bidaiari ekiten dio. Etxeari geratzen zaion arrasto bakarra txartel gorri distiratsu bat da, zeinak hiriko inguru bitxi batera eramaten baitu, non etxe robotizatu eta automatizatuak dauden. Hor egongo al dira jabeak?
The Kitek heriotzaren gaia modu metaforiko eta sinbolikoan jorratzen du. Mutiko baten eta aitonaren arteko harremanaren bidez, filmak erakusten digu inor ez dagoela hemen betiko eta izaki bizidun guztiek hil behar dutela, baina, aldi berean, gogorarazten digu heriotzak ez duela zertan gure bidaiaren amaiera izan.
Maite dugun pertsona baten galeraren ondorengo bizitzari buruzko film labur bat da, eta live actioneko zein animaziozko teknikak erabiltzen ditu gai zail hori jorratzeko. Narratzaileen benetako bizipenak animaziozko sekuentziekin konbinatzen dira: egoera mingarriak berreraiki eta heriotzak goizegi jasan behar izan dituzten hiru gazteren pentsamenduak arakatuko ditugu.
Behin batean, urrutiko herrixka batean, tradizioak agintzen duen bezala, karpak Eguberri gau lasai eta zoriontsu baterako prestatzen ari ziren. Baina Eguberriek dagoeneko ez dituzte balio horiek betetzen, urte osoko kontsumoaren une goren bihurtu baitira. Bada egun sakratu horiek ohoratzeko bizitza galtzen duenik ere.
Hurikán larrituta dabil bere garagardo saltoki gustukoena itxieratik salbatzeko; upel berri batekoa eskatzen du, gustatzen zaion tabernaria txundituta utzi nahian. Pragako barruti basati batean, lapurrei, poliziei eta bere egarriari berari aurre egiten die. Upela lortu arren, tentaldian erortzen da.
Txakur baten gorpua, zabortegi bat eta sits ederrak zeruan hegan. Halakoxea da Steve-n bizitza, etsi-etsian bere arima kidearen bila dabilen bizkarroiarena. Zoritxarrez, inorengana gerturatzeko ahalegin guztiak etsipenean amaitzen dira: Beste txakur batengandik salbatu duen txoria hil egin da; ukitu duen arratoia hil egin da; labezomorroek, bere lagun izatearen plantak eginez, ia dena kendu diote. Aurreko eramaile baten hezurduran erabat etsita, ia bizitza galtzen du uzta biltzeko makina zital baten gurpilen azpian, baina azken unean, istorioaren hasierako txoria berriro agertzen da bera salbatzeko. Baina, benetan, ez da txori berbera: beste bizkarroi bat bizi da orain hildako txoriaren hesteetan. Stevek aurkitu du azkenean bere arima kidea.
Sylvieren bizitzak erantzukizunen erritmoari jarraitzen dio. Eta eraginkorra da, ez du akatsik egiten, zoragarria da eta… nekatuta dago. Istripu txiki bat gertatzen da eta dena aldatzen da... edo agian ez.
Abiadura handiarekiko zaletasuna jaioberriengan ere ikus daiteke ia gaur egun. Filmak erakusten du zaletasun hori, kontrolatu ezean, autosuntsitzailea eta suizida ere izan daitekeela. Horrela aurkezten du behintzat Trnkak istorio satiriko honetan.
Neska batek jostailu berriak aurkitzen ditu Eguberrietako zuhaitzaren azpian eta orain arte gustukoen zuen trapuzko panpinarekiko interesa galtzen du. Iluntzean ohera sartzen da. Panpina bizidun bihurtzen da ametsetan eta lagunaren bihotza berreskuratzen saiatzen da.
Josef Hoblík jostailugileak Adolf Hitlerren panpin bat egiten du gau batean. Baina kalean dabilen SSetako gizon batek zerbait susmagarria ikusi eta Hoblíken tailerrean sartzen da. Nagusiak zurezko diktadorea tximiniara bota eta leihotik ihes egiten du.
Diligentzia bat larrea zeharkatzen ari da, neska eder bat eta bere aita daramatzala. Zaldizko abeslari bat, pistolari trebe bat, diligentziaren ondoan agertzen da, neska ederrari bere maitasuna aitortzen dio, eta berriro desagertzen da. Sakan batean, ezezagun zital bat diligentziara igo eta neska limurtzen hasten da.
Gerraren aurkako film bat, dei bakezale sendoa duena; gizakion historia eta indarkeria eta gerra betidanik elkartuta egon direla ohartarazten du, kobazuloetan bizi ginenetik bonba atomikora arte, zeinak zibilizazio-ahalegin guztiak erabat suntsi ditzakeen.
Ernesto, 90 urteko gizon bat, egoitza batean bizi da eta erabakitzen du bere bizitza osoan ezkutuan gorde duen sekretua azaleratzea: gay dela. Horrela, sekretu hori gordetzeagatik bizi izan duen nahi gabeko bakardadeari aurre egiten dio. Aldi berean, Aitorrek ustekabeko berri jasotzen du: laster hilko dela. Horrek bere bizitza birplanteatzera eramaten du, eta lehen baztertu zituen esperientziak bizitzen hasten da. Marta, urteak daramatza alargun, eta bere eguneroko monotoniarekin borrokatzen da, oroitzapenen errutinan harrapatuta.
"Esa Maravillosa Niebla" trilogia bat da, zeinak garapenaren nahasmenduak normalizatzen lagundu nahi baitu. Egilearen hitzetan, aniztasunean eta berdintasunean oinarritutako hezkuntza sustatzearen ondorioz, nahasmendu horiek azken mendean gizartean izan duten bilakaera islatzen duen literatura- eta musika-proiektu bat da. Oro har, obra inklusioari eta ekitateari egindako omenaldi bat da.
Lehen atala 2018ko azaroan argitaratu zen eta autismoa ikusgai jartzean zentratu zen. Bigarrenean, begirada zabaltzen du eta, bai autismoa, bai Down-en sindromea jorratzen ditu. Azkenik, hirugarren eta azken atalean, osasun mentalaren gaia jorratu nahi du, zentsurarik gabe.
"Dos Iberias" dokumental historiko bat da, eta georgiarren eta euskaldunen arteko loturak aztertzen ditu. Historia, hizkuntzalaritza eta folklorearen bidez, distantzia gorabehera, egiturazko ezaugarriak eta ibilbide paraleloak partekatzen dituzten bi kultura alderatzen ditu. Jatorri aurreindoeuropar komunaren hipotesian oinarrituta, filmak ez du hura frogatu nahi, baizik eta antzekotasunak aztertu hizkuntzan, tradizioetan eta erresistentzia kulturalean. Georgian eta Euskal Herrian filmatuta dago, eta elkarrizketak eta eszenak biltzen ditu, bi gizarteek inperioen eta globalizarioaren aurrean beren identitatea nola zaindu duten erakusteko.
Joseba Lekuonak artelanak zizelkatzen ditu arte-merkatu esklusibo baterako. Simon Hidalgo irakasle erretiratuak nekez mantentzen du Petrus museoa, ezerezaren erdian dagoen kultur proiektua, non Elsa Plano alkateak haranaren biziraupena bere bizi-gurutzada bihurtzen duen. Josebak, Simeonek eta Elsak beren bideak gurutzatzen dituzte, eta bakoitzak bere erara, egunerokotasuna erresistentzia modu bihurtzen du.
Itsasoa, eguzkia, hondartzak eta oporrak familiarekin. Hautatu katalogoan amestutako zure jomuga, egin maletak eta aurrera! Baina, eta hotela ez bada espero bezain zoragarria, zure logelak ikuspegi nahiko kaskarra badu, afaria harrigarriki exotikoa bada eta zure maletek bere kasa bidaiatzen badute? Familia da garrantzitsuena!






































